Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Åpent spm: Besittes det kunnskap her inne på forumet om TMS?

Startet av ograv, lørdag 11. mai 2013, klokken 19:31

« forrige - neste »

naitsirk

Sitat fra: Jærbuen på onsdag 15. mai 2013, klokken 14:56
Sitat fra: Kamelkongen på onsdag 15. mai 2013, klokken 14:12
Sitat fra: Frei på mandag 06. mai 2013, klokken 23:13
Hei, jeg vil gjerne ha kontaktinfo til nederlandsk forhandler som er interessert å selge til Norge! Rr ute etter p komme på bestillingslisten på en ny tekna modell. Del gjerne -pm eller her :)

Sent from my GT-P3110 using Tapatalk HD

Hei, har du funnet ut noe mer her?  Er også interessert...

Jeg har brukt en Nissanforhandler i Nederland, Herwers, men de vil jeg ikke anbefale, de nekter å betale nytt 12V batteri da den ene cella sa takk for seg, og det på en bil som ble levert i Juli.

Nissan Norge vil ikke betale, da de mener batteriet ikke var testa etter prosedyren da bilen ble levert. Herwers mener de har testa det korrekt, så her står saken, og forbrukeren må betale defekt batteri allerede etter ett halvt år  :(

Hei.

Jeg sjekket Herwers.nl, men ser ikke at det er noe å spare i forhold til de som averterer med nederland-importerte biler på finn. Om jeg trekker fra 19% nederlandsk mva, så ender jeg opp med om lag 250.000,- for en Tekna (http://www.herwers.nl/nissan/nissan/leaf/tekna-+-solar-panel-+-6kw/occasions/898459/overzicht). Så kommer frakt og vrakpant i tillegg.. Eller er det andre nederlandske avgifter som også kan trekkes fra ved eksport?

Leaftekna2018

Sitat fra: Limodriver på torsdag 02. mai 2013, klokken 01:11
Jeg har kjøpt ny Leaf av forhandler i Nederland. Hele prosessen har vært en eneste harmonisk opplevelse. Fortollingen er også svært enkel. Jeg har faktisk ikke kjøpt bil av norsk forhandler siden 2001. Dersom alle var like engstelige for at alt utenkelig skjer hele tiden slik som mr zero kunne norske forhandlere øke prisen ytterligere. Birger N Haug påstår at en som har kjøpt bilen i utlandet må reklamere overfor selger, Nissan Nordic opplyser imidlertid at reklamasjonen kan fremsettes ved ethvert Nissan verksted. Birger N Haug sier at det er en sak gående med Vegdirektoratet fordi Leaf importert parallellt ikke har lyktespylere og det er krav til det med LED og xenonlys. Vegvesenet opplyser at det ikke er krav til lyktespylere med lys som avgir mindre enn 2000 Lumen. Lyktespylerene er så langt jeg har funnet ut eneste forskjellen mellom "importert" og norsk Leaf.

Jeg har den oppgraderte utgaven 2013 Mod,men ingen lyktespylere foran....
Kjøpt hos bnh

Mener du at bilen jeg har skulle hatt lyktespylere eller ligger det en sak på at d burde ha det som Nissan ikke er enig i?  :o
Nordisk Leaf Tekna 2013 utgave,hentet i aug 2013 hos BNH-solgt 12.6.19
Nissan Leaf Tekna 2018 alt av utstyr kjøpt brukt 12.6.19

Fox81

Noen som vet hva Leaf koster fra svensk/dansk forhandler uten svenske avgifter? Greiest å forholde seg til forutenom norske :)

Bybil entusiast

Ikke kjøp bil fra edakcots kontakter i Nederland. Provisjonen gjør bare bilen dyrere, og kompliserer en eventuell reklamasjon med et mellomledd.
Han har hjulpet en hel haug med kunder til å få dyrere biler.

Citroen Czero solgt
Nissan Leaf
VW Golf Eelectric solgt
Mercedes B electric

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA