Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

Bushy

Får ikke opp eksakt adr nå jeg. Men ligger i strandvegen. Klint innpå e6. Rett sør for avkjøringen til Brumunddal. Bilde er tatt fra e6
S75D sept. 17

Lynet

Hellstrøm kjører Tesla utlånt av Avis på TV3 i "Hellstrøm rydder opp".
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Muffinman

Avis trenger vel all reklamen for Tesla-utleien de kan få. De tar 25.000 i måneden. Dagleien tør jeg nesten ikke tenke på :)

fredag

Sitat fra: Bushy på fredag 09. oktober 2015, klokken 06:36
Får ikke opp eksakt adr nå jeg. Men ligger i strandvegen. Klint innpå e6. Rett sør for avkjøringen til Brumunddal. Bilde er tatt fra e6

Siden dette ligger rett ved E6, er det noen spor av superchargere der?
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Cobos

Jeg fant nettopp en annen artikkel i Hamar Arbeiderblad som sier at dette senteret åpner 24 oktober. Hvis det stemmer så er det naturlig at det begynner å se ferdig ut nå.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Bushy

24'oktober har fløyet over hodet mitt, selv om jeg bor der. Men det er bra. Hørt noe rykter at dem var litt forsinket pga. Ikke fått nok folk.

Ang lader. Ser det dårlig ut utenfor. Men hadde troa en stund. Siden dem har satt opp ny trafo å hadde masse 110mm trekkerør ut derifra. Men ser ikke noe nå. Salto lader på veggene inne. Og det er gjerde rundt hele bygget
S75D sept. 17

SR

Hamar Arbeiderblad skriver, som er nevnt, at Tesla åpner i Brumunddal 24. oktober. I artikkelen jeg linker til sier de at er med 16 ansatte. Og at de vil ta innbytte. Uansett merke.......  Er det nytt?

http://www.h-a.no/nyheter/innlandets-tesla-sjef-var-skeptisk-–-tidligere
Før S P85+, så  SP85D, deretter S P90DL, nå X 100D

jkirkebo

Sitat fra: SR på lørdag 10. oktober 2015, klokken 11:25
Hamar Arbeiderblad skriver, som er nevnt, at Tesla åpner i Brumunddal 24. oktober. I artikkelen jeg linker til sier de at er med 16 ansatte. Og at de vil ta innbytte. Uansett merke.......  Er det nytt?

Det er nok bare snakk om at de har en avtale med en oppkjøper, som tar alle ikke-Tesla biler. Jeg tviler meget sterkt på at de har planer om å selge andre bruktbiler enn Tesla. I "beste" fall videreselger de selv evt. andre elbiler som Leaf og eGolf.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

SR

Det er jeg enig i. Det vil ikke se pent ut (bokstavelig talt) om det står mer eller mindre gamle ICE-biler i et Tesla-lokale.

Men det jeg tenkte på, var om det var en nyhet sett fra kundens ståsted. Slik det er gjengitt i HA så betyr det jo at de som har et dieseldyr kan ta det med til Tesla og få en fremtidens bil med seg tilbake. Uten å måtte tenke på Finn.no og hva som skjer der. Selvfølgelig om innbytteprisene er ok.

Har Tesla gått ut med den muligheten tidligere?
Før S P85+, så  SP85D, deretter S P90DL, nå X 100D

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Cookie Monster

Danmark har jo alltid hatt helt ville avgifter på biler, faktisk enda verre enn Norge. Så at også elbilen får det kom ikke som noe bombe da stor bil = masse avgifter i Danmark, uansett om det er bensin eller elbil.

Ser ut som e-up blir noe billigere så i kjent Danmark stil er det små biler med tullemotor som blir det de vanlige har råd til.
2015 P85D

MeTesla

Avgiftsendringer i Danmark er jo en gavepakke til norske Tesla selgere,  mot nyttår må det jo bli massiv eksport.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA