Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

arthur

Står det ikke i linken hva du muligens ettespør?

Antall leverte bilere lavere enn forventet.

Aksjen stupte.

Tesla blir nødt til (eller tror du de gjør det "frivillig") med 2.000 dollar.

Mener du at jeg må bokstavere for deg at ikke noe av dette er gode nyheter og i sum forklarer at/hvorfor verdien av selskapet sank betydelig og at Tesla fortsatt har noen utfordringer.?Jeg ser andre på forumet skriver at kursutviklingen på aksjen nå i langt større grad er drevet av underliggende konkrete faktorer og ikke i samme grad shortselgere eller hva enkelte her ynder å omtale som fake news.
At du synes å ikke like slike nyheter kan jeg bare beklage, men ikke gjøre noe med da dette er fakta, ikke påstander.
Noterer også at Tesla tok seg litt inn på slutten av handledagen i går, men falt ytterligere tilbake i etterhandel slik at sikkert en del som trodde de kjøpte billig i går allerede har et urealisert tap. For egen del mener jeg tiden er riktig for å sitte stille i båten!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

THE

Er vel ikke helt uventet at det blir stilt spørsmål om etterspørsel av Model 3 med påfølgende nedgang i aksjekurs? Tallene som ble presentert for salg av Model 3 i Europa (ca 14000 biler med kontrakt ved utgangen av 2018) tilsvarer ca 14 dagers produksjon.

For at Tesla skal ha fremdeles økning i salg/produksjon utover i 2019 så må nok standard range og biler uten premium bli tilgjengelige for bestilling i løpet av Q1. Selvfølgelig vil det fremdeles selges LR premium AWD og Performance biler både i USA, Canada og Europa utover i 2019. I tillegg vil det nok gå en god del biler til Australia, Kina og Sør-Korea også, men spørsmålet er hvor mange venter på SR?

Ny boost i etterspørsel, med påfølgende produksjonsøkning, kommer vel først når Model Y blir tilgjengelig, og det er nok et par år til.

Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Motorwatt

Sitat fra: arthur på torsdag 03. januar 2019, klokken 08:46

Aksjen stupte.

Mener du at jeg må bokstavere for deg at ikke noe av dette er gode nyheter og i sum forklarer at/hvorfor verdien av selskapet sank betydelig og at Tesla fortsatt har noen utfordringer.?Jeg ser andre på forumet skriver at kursutviklingen på aksjen nå i langt større grad er drevet av underliggende konkrete faktorer og ikke i samme grad shortselgere eller hva enkelte her ynder å omtale som fake news.
At du synes å ikke like slike nyheter kan jeg bare beklage, men ikke gjøre noe med da dette er fakta, ikke påstander.
Noterer også at Tesla tok seg litt inn på slutten av handledagen i går, men falt ytterligere tilbake i etterhandel slik at sikkert en del som trodde de kjøpte billig i går allerede har et urealisert tap. For egen del mener jeg tiden er riktig for å sitte stille i båten!

Hvorfor tar du ikke dette i "Tesla aksjer"-tråden?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

arthur

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 03. januar 2019, klokken 10:10

Aksjen stupte.

Hvorfor tar du ikke dette i "Tesla aksjer"-tråden?

Når jeg IKKE skrev dette i mitt opprinnelig innlegg (henviste til en link siden tråden heter Tesla i norkse medier) så var det feil og når jeg nå på direkte utfordring, ikke oppfordring, skriver hva jeg skrev så var det også feil, ikke lett dette her.
Så ja, jeg er enig med deg i at det skulle ha vært skrevet i "Tesla aksjer-tråden", men det var ikke godt nok for andre her.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Polestar2 -desember 2022

Counterpointer

Det er uansett tråd slik at en bør forklare hvorfor en poster en link.

Både for å gjøre tråden lesbar og for at de som har interesse (eller ønsker å hoppe over) kan klikke på relevante linker.

emurof

Aksjen stupte.

Det står mye rart i linken, men spørsmålet er hvorfor du legger den ut. Hva prøver du å si? Alle vet jo at du er veldig raskt ute når noe kan tolkes negativt, men det er greit at du også legger ved noe eget og utdyper litt fremfor å bare slenge ut noe uten videre kommentar.

At Tesla hadde et par dagers produksjon som ikke ble levert er ikke akkurat noen stor katastrofe.

At de prøver å veie opp for reduserte insentiver vil kanskje gi et ørlite utslag på kort sikt, men kan også gi økt salg og dermed større overskudd.

cra

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 03. januar 2019, klokken 11:22
Det er uansett tråd slik at en bør forklare hvorfor en poster en link.
Både for å gjøre tråden lesbar og for at de som har interesse (eller ønsker å hoppe over) kan klikke på relevante linker.

Dette!  :+1:

Skal ikke mer til enn at man kopierer (i alle fall litt av) ingress fra artikkelen, eller skriver en kort setning eller to om hva det gjelder.

Dersom siden ligger bak betalingsmur burde det være påbudt å gjøre det.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Øyvind.h

Anbefaler ignore-knappen. Brukere med null verdi som har funnet sitt livs kall i å spre kvalm bør man ikke bruke tid på.

Mouseover på din profil Profil – velg forum profil – velg endre profil (orange knapp) og søk opp bruker du ønsker å blokkere nederst på siden. Vipps er støyen borte.
Kanskje det fungerer i andre merkeforum der enkelte påberoper seg å oppleve nøyaktig det samme  ;D
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

arthur

Sitat fra: emurof på torsdag 03. januar 2019, klokken 13:56

Aksjen stupte.

Det står mye rart i linken, men spørsmålet er hvorfor du legger den ut. Hva prøver du å si?

Retter bare oppmerksomeheten til hva som skrivers om Tesla i norske medier hvilket jeg vil hevde er i tråd med trådens intensjon siden tittel på denne er; "Tesla i norske medier".
Hvor mye den enkelte vil velge å kommentere rundt selve linken man eventuelt legger ut mener jeg får være opp til den enkelte, men har nok en gang registrert at enkelte her er nokså hårsåre hva angår omtale av Tesla, bilen/selskapet eller mannen bak, men det får stå sin prøve. Noe meningstyrrani går jeg uti fra at ikke er meningen hverken med tråden som sådan eller forumet generelt. Liker man ikke det som skrives så hopp over, ignorerer eller gjøre hv du/man/en vil?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Polestar2 -desember 2022

noto

Da har vi det gående igjen. Hva med å overse posteringer som man oppfatter som trolling. Null svar = null tilfredsstillelse for troll.

DagfinnN

Sitat fra: noto på torsdag 03. januar 2019, klokken 16:13
Da har vi det gående igjen. Hva med å overse posteringer som man oppfatter som trolling. Null svar = null tilfredsstillelse for troll.
Kunne ikke ha sagt det bedre selv.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Chris Aurora

https://www.gjengangeren.no/nyheter/avis/skoppum/her-dukket-det-opp-nesten-300-teslaer-moro-at-det-vekker-oppsikt/s/5-60-365357

(Paywall)
Sitat fra: Gjengangeren
Da Avis på Skoppum tok inn 280 Tesla'er, ble det lagt merke til i bygda. En tipser lurte på om det virkelig går så bra med bilutleiebedriften.

De romslige parkeringsplassene rundt Avis-bygget på Skoppum er for tiden full av Teslaer. Til sammen 280 stykker, for å være nøyaktig, av både S og X-modell.

Daglig leder, Magne Sørlie Indredavik, synes det er moro at bilparken vekker oppsikt, men han kan fortelle at de fleste bilene skal til Oslo.

Til Oslo

– Oslo-gryta har jo kronisk plassmangel. Det har vi ikke her. På Skoppum vil vi på sikt beholde 100 biler.

ROMSLIG: Daglig leder for Avis, Magne Sørlie Indredavik er fornøyd med utviklingen på Skoppum. Med nærhet til E18 ligger kontoret midt i smørøyet, med god plass til Teslaene som skal rulle i Oslo. Foto: Ellen Johannessen
At Avis har satset så stort på Tesla skyldes at det er elbilen med lengst rekkevidde. Kundene etterspør elbiler.

– Når dere fornyer bilparken så kraftig, hvilke merker skal da ut?

– Det blir ingen vesentlig utskifting. Det blir fortsatt bensin- og dieselbiler hos oss, men elbiler er framtida. I år regner de med at elandelen på nye biler vil passere 50 prosent. Den store utfordringen er det nok Skagerrak som får, sier han.

Fra Skoppum betjener avdelingen kontorer fra Drammen til Skien.

Avgjort utenfor Norge

Beslutningen om å satse på Tesla i Norge ble tatt utenfor Norges grenser, på et plan høyere opp i konsernet. Forhandlingene har pågått en stund, men i november ble de ansatte i Avis informert om avtalen. Utgangsprisen for den rimeligste Teslaen ligger på rundt 650.000 kroner.

Hvilken pris Avis og Tesla ble enige om, er en forretningshemmelighet daglig leder ikke kan snakke høyt om.
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Råde

e-Golf | X75D

Strøm Tycoon

Model S tok med seg reg.nr. fra en Outlander og forsøkte å stikke av.

Men fra spøk til revolver. Her må det ha gått litt unna? Dette har skjedd i "knekken" på Kværnerveien like i nærheten av Kværnerbyen. Regner med, utifra det jeg ser her, at Teslaen har kommet fra retning Kværnerbyen.

Amoss

Går mer på Elon enn Tesla rett nok:
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/1kl7gJ/musk-hyller-den-norske-rekordelgen
Sitat
Musk hyller den norske rekordelgen

Tesla-gründer Elon Musk kaster seg inn i den norsk kanadiske elgstriden ved å hylle den norske elgen i Østerdalen.
Model S 85D

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA