Avstemning: Trenger vi underkategorier på Tesla S forumet?

Startet av Jimpec, søndag 12. mai 2013, klokken 14:48

« forrige - neste »

Jimpec

Drister meg til å lansere en avstemming om vi skulle ønsket oss underkategorier på Tesla S forumet her på siden. Min mening er at oppsettet til Tesla Motorsclub er litt enklere å navigere i når det er noen veldig få hovedemner trådene er organisert i. (eks. Leveringstid, Interiør, Eksteriør, Lading og batteri etc..)

Det begynner å bli en del innlegg på forumet - og innhold mellom tråder sauses til stadighet sammen. Det er naturlig å anta at forumet blir
1) Mer ryddig for leseren/ skriveren
2) Krever mindre modding
3) Gir bedre kvalitet på diskusjonene

Ser for meg at det kan komme varierende reaksjoner på denne, men da er jo alt som det skal være på et slikt forum som dette.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

mrjalle

Min erfaring er derimot at jeg ikke gidder navigere meg rundt i underforumene. Det er for all del oversiktelig, men er aktiviteten så høy at det er nødvendig?

Jimpec

Kan være enig i spørsmålet om aktiviteten er så høy at det er påkrevd. Likevel greit å rydde før det blir rotete enn etter..  :)
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Amper

det er helt naturlig å dele opp.. "alle andre" bilmerke-forum gjør dette.. og ikke uten grunn..
Vi trenger snart kjøp og salg.. jeg antar vi ikke vil være naturlig å blande TMS med leaf & trillinger og andre trillbårer..

snart vil flere eiere være på jakt etter mer effekt og andre modifikasjoner.. vi kan sette opp ønskeliste over underforum..

Jeg slenger ut et vilkårlig forslag for å se om noen vil diskutere det videre...

Hva med

Cars for sale
The look (felger-folie- detailing etc)
Interior
performance & Handling
charging issues
software & screen layout issues
Bullshit & ICE Jokes
P85D :o)

laumb

Personlig har jeg vært litt inne på tanken i det siste - både for positive og negative sider.

Jeg personlig liker ikke underkategorier spesielt godt, siden det blir litt mye styr å hoppe fram og tilbake, "hvor var det nå den lå igjen. Den lå jo feil en stund, men ble flyttet...".

Hva med de gamle trådene? Å sortere dem i underkategorier er jo et mareritt?

Men, på den andre siden så forstår jeg fullt og holdent de som liker det. Man får "sine faste" underfora man liker å henge på. En del ting som er uvesentlig for "personen" filtreres elegant ut.
Ulempen med det er jo at ikke alle blir eksponert for den samme informasjonen og kanskje man går glipp av å bidra ett sted man har mye å bidra med.

valvolainen

Tror og at hvis ikke det er nok 'fart' i et underforum, så dør det bare og ingen gidder å poste der.
Da fungerer ikke forumet som det skal lenger.

tSla

Dersom det skal komme underkategorier: Gjør det enkelt. Ikke mange forskjellige kategorier.

1: Interiør/Eksteriør (f.eks om bilpleie, modifikasjoner, felger, interiørvalg, foliering osv.)
2: Lading (Alt som omhandler lading)
3: Leveranse/Finalize/prøvekjøring/reviews etc.
Tesla Model S P85+

Jimpec

Hva "laumb" mener om saken vil vel naturlig nok å en del å si på hva som eventuelt skulle bli utfallet.

Det finnes gode argumenter både for og mot. Jeg har mer tro på at kategoriene er en vanesak. Se til VW Audi club sitt forum for eksempel. Alt er delt opp i kategorier. Når det har vært omlegginger her så har det riktignok vært en liten periode med mer modding, men resultatet er bra. Mennesker vil ikke endres - det er vel såpass enkelt.

Når det gjelder rydding i eksisterende tråder så burde vel emnefeltet enkelt beskrive hvor det bør høre hjemme. I motsatt fall er det en dårlig beskrivelse av emnet..
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Amper

tenk litt.. når det er enda gått 2 år til.. med nye tusenvis av innlegg.. og hundrevis av nye tråder og enda flere aktive brukere.. vi er fortsatt bare i den spede begynnelse

og vi har her på elbilforum mange grupper som ligger som fellesgrupper med andre bilmerker.. men jeg tipper veldig få som har model S engang vurderer å begynne å leite etter info der..  det er kun TMS som gjelder.. resten er ikke lesestoff.. :o

og det kommer 1000vis av nye brukere - som kan lettere finne ut av ting selv enn å spørre om det som har vært diskutert 100 ganger tidligere.. en stor fordel for forum-veteraner etterhvert..

Jeg tror de fleste er gode til finne plassen til å lage tråden uansett.. det vil alltid være noe å prike på men de store linjene går mest av seg selv..

Jimpec

Sitat fra: Amper på søndag 12. mai 2013, klokken 16:21

og det kommer 1000vis av nye brukere - som kan lettere finne ut av ting selv enn å spørre om det som har vært diskutert 100 ganger tidligere.. en stor fordel for forum-veteraner etterhvert..

Veldig godt poeng. Referanse til andre tråder skjer relativt utstrakt i dag allerede.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

laumb

Sitat fra: Jimpec på søndag 12. mai 2013, klokken 16:18
Hva "laumb" mener om saken vil vel naturlig nok å en del å si på hva som eventuelt skulle bli utfallet.

Tror nok Administrator vinner den.

Jeg er forøvrig ikke negativ. Så det er sagt.
Har som sagt vurdert det en del i det siste.

Fortsett å komme med forslag!

Amper

hva med å skule til andre bilforum.. de har funnet opp kruttet før.. jeg tror de som velger TMS er godt over gjennomsnittet fokusert på bil.. og bruken av forum blir bare større og større..

Hvor stor er Tesla %andel av elbilforumet.. ?   

jkirkebo

Sitat fra: laumb på søndag 12. mai 2013, klokken 15:57
Personlig har jeg vært litt inne på tanken i det siste - både for positive og negative sider.

Jeg personlig liker ikke underkategorier spesielt godt, siden det blir litt mye styr å hoppe fram og tilbake, "hvor var det nå den lå igjen. Den lå jo feil en stund, men ble flyttet...".

Personlig leser jeg bare forumet via "nyeste innlegg" uansett, så jeg vil ikke merke noe til en oppdeling. Tror dette er et større problem for de som ikke er interessert i tråder om Tesla ;)
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Balrog

jeg ser i hvert fall et naturlig subforum: ladere. Et fatall tråder, og enorm interesse/diskusjon og et vanskelig tema å sette seg inn i for nye brukere
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021, MG ZS EV 2020
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

Amper

lader er opplagt et tema i disse dager.. men så fort bilene er levert i norgen er det meste avklart bortsett fra når teslaladerne langs veien kommer i drift.. resten kan dekkes av en fasit-sticky-tråd tipper jeg...   ::)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA