Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Mistet pådraget en liten stund

Startet av Lynet, onsdag 09. april 2008, klokken 15:39

« forrige - neste »

Laban

Takk, skal legge en lapp i frontruta med når timeren bør starte.

Enig i at det er tåpelig med dobbelkontakt, men hvis det er en prøveordning bruker de vel de kontaktene de har. Parkerte på Værnes i fjor da begge el-bil plassene var opptatte, og vakta sprang huset rundt for å finne en plass med stikkontakt i nærheten som var ledig så jeg kunne få lade. Utrolig bra service av han som hadde vakt.

Da var strømmen gratis men man måtte betale for parkeringen som vanlig. Leverte nøkkelen til vakta når man stod på korttidsparkeringen uten bom.

Synd Norstart ikke oppdaterer sidene, men det er vel slik som med de fleste andre saker. Alt nord for sinsenkrysset er i "ødemarka" og ikke relevant for de fleste.

Savner forresten flere lademuligheter i Trondheim by. EN  :o gratis plass på Leutenhaven er det alle elbil kjørere i og rundt byen har av tilbud. (+ på IKEA da, men det ligger jo et godt stykke utenfor sentrum). Har skrevet mail til flere kjøpesenter, men de vil ikke sette opp ladestasjoner og av Trondheim Parkering får jeg ikke svar.

Glad jeg bor så nære sentrum at jeg greier et par turer til byen mellom hver lading, men det hadde vært greit med en kontakt eller to til, da det begynner å bli mange elbiler her i byen også etterhvert.
Trondheim
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

cra

Sitat fra: Ken på søndag 04. mai 2008, klokken 21:13
Tåpelig at de montere doble kontakter når sikringen vil sannsynligvis ryke hvis to prøve å lade samtidig. Sikringen vil ikke være tilgjengelig til vanlig. En ide å teipe opp en av lokkene.

En av disse barnesikringene som gjrø at våre framtidige elbilsjåfører ikke putter msine små fingre i kontakten pluss litt epoxy er enda et hakk sikrere, og mer permanent. Med tape kan du være sikker på at en eller annen "Petter Smart" vil finne ut at han kan jo lage en ladeplass til ved å pluke av tapen.  ;) 
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Lynet

Den kontakten er nok ikke montert nylig for elbil, men P-plassen for elbil ble lagt i nærheten av en kontakt.

Men får vi problemer med dette må vi kontakte Avinor.

Men i og med Norstart's labre innsats i saken blir plassen neppe mye brukt.....
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

cra

Sitat fra: Lynet på mandag 05. mai 2008, klokken 08:30
Den kontakten er nok ikke montert nylig for elbil, men P-plassen for elbil ble lagt i nærheten av en kontakt.

Det er vel ofte slik det blir gjort, ja. :)

Men får vi problemer med dette må vi kontakte Avinor.

Ja, det er vel i deres interesse også at tilbudet fungerer når de først har det. Og blir det er problem så er det jo bare å si fra, og tilby seg å løse det rent prakisk ved å plombere denb ene kontakta.

Men i og med Norstart's labre innsats i saken blir plassen neppe mye brukt.....

Synd. :(
Tesla Model S75D 30/6/17
Leaf 9/5/12
Sykkylven (Sunnmøre)

ilmarw

Sitat fra: espen på mandag 28. april 2008, klokken 10:43
Det finnes mange eksempler på frivillige webredaktører og bloggere som mister motivasjonen etter kort tid. Lars har gjort en kjempeinnsats i en årrekke, og fortjener skryt for det! Hvis f.eks. Ilmar i tillegg kan bidra på ladeplassoversikten for å gi den bedre kvalitet og raskere oppdatering er det flott!
Jeg gjør det gjerne, er innom veldig ofte. Kanskje man skal sette opp en mailadresse: ladeplass@elbil.no / lading@elbil.no som går til meg. Dersom jeg da får redigere ladesiden burde vi kunne gjøre endringer i løpet av noen timer.

ilmar
Polestar i bestilling

ilmarw

Da har jeg lagt inn Værnes. Klippet og limte litt fra denne tråden. Skal se hvordan vi best kan vedlikehodle og presentere oversikten over ladeplasser.

Regner med at Lars videresender mail om ladeplasser til meg foreløpig, så avtaler jeg nærmere med han når han har litt bedre tid.

ilmar
Polestar i bestilling

Lynet

Flott  :)

Ta gjerne med at Løytnhaven er maks 2 timer.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

ilmarw

Parkeringsplassen eller parkeringshuset?

ilmar
Polestar i bestilling

Lynet

Parkeringsplassen er skiltet med maks 2 timer.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

ilmarw

Polestar i bestilling

Laban

Flotte saker  ;D

Får håpe det kommer flere plasser i Trøndelag og nordover med tiden også  ???
Trondheim
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

cra

Jeg kan i alle fall (nok en gang) rapportere at i Møre og Romsdal er der plasser på følgende sted:

Utenfor Ålesund: Parkeringshuset under StorMoa (innkjøring under rutebilstasjonen), reserverte plasser med lademulighet. I tillegg plasser med mulighet for lading i C-seksjonen i samme P-hus. På sistnevnte sitter ladekontaktene høyt oppe på veggen.
Tesla Model S75D 30/6/17
Leaf 9/5/12
Sykkylven (Sunnmøre)

ilmarw

Polestar i bestilling

cra

Nå er vi inne på den frekvensen som gjør at denne funksjonen virkelig kan gjøre nytte for seg. Får bare håpe Ilmar ikke drukner helt i arbeidet!  :D

Jeg har i alle fall fått tilbake trua på at det er vits i å se etter/spørre om plasser for lading av el-biler.  :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Leaf 9/5/12
Sykkylven (Sunnmøre)

ilmarw

Bra! Det har kommet inn en masse ting, men akkurat nå er jeg på jobb, så det får bli i kveld :-)

ilmar
Polestar i bestilling

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA