Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

NegativeElectrode

Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

toppi

Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

BMW850

Angående dekk, var litt i tvil om jeg gjorde det rette når jeg kjøpte Sottozero. Nå er jeg ikke i tvil om at de er midt i blinken for meg som kjører mest i lavlandet på østlandet. Som også i denne testen, R2 er nok alt for myke. Pirelliene funker nesten som 21" mine, faste, fine og OK på vinterføre :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Dennis

Hakka R2 sitter veldig dårlig med en gang de blir litt varme på bar asfalt. Er også dekk som er helt jævlig å kjøre sportslig med, alt for myke sidevegger og kjennes ut som bilen vandrer på ballonger.

Så kjører man i hovedsak i Oslo området eller andre steder hvor man kjører mest på saltet asfalt er feks Sottozero et mye bedre valg ja.
Har enda ikke kjøpt vinterdekk til min, men etter å ha kjent hvordan bilen var på hakka R2 så blir det ikke de.

Øyvind.h

#3829
Sitat fra: Cookie Monster på mandag 23. mars 2015, klokken 11:59
Har enda ikke kjøpt vinterdekk til min, men etter å ha kjent hvordan bilen var på hakka R2 så blir det ikke de.
Og det var på innkjørte R2 med skikkelig trykk? Jeg har sett mange latterlige karakteristikker av R2 basert på dekk som ikke er innkjørt, med for lavt trykk eller ved høy utetemperatur.
Ja R2 dekkene var glatte når de først ble satt på, og høy utetemp kombinert med lavt dekktrykk gir en for myk følelse. Lav utetemp og korrekt dekktrykk gir fin kjørefølelse, selv om det finnes andre som er tettere opptil sommerfølelse (men ikke uten ulemper selvfølgelig).

Jeg kjører i hovedsak i Oslo, med diverse fjellturer i løpet av sesongen. Jeg ville definitivt ikke byttet ut fremkommelighet mot mer stivhet. Men jeg bor nederst i en bakke hvor naboer og besøkende tidvis står fast, hvor jeg har kjørt rett opp uten unntak både forrige vinter og denne vinteren.
Hadde jeg hatt P85D hadde jeg muligens valgt annerledes, men senest i går ettermiddag skled jeg på fire stive hjul utenfor hos mine foreldre (for første gang med Model S). Ganske glad jeg ikke hadde Sottozero da, for marginene var såvidt på min side....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

GeirHM

Øyvind.h:
SitatOg det var på innkjørte R2 med skikkelig trykk?

For en fersking med nye R2 som skal på en 85D, hva er korrekt trykk?

ihlhaug

Enig med Øyvind over. Disse Sottozero ser man jo gang på gang er nesten lik sommerdekk på vinterføre, mens R2 er testvinner. Uansett, dette blir vel litt OT?
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

Øyvind.h

#3832
Sitat fra: GeirHM på mandag 23. mars 2015, klokken 12:34
Øyvind.h:
SitatOg det var på innkjørte R2 med skikkelig trykk?

For en fersking med nye R2 som skal på en 85D, hva er korrekt trykk?

Beklager enda et OT innlegg. Nokian anbefaler å kjøre med høyere trykk i dekket enn bilprodusentens tall. Om jeg ikke husker feil skal Model S ha 45psi (i hvert fall det Tesla fylte til når den var innom sist).
Jeg kjører med trykk rundt 45-50psi. Fungerer bra. Påstander om vannseng, vannballong osv er i hvert fall tull og tøys, selv om sommerdekkene er vesentlig stivere.
Før dekkene var ferdig innkjørt kunne jeg fint få hjulspinn i over 100km/t.....

Btw: om du får 85D i disse dager og ikke skal rett på fjellet ville jeg nok bare kjørt med sommerdekk.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

BMW850

Sitat fra: ihlhaug på mandag 23. mars 2015, klokken 12:35
Enig med Øyvind over. Disse Sottozero ser man jo gang på gang er nesten lik sommerdekk på vinterføre, mens R2 er testvinner. Uansett, dette blir vel litt OT?

Tåpelig utsagn. Har kjørt med Sottozero i hele vinter. Har du? Det er klart du kjøper dekk etter forholdene men for meg og mitt kjøremønster passer Pirelli veldig bra. Har også hytte på fjellet for å si det. Så de funker! Det er klart  det finnes bedre piggfrie vinterdekk men da går det gjerne på bekostning av noe.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

satheesh.net

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 23. mars 2015, klokken 12:41
Sitat fra: GeirHM på mandag 23. mars 2015, klokken 12:34
Øyvind.h:
SitatOg det var på innkjørte R2 med skikkelig trykk?

For en fersking med nye R2 som skal på en 85D, hva er korrekt trykk?

Beklager enda et OT innlegg. Nokian anbefaler å kjøre med høyere trykk i dekket enn bilprodusentens tall. Om jeg ikke husker feil skal Model S ha 45psi (i hvert fall det Tesla fylte til når den var innom sist).
Jeg kjører med trykk rundt 45-50psi. Fungerer bra. Påstander om vannseng, vannballong osv er i hvert fall tull og tøys, selv om sommerdekkene er vesentlig stivere.
Før dekkene var ferdig innkjørt kunne jeg fint få hjulspinn i over 100km/t.....

Btw: om du får 85D i disse dager og ikke skal rett på fjellet ville jeg nok bare kjørt med sommerdekk.

Jeg bruker 48 psi - opplever dette som "perfekt" for min kjørestil.

DaX

Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen

ingare

Syntes denne stemte bra :) 

"Tesla-eiere er religiøst happy med bilen."
Anders Hovde, ekspert på nybilmarkedet hos TNS Gallup

http://www.klikk.no/motor/bil/article1530434.ece
S85D - Levert
S85 - Solgt

Dennis

#3837
Tesla støtter kun 3g. Ser forhåpentligvis ut til at de kan oppgraderes senere.

http://www.dinside.no/933275/tesla-model-s-stotter-kun-3g

Audi og Bmw støtter 4g på årets modeller.

petersv

Sitat fra: GeirHM på mandag 23. mars 2015, klokken 12:34
Øyvind.h:
SitatOg det var på innkjørte R2 med skikkelig trykk?

For en fersking med nye R2 som skal på en 85D, hva er korrekt trykk?

49.5 psi. (45+10%)

NegativeElectrode

Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 24. mars 2015, klokken 09:13
Tesla støtter kun 3g. Ser forhåpentligvis ut til at de kan oppgraderes senere.

http://www.dinside.no/933275/tesla-model-s-stotter-kun-3g

Audi og Bmw støtter 4g på årets modeller.

Tesla bygger vel biler med 4G ca fra nå? Det ble vel nevnt i etterkant av pressekonferansen for rekkeviddeangst. Er en egen tråd for dette på forumet
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,14830.msg338779.html#msg338779
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA