Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva er normalrekkevidde på 2013 Leaf

Startet av Skalmers, torsdag 09. mai 2013, klokken 13:36

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: Skalmers på tirsdag 02. juli 2013, klokken 21:19
32Amp "lader" gikk vi bort i fra, da selger opplyste oss om at de 7500 det kostet var bare for ombygging av ladeport. Og at man måtte kjøpe til laderen. (svada?)

Ja, det er svada. Ladeporten er den samme, laderen i bilen oppgraderes fra 3,3kW til 6,6kW.

Om du vil utnytte det hjemme må du ha et ladepunkt som støtter 32A. Men fast ladepunkt må du ha til 3,3kW utgaven også (dog 16A) om du vil utnytte den maks. Medfølgende ladekabel støtter kun 10A (2,3kW).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Skalmers

Okei, finnes det "hurtiglader" alternativer å kjøpe for å ha hjemme? En lader som monteres på vegg som lader via hurtigladeporten?

jkirkebo

Sitat fra: Skalmers på tirsdag 02. juli 2013, klokken 21:43
Okei, finnes det "hurtiglader" alternativer å kjøpe for å ha hjemme? En lader som monteres på vegg som lader via hurtigladeporten?

Ikke på vegg. Du får en hurtiglader i form av en boks på hjul. 10kW eller 20kW effekt. Koster >100.000,-

http://www.evtec.ch/c5website/index.php/de/produkte/move_and_charge/
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Kryten

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 02. juli 2013, klokken 22:20
Sitat fra: Skalmers på tirsdag 02. juli 2013, klokken 21:43
Okei, finnes det "hurtiglader" alternativer å kjøpe for å ha hjemme? En lader som monteres på vegg som lader via hurtigladeporten?

Ikke på vegg. Du får en hurtiglader i form av en boks på hjul. 10kW eller 20kW effekt. Koster >100.000,-

http://www.evtec.ch/c5website/index.php/de/produkte/move_and_charge/


Pluss at man må ha 400V 32 A i rund plugg på veggen
Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

thoru

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 02. juli 2013, klokken 22:20
Sitat fra: Skalmers på tirsdag 02. juli 2013, klokken 21:43
Okei, finnes det "hurtiglader" alternativer å kjøpe for å ha hjemme? En lader som monteres på vegg som lader via hurtigladeporten?

Ikke på vegg. Du får en hurtiglader i form av en boks på hjul. 10kW eller 20kW effekt. Koster >100.000,-

http://www.evtec.ch/c5website/index.php/de/produkte/move_and_charge/

http://www.mynissanleaf.com/viewtopic.php?f=44&t=13349
spennende ;)

Griffel

#35
Sitat fra: thoru på torsdag 04. juli 2013, klokken 01:17
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 02. juli 2013, klokken 22:20
Sitat fra: Skalmers på tirsdag 02. juli 2013, klokken 21:43
Okei, finnes det "hurtiglader" alternativer å kjøpe for å ha hjemme? En lader som monteres på vegg som lader via hurtigladeporten?

Ikke på vegg. Du får en hurtiglader i form av en boks på hjul. 10kW eller 20kW effekt. Koster >100.000,-

http://www.evtec.ch/c5website/index.php/de/produkte/move_and_charge/

http://www.mynissanleaf.com/viewtopic.php?f=44&t=13349
spennende ;)
Hva er spennende med at en US hobbyklubb forsøker å lage en CHAdeMO kompatibel lader 1 fase 50A?
Forsikringsoppgjøret?
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

thoru

#36
Sitat fra: Griffel på torsdag 04. juli 2013, klokken 09:43
Hva er spennende med at en US hobbyklubb forsøker å lage en CHAdeMO kompatibel lader 1 fase 50A?
Forsikringsoppgjøret?
Mulig jeg oppfatter deg litt feil her nå.
Det er lov å være uenig altså. Men om man bare får gruff av å tipse om interessant(for noen) info, så stopper man effektivt gleden av å poste her.

Det er utelukkende positivt at entusiaster ser på hvordan ting fungerer.
Det kan faktisk komme produkter ut av det. Charge-amps og esve-upgrade startet også ved at entusiaster undersøkte hvordan teknologien fungerte. For å ikke glemme android appen som jeg har stor trua på, etter å ha sett på canbus dokumentasjonen til Turbo.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA