Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i norske medier

Startet av Bybil entusiast, mandag 13. mai 2013, klokken 16:44

« forrige - neste »

Bybil entusiast

US Leaf har USA kart og USA radio som kun virker på odde frekvenser.

Kart må vel kunne legges inn fra en tilsvarende minnebrikke for Europa biler ? Vil i så fall navi virke ?

Radio frekvens er kanskje vanskeligere å endre på ?
Citroen Czero solgt
Nissan Leaf
VW Golf Eelectric solgt
Mercedes B electric

TorC

Sitat fra: Bybil entusiast på onsdag 01. mai 2013, klokken 21:52
US Leaf har USA kart og USA radio som kun virker på odde frekvenser.

Kart må vel kunne legges inn fra en tilsvarende minnebrikke for Europa biler ? Vil i så fall navi virke ?

Radio frekvens er kanskje vanskeligere å endre på ?

Det korte svaret er: nei til det første, ja det til andre.

Det lengre svaret er:

På tross av det angivelig er to ulike leverandører av systemet for USA og Europa (Angivelig Clarion for USA) så har Nissan prestert å legge inn en softwaresperre på dette. Dette er altså KUN en software sak som bør kunne programmeres om siden bilene i f.eks Mexico har samme system som i USA, men ulike kart. Disse bilene kan altså ikke ta kart fra USA.

Jeg har forsøkt å "oppdatere" min navi med kart over Europa, men det går ikke. Etter samtale med supporten i USA mener de at det egentlig ikke er noen god grunn til å gjøre det slik. Dette er etter min mening regelrett Apple-tendenser som jeg har veldig lite til overs for.

Det samme gjelder radioen. Dette er bare en software greie.

Jeg vet at det er en fyr borti statene som heter Phil (et eller annet) som er en tech-geek på LEAF. Han kan MYE om dette. Kan hende han kan fikse dette mot betaling?
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.

Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Balrog

hmmm
google.com - Phil USA - search
2.465.743.568 hits..

Kunne du snevre inn hvor tampen brenner?
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

TorC

Sitat fra: Balrog på torsdag 02. mai 2013, klokken 00:57
hmmm
google.com - Phil USA - search
2.465.743.568 hits..

Kunne du snevre inn hvor tampen brenner?

Hehe... Ja. Men jeg vet jaggu ikke om du kommer nærmere... Han er særdeles aktiv på USA forumet, og er en av utviklerne bak de som har laget den % add-on dongle-saken.

Han er angivelig litt av et fantom. Han har flere navn og kommer ut av hulen sin bare når han vil... Men, han får ting gjort. Han har bla. laget en dongle som gjør at man kan få ut % batterikapasitet.
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.

Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Blip

• Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

Danilo.costamagna

Hi, jeg er også en nissan leaf fra USA..Jeg leste litt rundt om phil dere nevnte.

Han driver å utvikler LeafScan som skal klare å overvåke og kanskje justere parameter i bilen.

Jeg fant ikke nevnte noe om radio eller navigasjon på hans nettsted hvor han selge oppgraderte lader til nissan leaf
Think City 2011 -  46000 km
Nissan Leaf SL 2012 - 12000 km

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA