Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAF Manager - Android app til LEAF med klima-timerkontroll

Startet av petersv, fredag 24. mai 2013, klokken 10:20

« forrige - neste »

Powerflux

Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Mc_Herreington

Da fikk jeg korrigert lakken og lagt på coating av typen cquartz finest. Det koster litt og aner ikke om det er verdt det, men resultatet er i alle fall helt vilt bra i forhold til hvordan den så ut som ny ( 4 uker siden ).
Spent på om dette gjør det merkbart lettere å holde bilen ren og pen med litt lett avspyling

Aug 2013 P85, Solgt
Okt 2015 BMW i3, Solgt
April 2016 S90D Solgt
Sep 2017 X100D
Nov 2018 I pace Solgt
Jan 2019 Model 3P Solgt
Aug 2018 BMW i3S

overlay

Sitat fra: Mc_Herreington på tirsdag 03. mai 2016, klokken 12:38
Da fikk jeg korrigert lakken og lagt på coating av typen cquartz finest. Det koster litt og aner ikke om det er verdt det, men resultatet er i alle fall helt vilt bra i forhold til hvordan den så ut som ny ( 4 uker siden ).
Spent på om dette gjør det merkbart lettere å holde bilen ren og pen med litt lett avspyling



Den blir mye enklere å holde ren, men ikke 100% uten berørings vask. Kun spyling med vann kan også skape water spots, som burde unngås :)

Klykken

Mange misforstår dette med profesjonelt lagt forsegling, og voks. Du må fortsatt vaske bilen etter kunstens regler, men den er ikke en skittmagnet lenger slik at vasken kanskje "varer lenger". Dette i tillegg til at den ofte ser mye bedre ut, og at lakken har et beskyttende lag over seg.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

kjølholdt

Da er jeg klar for polering og dette må vel duge . Vet jo at håndpolering er å banne i kirka. Men jeg tar ikke bilde med fotolampe før og etter
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Muffinman

Muligens lurt å legge en voks etter poleringen?

kjølholdt

Muffinman nå synes jeg du gjør det veldig vanskelig her, :) men ok forslag på voks som kjøpes på bilextra eller lignende!
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Muffinman

Stusser litt når jeg ser i nettbutikken til Bilxtra, der ligger det nemlig polish, lakkrens, lakkforsegling og annet lurium i tillegg til nettopp voks i kategori "Voks".  Men de har Meguiars, og det skal visstnok være OK saker uten at jeg har testet selv. Men har lest at enkelte synes den er litt tung å jobbe med.

kjølholdt

De har extra gloss protection fra autoglym kan jo gå for den
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Powerflux

Sitat fra: Muffinman på torsdag 12. mai 2016, klokken 11:47
Muligens lurt å legge en voks etter poleringen?
Jeg har endt opp med kun 2 stk poleringsprodukter. AutoGlym Super Resin Polish og Fuzzo Coat. Alt det andre rælet har nå gått på dynga!
Begge produkter kjøpt på Ebay til 1/4 av prisen her. Aldri vrt borti noe mer vannavstøtende enn denne Fuzzo Coaten så tror dette skal bli bra ;D
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Muffinman

Selv ditcher jeg Swisswax Shield til nesten halvannen høvding til fordel for Fusso Coat. Ganske enkelt et mye bedre produkt. Så kan man jo lure på hva man får ekstra for 11-1200kr med Swisswax``en? De har tydligvis lagt ned ressurser på å få den til å lukte friskt...

Nå stemmer det ikke at Fusso Coat koster en fjerdedel av ebaypris her på berget. Bilnerden selger den for 300kr, mens sist jeg handlet på ebay måtte jeg vel ut med 220-230kr. Har brukt begge alternativer i år, dette produktet er faktisk så bra at jeg har hamstret litt.


kjølholdt

da bestiller jeg fuzzo coat. Men kjenner jeg meg sjøl rett blir det vel maskin etterhvert da.................
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Muffinman

Pass på å ikke legge på for mye av den, da blir det tungt å buffe av. Den er veldig drøy og kun et veldig tynt lag holder. Da blir det lett å jobbe med også. Jeg buffer alltid for hånd først, og med eksentrisk maskin til slutt for å få opp glansen. Polertørk, svamp og annet er erstattet av mikrofiberprodukter for lenge siden. Kjører de i vaskemaskina på 60 grader mellom hver gang de brukes.

overlay

Sitat fra: Muffinman på torsdag 12. mai 2016, klokken 13:33
Pass på å ikke legge på for mye av den, da blir det tungt å buffe av. Den er veldig drøy og kun et veldig tynt lag holder. Da blir det lett å jobbe med også. Jeg buffer alltid for hånd først, og med eksentrisk maskin til slutt for å få opp glansen. Polertørk, svamp og annet er erstattet av mikrofiberprodukter for lenge siden. Kjører de i vaskemaskina på 60 grader mellom hver gang de brukes.

Pass også på å kun bruke flytende vaskemiddel, uten tøymykner! :)

Muffinman

Hehe, fant tidlig ut at tøymykner gjør mikrofiberdukene temmelig ubrukelige ja :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA