Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

Havebigfun

på den bilen er det cyclone- ikke slippstream :-)

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 29. november 2016, klokken 18:28
på den bilen er det cyclone- ikke slippstream :-)
Beklager. Samme som Bjørn, i hvert fall.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

eha

Hmm. Pleier ikke Bjørn å ha på hengerfestet 24/7 i disse dager?
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Amoss

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 29. november 2016, klokken 18:25
Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på tirsdag 29. november 2016, klokken 18:11
Håper det ikke var Optimus Prime?
Hmm, det er faktisk ikke umulig:

Men på den tiden av døgnet en hverdag er vel Optimus Prime normalt i Oslo?  Bjørn har så vidt jeg forstår en normal fulldagsjobb ved siden av all filmingen og "frakte jobben"?
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

hoffa

Hmm....skimter jeg ikke et sugekoppfeste i frontruta på det ene bildet?...ala Bjørns kamerafeste.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

orjan

Han har selv avkreftet på facebook at det var Optimus Prime som gikk på en smell.
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

hoffa

Sitat fra: orjan på tirsdag 29. november 2016, klokken 20:45
Han har selv avkreftet på facebook at det var Optimus Prime som gikk på en smell.
Det høres bra ut. Men hvor på FB?
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

sims

Ai ai, det der er ikke bra. Det er jo sjeldent slike ulykker på den strekningen? Kan det være autopilot som feiler?

eha

Sitat fra: sims på tirsdag 29. november 2016, klokken 21:40
Ai ai, det der er ikke bra. Det er jo sjeldent slike ulykker på den strekningen? Kan det være autopilot som feiler?

Ulykken skjedde ved avkjøringen til en rasteplass.

Hvis Tesla-en faktisk befant seg i selve avkjøringsfeltet, så tviler jeg på at autopilot har skylda. Dagens 8.0-versjon støtter ikke avkjøringer. Avkjøringen ser godt merket ut, så jeg tviler på at den har drevet mot avkjøringen og flippet over i det feltet. Dette har dessuten vært rettet opp i på autopiloten tidligere. Den eneste muligheten jeg ser er dersom sjåføren har brukt blinklyset til høyre og fått autopiloten til å skifte felt (og at den har trodd avkjøringsfeltet var et motorveifelt).
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

orjan

Sitat fra: hoffa på tirsdag 29. november 2016, klokken 21:35
Sitat fra: orjan på tirsdag 29. november 2016, klokken 20:45
Han har selv avkreftet på facebook at det var Optimus Prime som gikk på en smell.
Det høres bra ut. Men hvor på FB?
Gruppen "Tesla Owners Club Norway"
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

tiger``n

Sitat fra: Øggen på fredag 09. desember 2016, klokken 18:36
Misunnelsen og hatet slutta aldri.
http://www.tv2.no/broom/8761430/
Dette er verken hat eller misunnelse, men vanlig sunn fornuft.
Staten har andre ting å bruke penger på enn å sponse dyrt utstyr til folk som uansett har råd til det meste.
Å forsvare et slikt avgiftsfritak i lengden kan vanskelig forsvares.
Kunne vært fri til for eksempel 200 eller 300 tusen, vanlig over der.
Det er vel nesten bare Tesla fanboys som vil forsvare noe slikt.

lunitiks

Elsker denne typen argumentasjon: Staten har andre ting å "bruke penger på"  ;D ;D ;D
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Thor2014

Jeg ville i alle fall kjørt diesel eller bensinbil dersom det hadde vært moms på Tesla. Den ville vært for dyr med moms og de andre elbilene dekker ikke behovet.

Muffinman

Samme her. Nå er vi helelektriske i familien og kjører tilsammen 60-70.000 i året. Vi kunne ikke klart oss med en kortrekkevidde-elbil pluss fossil da begge må kunne kjøres langt. Med dyrere Tesla (inkludert at de allerede er for dyre pga prisøkning) ville alternativet for oss være to fossile biler enda noen år. Dessverre.

Ladbar hybrid ville vært dårlige alternativer da de i hovedsak har høyere forbruk på langtur enn tilsvarende ren fossil.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA