Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tidspunkt for reservering Vs reservasjons nummer

Startet av Leaffen, torsdag 02. mai 2013, klokken 14:13

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: TS på onsdag 01. mai 2013, klokken 11:20
Det andre som begynner å beskymre meg, er at hele salgssystemet med "Tesla Store" konseptet faller i grus i USA pga lover som tilsier at disse er ulovelige i de fleste stater.
Har du satt deg inn i saken? Du er klar over at foreløpige forsøk på angrep på denne modellen i hovedsak er blitt avfeid av rettsapparatet? Det er bare et par stater hvor det reelt sett er noen problemer, så å hevde at modellen faller i grus blir helt feil. Tesla konkurrerer ikke med eksisterende dealerships, så de ser i hovedsak ut til ikke å bli rammet av loven.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Kallagtunet

Liten detalj (og mindre vesentlig en tåkelysene som er forbedret bort...) men jeg kan ikke helt si jeg skjønner eller liker måten Tesla "forbedrer" produktet sitt: http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/16332-Cup-holder-cinchers

Dr.Ling

Akkurat nå er det bare et par ting som kan få meg til å utsette eller kansellere:

1) Om det blir kjent at det kommer en seteoppgradering i løpet av neste år. Setene i Model S er trasige greier, på alle måter, sammenlignet med stort sett hvilket som helst annet bilmerke. De drar ned helhetsinntrykket.

2) Om det blir kjent at det snart kommer en oppgradering av understellet på alle Model S.

3) Eller om resultater av krasjtestene viser seg å være mindre enn fantastiske.

Men de fleste er vel enige i dette?

Finnes jo mange teoretiske oppgraderinger som kunne være verdt å vente på (ny forbedret batteripakke f.eks), men listet opp de som har et snev av sannsynlighet i seg.
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

kjølholdt

Og skal man stadig vente på oppgraderinger ville jeg fortsatt hatt en commodore 64 :)
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Oreo

Om nøkkelpersoner som Elon Musk eller JB Straubel trekker seg ut av Tesla, vil jeg vurdere sterkt å ikke fullføre min reservasjon. Det må derimot skje raskt da jeg vil betemme meg innen siste halvdel av mai, senest.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Celter

Sitat fra: Oreo på onsdag 01. mai 2013, klokken 17:39
Om nøkkelpersoner som Elon Musk eller JB Straubel trekker seg ut av Tesla, vil jeg vurdere sterkt å ikke fullføre min reservasjon. Det må derimot skje raskt da jeg vil betemme meg innen siste halvdel av mai, senest.

I og med at Elon Musk personlig har garantert for verdien av Model S etter 3 år, kan jeg ikke se hvordan han kan forlate selskapet?
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Nuvolari

Kjørte en 2013 BMW 520 touring med m pakke i dag. Ny pris 600.000,-. Langt over tms på interiør siden og kvalitet generelt. Var mye større forskjell enn jeg husket.

Utrolig at tms selger så godt som de gjør i USA mtp hva man får for samme pris der.

Fikk meg til å innse at Tesla har en lang vei igjen.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Øyvind.h

Sitat fra: Nuvolari på onsdag 01. mai 2013, klokken 19:18
Utrolig at tms selger så godt som de gjør i USA mtp hva man får for samme pris der.

Det er nok fordi Tesla ligger så langt foran på andre områder (drivlinje, skjermer mm), at folk ser igjennom fingrene med at de ikke er i mål på kvalitet/opplevd kvalitet.

Jeg synes riktignok interiøret i Model S er mer moderne enn 5``ern selv om kvaliteten ikke er på høyde, men det blir en smakssak. Har en kamerat som kjører BMW til vanlig, men venter på Model S. Han var heller ikke helt fornøyd med interiøret.

Hadde BMW eller Mercedes kommet med en konkurrent nå i 2013 hadde Tesla hatt et problem, men det er mange år til det skjer...
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Thomas Parsli

Men på langt nær så langt som BMW har i elbilmarkedet, all den tid Tesla har solgt over 2400 Roadster og over 6000 Model S -mens BMW har solgt 0 elbiler så langt...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Nuvolari

Sitat fra: Thomas Parsli på onsdag 01. mai 2013, klokken 20:46

Men på langt nær så langt som BMW har i elbilmarkedet, all den tid Tesla har solgt over 2400 Roadster og over 6000 Model S -mens BMW har solgt 0 elbiler så langt...

Thomas

Bra retorikk :)
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Oreo

Sitat fra: Nuvolari på onsdag 01. mai 2013, klokken 20:51

Thomas

Bra retorikk :)
+1
Hadde 5 serien kommet med en el drivlinje, så hadde jeg kjøpt den glatt (forutsatt samme egenskaper og helst lavere prisnivå).
Hadde også følt meg litt sikrere mtp. soliditeten/kvalitet i selskapet.

På en annen side synes jeg det er litt kult alt Tesla gjør, ved at de prøver å forandre på en "godt innarbeid" industri. Det er bra noen utenfra tør å utfordre.
Uups nå beveger jeg meg i reting "Hvorfor bestille" istedetfor "Hvorfor kansellere"  :-[
Poenget er at det er en total mangel på alternativ til Model S i dag, Leaf er vel det eneste og nærmeste. Renault ZOE snart kanskje. Fremdeles sier flere at de kommer, men jeg tror det ikke før jeg ser bilene på veien (Mini skulle jo også komme med el alternativ, det skjedde ikke  :().
Det er mye flisespikkeri vi diskuterer nå, ikke det at det ikke er viktig, for når en bruker så mye penger på et produkt vil en det skal være perfekt. Jeg synes Tesla's revolusjon så langt er mer enn vi kunne ha våget å drømt om for noen år siden, spesielt mtp. superladere. Gud bedre om Tesla hadde laget Coda'er, da hadde jeg aldri reservert.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

ErlingH

BMW har lang erfaring med elektriske konseptbiler (over 20 år), og kommer jo med i3 i år.
http://www.businessinsider.com/bmw-history-of-electric-cars-2012-12?op=1

Jeg har hatt BMW i 25 år, og hadde nok valgt BMW dersom de hadde kommet med en modell med samme rekkevidde som Tesla i nær framtid. Jeg velger Tesla på grunn av rekkevidde, performance og fordi den ser bra ut. Interiøret derimot er jeg skuffet over, det ligger noen hakk bak BMW og Audi. Er også litt usikker på kvaliteten, men de har jo produsert Roadster i noen år nå, og prøvekjøringen var overbevisende  ;D

Nå har jeg fått finalize knappen, så nå gjelder det bare å bestemme seg for hvilken pakke en skal velge :)
Tesla Model S P85 - Nov 2013
P85, 19", pearl white, luft, pano, tech, park, karbon, sort skinn

DonPedro

Sitat fra: ErlingH på torsdag 02. mai 2013, klokken 21:11Nå har jeg fått finalize knappen, så nå gjelder det bare å bestemme seg for hvilken pakke en skal velge :)

Det hadde gjort det enklere om de rett og slett hadde en pakke som het "full pakke", og som gav 5% rabatt på totalen av tilvalgene.  8)
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

TS

Sitat fra: Celter på onsdag 01. mai 2013, klokken 19:13
Sitat fra: Oreo på onsdag 01. mai 2013, klokken 17:39

Det hadde nok mange av oss. ..

Elon Musk sa at han ville bli i selskapet da han ble spurt om dette på Alnabru.
Alle vet at det ville sende aksjene og reservasjonene i da....

Det er hans visjoner de selger , og på hans måte. Han er ikke bare gründer, men har nok har mange fingre med i utviklingen..

Han er minst like viktig for Tesla som Steve Jobs var i Apple da de skulle bygge seg opp..
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

RSandven

Jeg har hatt to BMW-er sålangt i livet. Så neste bil skulle helt klart bli en 5-serie som du beskriver Nuvolari.
Så når jeg kom over en her om dagen til 509' så begynte jeg faktisk å vurdere.

BMW er kanskje ikke heeelt i toppsjiktet på interiør, men jeg foretrekker heller et slikt fremfor Tesla overall.

Men det å kjøpe en splitter ny bil til relativt samme pris med 200 hk mer og med en snev av Elon sin sjel medfølgende, og årlige utgifter spart, så er ikke valget særlig vanskelig :)
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA