Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAF Manager - Android app til LEAF med klima-timerkontroll

Startet av petersv, fredag 24. mai 2013, klokken 10:20

« forrige - neste »

plvr

Sitat fra: Klykken på torsdag 12. november 2015, klokken 08:22
HD-Wax fra Autoglym er i samme gaten, forøvrig.

Enig i at begge er bra altså, og jeg er ikke en autoritet på området. Men er du ikke enig i at fusso holder lenger enn hdwax? Og prisen da.
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

tkjoerlaug

Sitat fra: plvr på torsdag 12. november 2015, klokken 09:31
Sitat fra: Klykken på torsdag 12. november 2015, klokken 08:22
HD-Wax fra Autoglym er i samme gaten, forøvrig.

Enig i at begge er bra altså, og jeg er ikke en autoritet på området. Men er du ikke enig i at fusso holder lenger enn hdwax? Og prisen da.

Jeg har brukt både swissvax shield, autoglym hd og fusso. Swissvax er helt klart best å jobbe med, og fusso er helt klart verst. Fusso lukter sterk bensin og er vanskelig å buffe av. Jeg pleier å legge 1 panel om gangen og buffe av med en gang når jeg legger fusso. Autoglym er greiere og er nokså lik fusso etter min mening, men også noe fet og seig å jobbe med i forhold til Swissvax shield. Alle tre gir supre resultat og varer lenge.

MeTesla

Sitat fra: tkjoerlaug på torsdag 12. november 2015, klokken 10:04
Sitat fra: plvr på torsdag 12. november 2015, klokken 09:31
Sitat fra: Klykken på torsdag 12. november 2015, klokken 08:22
HD-Wax fra Autoglym er i samme gaten, forøvrig.

Enig i at begge er bra altså, og jeg er ikke en autoritet på området. Men er du ikke enig i at fusso holder lenger enn hdwax? Og prisen da.

Jeg har brukt både swissvax shield, autoglym hd og fusso. Swissvax er helt klart best å jobbe med, og fusso er helt klart verst. Fusso lukter sterk bensin og er vanskelig å buffe av. Jeg pleier å legge 1 panel om gangen og buffe av med en gang når jeg legger fusso. Autoglym er greiere og er nokså lik fusso etter min mening, men også noe fet og seig å jobbe med i forhold til Swissvax shield. Alle tre gir supre resultat og varer lenge.

Jeg la jo Autoglym HD WAX nå forrige helg. Er det lurt å legge på et nytt lag av den samme HD WAX i vår?? Men da droppe Polish først, for den la jeg nå, og den er trygt forseglet inne av HD WAX?

Klykken

Sitat fra: plvr på torsdag 12. november 2015, klokken 09:31
Enig i at begge er bra altså, og jeg er ikke en autoritet på området. Men er du ikke enig i at fusso holder lenger enn hdwax? Og prisen da.
Jo, fusso er normalt bedre på holdbarhet og selvfølgelig bedre mtp pris, men når man allerede eier HD Wax er det lite vits å kjøpe Fusso i tillegg. :)

Sitat fra: MeTesla på torsdag 12. november 2015, klokken 10:39
Jeg la jo Autoglym HD WAX nå forrige helg. Er det lurt å legge på et nytt lag av den samme HD WAX i vår?? Men da droppe Polish først, for den la jeg nå, og den er trygt forseglet inne av HD WAX?
Du ser på lakkens tilstand og vurderer nødvendigheten med polering etter det. Er lakken matt og greit oppstripet bør du polere. SRP fra Autoglym korrigererer imidlertid ingenting men skjuler defekter, så hvis beskyttelsen har dabbet av (HD Wax i ditt tilfelle) vil du etter hvert vaske bort SRP og defektene som forsvant ved forrige polering vil komme til syne igjen.

Anbefaler deg (og andre) å lese deg opp på hvordan man utfører skånsom vask på best mulig måte, og evt vurdere andre tiltak enn polering for hånd. Over tid er maskinpolering penger (og nakke/skuldre) spart, samtidig som resultatet er milevis over det man klarer for hånd. :)

Vaskeguide: http://www.detailersclub.no/forums/topic/15504-nybegynnerguide-for-sk%C3%A5nsom-vask-av-bil/

Maskinpoleringsguide: http://www.detailersclub.no/forums/topic/15789-guide-for-maskinpolering/
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

staleand

Voks er voks. Det er ikke spesielt holdbart. Og ikke spesielt beskyttende. Da må man over på coatinger. Skulle jeg anbefalt en voks som har kanskje den beste holdbarheten blandt vokser (og som er kjempelett å legge) ville jeg gått for denne:
http://scandicshine.no/index.php?route=product/product&path=71_85&product_id=638

Er jo heller ikke negativt at den er svært billig :)
En voks som gir vanvittig mye for pengene IMO. La den på rød Tesla nå nettop, skal bli spennende å se hvor lenge det holder. Resultatet ble veldig bra!
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

Klykken

Voks er absolutt ikke voks uansett pris, nei. 845 er absolutt engod kandidat pga pris, holdbarhet og enkelhet å legge. Det er for øvrig en hybridcoating. Det negative med den er at vannavvisningsegenskapene dabber av tidlig i motsetning til feks Fusso og HD Wax.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Powerflux

Er det noe poeng å legge noen form for coating over HD Wax?
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Klykken

Nei. Coating skal normalt legges på helt ren lakk. Du får dårligere heft, med dertil dårlig holbarhet, på lakk med eksisterende beskyttelse.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Undertegnede

Off topic alarm:

Kan man bruke surfex HD 1:5/10 for å vaske grillen før vinteren eller er dette giftige saker?

tkjoerlaug

Sitat fra: Undertegnede på lørdag 14. november 2015, klokken 13:48
Off topic alarm:

Kan man bruke surfex HD 1:5/10 for å vaske grillen før vinteren eller er dette giftige saker?

Vanlig å bruke surfex 1:5-1:10 før voksing for å fjerne gammel voks. På felg og dekk er også 1:5 "normal" blanding. Jeg har dynket hele bilen i 1:5 uten problemer.

plvr

Tror kanskje undertegnede mente webergrillen?  8) eller?
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

kjølholdt

ser at noen av plast detaljene i trunk og frunk ser litt slitt ut hva kan brukes for å friske påå uten at det blir glossy
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

BMW850

Sitat fra: kjølholdt på lørdag 14. november 2015, klokken 20:38
ser at noen av plast detaljene i trunk og frunk ser litt slitt ut hva kan brukes for å friske påå uten at det blir glossy

Denne er helt perfekt! Veldig bra saker, brukt den lenge :)

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Klykken

Sitat fra: kjølholdt på lørdag 14. november 2015, klokken 20:38
ser at noen av plast detaljene i trunk og frunk ser litt slitt ut hva kan brukes for å friske påå uten at det blir glossy
Plastfornyere funker flott. Brukes på alt utvendig ulakkert plast. Gtechniq C4 er meget drøy og gir flott finish, men dyr. Flere altenativer her http://bilnerden.no/voks-finish/plast-gummi/

For utvendig bruk, stort sett.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

plvr

Klykken: c4 har jeg tenkt på en stund. På hvilke flater ville du brukt denne?
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA