Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAF Manager - Android app til LEAF med klima-timerkontroll

Startet av petersv, fredag 24. mai 2013, klokken 10:20

« forrige - neste »

Resistes

Sitat fra: dosmont på mandag 22. juni 2015, klokken 10:53
Noen som har erfaring med Cartec Wax guard?
Får det gjort for 3200.- av en lokal detalier.
WaxGuard er et PTFE produkt(ofte omtalt feil som  Teflon)
Det er en type sealant eller syntetisk voks 6-8 mnd beste fall rundt et år . Det er mange sånne på markedet og et fåtall løfter dem opp til en "behandling" og skriver store ord om dem . Presenterer det på en måte som ikke har noe fast teknisk holdepunkt . Sånne legger vi for 500 etter polering men sånne representerer mer en voks , ingen lakkforsegling.
Lakkbeskyttelse og bilpleie i Vestfold
Opti Coat PRO , Igreenlover KENZO , Americoat
90 172 172 post@opticoat.no

Klykken

Sitat fra: Sprucemoose på mandag 22. juni 2015, klokken 10:16
Sitat fra: Klykken på mandag 22. juni 2015, klokken 09:37
Sitat fra: Sprucemoose på søndag 21. juni 2015, klokken 15:11
Nå har jeg støtt på et vaskeproblem som jeg ikke ser ut til å få løst. Det gjelder streker på deler av karosseriet som jeg ikke får bort, og det gjelder ett eller annet matt lag på vinduene som heller ikke forsvinner.

Jeg begynner å bli litt redd for at både stripene og dette vindusbelegget ligger under OptiCoat-laget, og at dette er årsaken til at det ikke går bort. Noen tips om hva jeg bør prøve her?
Ser ut som at avfettingen (surfex vil jeg tippe) har ligget for lenge eller i solsteken. Likt løser likt, så prøv med litt sterkere blanding av surfex og spyl av før det tørker.

Takk for tips  :). Skal forsøke med en litt sterkere blanding så fort jeg for mulighet (1:5, kanskje? Eller er det forsvarlig å bruke ufortynnet  :o?)
Unngå å bruk for sterk surfex på lakk/vindu. I tillegg har du jo lagt ut i dyre dommer for en forsegling som muligens ikke håndterer sterk surfex noe særlig. Surfex er i høyste grad basisk (PH på 13), så i for sterk blanding ta det knekken på det meste.

Blander du 1:30 til vedlikeholdsvasken, så prøv 1:20 nå. 1:10 og sterkere ville jeg unngått. Og, for all del, ikke la det ligge for lenge. Sol, vind, forhåndsvarmet lakk gjør at produkter nærmest tørker med en gang, så vær varsom så du ikke gjør vondt verre. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Sprucemoose

Sitat fra: Klykken på mandag 22. juni 2015, klokken 15:46
Sitat fra: Sprucemoose på mandag 22. juni 2015, klokken 10:16
Sitat fra: Klykken på mandag 22. juni 2015, klokken 09:37
Sitat fra: Sprucemoose på søndag 21. juni 2015, klokken 15:11
Nå har jeg støtt på et vaskeproblem som jeg ikke ser ut til å få løst. Det gjelder streker på deler av karosseriet som jeg ikke får bort, og det gjelder ett eller annet matt lag på vinduene som heller ikke forsvinner.

Jeg begynner å bli litt redd for at både stripene og dette vindusbelegget ligger under OptiCoat-laget, og at dette er årsaken til at det ikke går bort. Noen tips om hva jeg bør prøve her?
Ser ut som at avfettingen (surfex vil jeg tippe) har ligget for lenge eller i solsteken. Likt løser likt, så prøv med litt sterkere blanding av surfex og spyl av før det tørker.

Takk for tips  :). Skal forsøke med en litt sterkere blanding så fort jeg for mulighet (1:5, kanskje? Eller er det forsvarlig å bruke ufortynnet  :o?)
Unngå å bruk for sterk surfex på lakk/vindu. I tillegg har du jo lagt ut i dyre dommer for en forsegling som muligens ikke håndterer sterk surfex noe særlig. Surfex er i høyste grad basisk (PH på 13), så i for sterk blanding ta det knekken på det meste.

Blander du 1:30 til vedlikeholdsvasken, så prøv 1:20 nå. 1:10 og sterkere ville jeg unngått. Og, for all del, ikke la det ligge for lenge. Sol, vind, forhåndsvarmet lakk gjør at produkter nærmest tørker med en gang, så vær varsom så du ikke gjør vondt verre. :)

Ja, jeg har ikke brukt kraftigere løsning enn 1:20 til nå, iallefall. Og bare vasket i skyggen når det er varmt. Forsøkte én gang å fjerne strekene med denne blandingen, men det var ikke mulig. Var derimot ikke klar over at Opti Coat'en ikke var glad i sterke baser. Markedsføres kraftig som motstandsdyktig mot de fleste kjemikalier, men det finnes vel ingenting som ikke har et svakt punkt.
S85D: Steel Grey - 19" standardfelger - Svart skinn - Panoramatak - Dobbeltlader - Luftfjæring - Tech-pakke - Lydpakke - Vinterpakke - Barneseter

Klykken

Hør med de som utførte behandlingen hos deg. Mulig de kan fikse det for deg, hvis du er helt i beit. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Undertegnede

https://www.facebook.com/dperssonbilrekond.se/posts/1111303935553313

Her er min bil etter en Camui behandling i Sverige. 6 års garanti på holdbarhet. Han la også ceramic pro og opticoat men likte best camui.

Kom hjem fra 120mils tur i helga med 200 bugs klint ut over hele fronten og rent vann i høytrykk fjernet alt uten problemer. (Får ikke vaske på den før det har gått en uke pga at det skal få herdet skikkelig)

Takk til den som tipset om dette produktet i denne tråden :)

HelectriC

Sitat fra: Undertegnede på tirsdag 23. juni 2015, klokken 09:21
https://www.facebook.com/dperssonbilrekond.se/posts/1111303935553313

Her er min bil etter en Camui behandling i Sverige. 6 års garanti på holdbarhet. Han la også ceramic pro og opticoat men likte best camui.

Kom hjem fra 120mils tur i helga med 200 bugs klint ut over hele fronten og rent vann i høytrykk fjernet alt uten problemer. (Får ikke vaske på den før det har gått en uke pga at det skal få herdet skikkelig)

Takk til den som tipset om dette produktet i denne tråden :)

Det var meg som tipset:-) flott å høre du er fornøyd, jeg skal ha bilen til Dan på Camuibehandling om 1 måned. Gleder meg:-)
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Sprucemoose

Bare en liten feedback på mitt lille vaskeproblem lenger oppe i tråden. Snakket med detaileren som mente det godt kunne være vannmerker, vi kunne ikke helt utelukke Surfex, da. Fikk råd om water spot remover. Kjøpte Water spot remover hos bilnerden, merkene forsvant etter påføring og helt lett gnikking med microfiber! Det samme så det ut til å gjøre med vinduene.

Her hadde jeg forsøkt "alt" av remedier; avfettinger, såper, eddik, sitron, gnikking, vindusrens....men dette var som ren magi  ;D.

Før og etterbilde (litt forskjellige lysfohold, men er representativt):



S85D: Steel Grey - 19" standardfelger - Svart skinn - Panoramatak - Dobbeltlader - Luftfjæring - Tech-pakke - Lydpakke - Vinterpakke - Barneseter

Klykken

Bra det løste seg. Må være mye kalk i vannet ditt da.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

dosmont

Sitat fra: Klykken på lørdag 27. juni 2015, klokken 10:56
Bra det løste seg. Må være mye kalk i vannet ditt da.
Lett å tenke seg det ja, men han hadde jo prøvd eddik og sitron tidligere uten resultat, og det gjør kort prosess på kalk.
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

Undertegnede

Går det greit å spyle/vaske/høytrykk mens man lader?

cairnz

Sitat fra: Undertegnede på søndag 28. juni 2015, klokken 07:12
Går det greit å spyle/vaske/høytrykk mens man lader?
Bare å ikke spyle med høytrykk rett i kontakten det.
Elbilist

Klykken

Ville koblet fra kabelen for sikkerhets skyld. Det koster mindre enn å være uheldig.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

StevenE

http://www.detailersclub.no/_/artikler/guider/bilpleie-for-dummies-2-r14

er vel guiden.. men vet ikke om jeg klarer den selv. Har ikke ennå kjøpt høytrykk spyler og har ikke mye lyst å bruke alt slags kemikalier hjemme uten særlig avløpsystem (mao at alt bare renner rett i hagen med planter osv).

har nå planlagt å kjøre på med Ditec behandling. Får vel se hvordan det fungerer på en blå metallic Tesla. Er ikke veldig nerd på bil vasking og synes at bilen er stortsett en forbruksting, men vil gjerne passe litt på da, da det er en forbruksting til 700+ tusen kroner.

07.04.2016: 35k km
03.04.2017: 70k km
24.08.2017: 81k+km
Tesla Model S 85D "T.I.M." EL59908 P79502 juni 2015
Tesla Model S 100D "SATAN TIM" EK? F210186 sept 17

Mitsubishi Galant 2.5 V6 DOHC "M.G." 276k RK42358 2006

Reservert: 1 Model 3 RN107190885
selger EL59908, bytter til ny S100D

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

andreasmj

Jeg droppet sånne permanente behandlinger og kjøpte meg Fusso Coat. Det er den beste voksen jeg noensinne har prøvd. Anbefales hvis man har lyst til å drive med bilpleie selv.
XLRD - F1565XX Utlevert 05.11.2019
X90D - F0565XX Utlevert 21.09.2017 | Solgt 06.11.2019
S85D - P0725XX Utlevert 12.05.2015 | Solgt 14.08.2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA