Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ny design på spolieren

Startet av FLEA, søndag 05. mai 2013, klokken 17:59

« forrige - neste »

FLEA

Sitat...et bilhold du ikke har råd til å si nei til.
Søk og les på forumet om folks erfaringer med service, vedlikehold og kostnader. Døm selv.

SitatDen nye bilen.
Dette er forkastelig av Nissan Norge. Det er slett ikke den NYE LEAF det er snakk om i det hele tatt.
Og om denne posten kan opplyse EN kunde slik at vedkommende ikke blir lurt til å kjøpe LEAF på feil premisser, så har posten tjent sin misjon.


leafster

Tror nok de mener at Leaf er neste generasjon bil.

knnygar

Det er ikkje den nye LEAF dei snakkar om, men den nye bilen.
Ørsta, senter i Sunnmørsalpane.
Ny Euro Leaf sidan 1. juni 2013 :-)

cra

Det er nok rett og slett en oversettelse som klinger mye dårligere på norsk enn på engelsk (amerikansk). Hør for deg setninga:

Nissan Leaf - The new Car

(nå leste du den nettopp en gang til, nå med filmtrailer-stemme).  ;) ;D

"The new car" betyr i en slik sammenheng "det nye, banebrytende konseptet, det som snur alt på hodet osv osv", men på norsk har vi liten tradisjon for like pompøse uttrykk, og det høres derfor (i alle fall i mine ører) bare teit ut når de sier det slik.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Ronny

Jeg er student og pendler for tiden 22 mil for dagen, det hadde jeg ikke hatt råd til med fossilbil ;)
el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

FLEA

Til deg som sendte meg PM ang. advokat, kan du sende meg en ny PM?
Jeg kom i skade for å slette meldingen og husker ikke nicket ditt.

Balrog

Hvilken bil er billigere i drift enn Nissan Leaf?
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

cra

Sitat fra: Balrog på tirsdag 23. april 2013, klokken 23:33
Hvilken bil er billigere i drift enn Nissan Leaf?

Think'en, i alle fall. Leaf'en har et enormt overforbruk av spylervæske pga BEDRITNE spylerdyser i disse dager.  >:(
</rant>
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

gbzdoc


BE

#9
Sitat fra: Balrog på tirsdag 23. april 2013, klokken 23:33
Hvilken bil er billigere i drift enn Nissan Leaf?

Trillingene?

Dessuten, servicekostnaden på Toyota Auris Hybrid nesten halparten av det som forlanges på Leaf, og det inkluderer oljeskift...(Toyota smører ikke opp bremsene, selv om Toyota hybridene regenererer tilsvarende Leaf)
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Ronny

Jeg som for tiden kjører 22 mil for dagen, vil ikke kjøre think pga kollisjonssikkerheten, ikke har den plass til ungene heller. Miev går desverre ikke langt nok, uansett om den har webasto eller ikke.
Dvs at i mitt tilfelle er leaf det billigste alternativet ;)
Service fikser jeg selv. (us mod)
el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA