Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tidspunkt for reservering Vs reservasjons nummer

Startet av Leaffen, torsdag 02. mai 2013, klokken 14:13

« forrige - neste »

SimenT

Tror heller ikke dette er noe for deg.

Jeg for min del forventer en del voksesmerter for selskapet, og justeringer på bilen fra et helt nytt firma som produserer en bil som ikke en gang er produksjonsklar.

For min del ser det ut til at alle endringer og tilpassninger er for å møte krav fra forbrukerene - som vinterpakke, lys og sensorer. Ja det blir rot, men det lette hadde vært å droppe det til neste gen. Ekstrautstyret koster jo ikke mye vs tysk premium.

Jeg er nok en fanboy, men er ikke blind og naiv heller. Ingen dealbreakers for min del.
Jeg ønsker å støtte det innovative. Hvis ikke tesla lykkes  - hvor lenge vil det ta før noen andre tørr og prøve mtp hvor opsiktsvekkende produkt de har klart å skape i et så ellers stusselig elbilmarked.

Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

ohh

Sitat fra: Dr.Ling på fredag 19. april 2013, klokken 23:27
Jeg hiver meg på.
Jeg er også sånn passe skeptisk til alle feilene som rapporteres, og ber til Gud om at de fleste er fikset før det er min tur å signere. Jeg hadde også mine tvil til om Tesla kommer til å overleve, men er egentlig ikke i tvil om dette lengre. De er dårlige på kommunikasjon, men verdens beste på innovasjon og ståpåvilje, og jeg tviler ikke på at de gjør sitt beste for å yte service. Om de går konk vil Toyota eller noen andre kjøpe dem opp og fortsette eventyret.

Dette med stadige tilvalgsmuligheter ser jeg ikke på som noen ulempe. Tesla har faktisk vært utrolig raske til å utvikle det kjøperne har påpekt av mangler. Jeg kan ikke se for meg at det skulle vært bedre på noen måte for en bilprodusent som nettopp har startet opp masseproduksjon.

Det er helt andre ting som gjør at jeg tviler på om jeg skal kjøpe Model S:

- Dette med alle feil som er rapportert som nevnt tidligere.
- Skal jeg bruke så mye penger på bil? Ok den er kanskje et røverkjøp sammenlignet med andre liknende biler her i bakvendtland, men det er fortsatt mye penger for en som bare har hatt biler (og feilfritt bilhold) til maks 100k.
- Dårlig servicenettverk og monopol på service
- Usikkerhet rundt hva som jeg må gjøre med el.anlegget hjemme.
- Jeg var også ganske skuffet etter prøvekjøringen i Oslo. Kvaliteten på seter f.eks er middelmådig, og kjøreegenskapene likte jeg ikke noe særlig.
- Jeg trenger egentlig en bil med hengerfeste, og som kan kjøre på en kjerrevei til hytta :)

Takk for et befriende innlegg med gode argumenter for hvorfor man evt ikke skal velge Tesla Model S! :)
Punkt 1 er som tidligere nevnt et problemområde man må forvente når vi snakker om å være tidlig ute. Løsningen ligger i å heller vente litt med bestillingen. Enten bedrer det seg, eller så dropper man bilen.
Resten av punktene dine går på hvorvidt akkurat denne bilen (eventuelt prisen) passer for deg. Det er en 100% subjektiv vurdering som du selv må ta. Rent bortsett fra kommentaren om monopol på service - det stemmer ikke.. :)

Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

Øyvind.h

Sitat fra: Havebigfun på fredag 19. april 2013, klokken 22:44
Foreløpig er jeg på plussiden- ekstrapakkene Tesla kom med skal de ha honnør for- de lytter til brukerne!
Eneste aberet der er prisene- som riktig nok er lavere enn tilsvarende hos BMW- dette gjelder imidlertid bare når Teslas priser sammenlignes med tungt avgiftsbelastede konkurrentpriser.
Skjønte ikke helt denne. Mener du at utstyrspakkene fra konkurrenter er tungt avgiftsbelagte? Mener du mva? Når jeg sammenlignet priser kom jeg frem til noe sånt som 2-3 ganger prisen på utstyret fra Audi. 2-300% over er vesentlig mer enn 25% :)

Ellers er jo dette en flott tråd for de som plutselig har innsett at Tesla er et ungt selskap som skal lære seg en del før de blir like strømlinjeformede som produsenter med tiår med erfaring. Mtp. hva jeg har sett og opplevd at etablerte produsenter gjør er det ikke overraskende at Tesla gjør en del blundere, selv om det kommer som en overraskelse på enkelte.

Jeg ser helt klart utfordringene Tesla har, men forventer at de lærer av sine feil. George Blakenship er fast leser på US forumet og svarer sågar direkte innimellom. Det er mange eksempler på at Tesla har lyttet til sine kunder og tatt lærdom, men også eksempler på at de ikke har lyttet.

For øvrig lurer jeg på hva som skal til for å bli satt i bås som menighet/frelst/religiøs/blind+++=
Kan man kjøpe bilen nå og unngå det jeg anser som skjellsord? Eller er man blind og dum? Hadde med meg en kamerat i dag for å få flere øyne på bilen. Han nevnte eksplisitt at han ikke merket noe knirk/ulyder og at bilen var lekker, selv om han på forhånd hadde hørt at det var stilt spørsmål ved kvalitet og ulyder. Han skal ikke ha bilen, men kanskje han bare er blind han også?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

cdabel

Jeg tror du bruker for mye tid på Internettforumer hvis du tror at postene er et barometer for produktets kvalitet. Har du noen gang lest et forum for fans av Apple, som du sier står for "perfection", så som Macrumors, AppleInsider, 9-5 Mac? (Hmm, kanskje JEG leser for mange forumer). Du kunne trodde at iPad var en av de verste gjennomtenk produktene i verdens history, men helt håpløs kvalitetskontol.

For mange valg et problem? Vent et år for å ikke forvirre oss med valgmuligheter? You must be joking.

Utrygge bakseter? Kanskje la NHSA, og sin EU motpart gjør jobben sin før du spiller ekspert.

Men det høres faktisk ut som Model S ikke er bilen for deg. Ikke noe nedtur det. Du finner sikkert noe du liker.
P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

Leaffen

Sitat fra: Dr.Ling på fredag 19. april 2013, klokken 23:27
- Usikkerhet rundt hva som jeg må gjøre med el.anlegget hjemme.

Ja ikke sant. En markedsføringsmessig skandale av dimensjoner. På forumet her sitter det flere fagfolk og spesialister på fagfeltet elektroteknikk og elektronikk. Det eneste vi har bedt om i månedsvis en en skikkelig spec på laderen, slik at vi kan frembringe gode råd om hvordan man skal forholde seg til sin hjemmeinstallasjon.

Og så er det eneste Tesla klarer å få frem det er en spec som de trekker etter kort tid. Specen gir bare antydninger om at de kan klare 230 V 3 fas lading. Når man så kommer i den fasen at folk må sette bestillingene sine, så kan ikke Tesla svare. Og sist men ikke minst. De setter en haug av sine selgere og ikke fagfolk til å uttale seg i hytt og pine. Totalt idiotiske svar. Hvorfor får vi ikke en skikkelig uttalelse fra en ingeniør, for eksempel den som har konstruert laderen?

Jeg heller mer og mer til at de ikke har kontroll på laderen sin. De aner ikke hva de skal gjøre. Denne saken gjør meg skikkelig forbanna for å si det på ekte Bergensk. Jeg kan ikke med min beste vilje skjønne dem som bestiller uten å vite hva de får. Her skulle menigheten bare blitt enige om å avvente bestilling helt til specen lå på bordet! Det er visst bare slike virkemidler E and G skjønner.

Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

Kallagtunet

Sitat fra: ohh på fredag 19. april 2013, klokken 23:19
Sitat fra: Kallagtunet på fredag 19. april 2013, klokken 23:13
Sitat fra: ohh på fredag 19. april 2013, klokken 22:59
Hvilke komponenter er det du sikter til her som (fortsatt) gjør deg usikker?
Og: Forventer du ikke noe mer barnesykdommer (i USA, hvertfall) med denne bilen - den første bilen fra grunnen av fra et nytt bilmerke - enn fra de etablerte produsentene?

Dørhandtak som ikke kommer ut
Dører som ikke lar seg lukke/vanskelig å lukke
12v batteri som dør
Pano tak med ulyder/lekkasje/som kjører seg fast.
Dugg på vinduer/ventilasjon
Viduer som er stuck åpne/faller ned i døren
Biler som låser seg opp/dører som går opp av seg selv mens den er parkert
Vinduer som åpner seg selv mens den er parkert
Nøkler som sprekker
Biler som bare dør
Div problemer med software oppdateringer
Lekkasje fra batteri kjøle/varme system
Vampyr drain av batteri (der man har sagt at fiks er på vei i lang tid...)
Landekabel som en ikke får løsnet fra ladekontakt i bilen
Ladeluke som ikke lar seg åpne
Dårlig radio mottak
Etc

Dette er en oppsummering av noen av feilene som har fremkommet når det nå er levert ca 8000 biler i USA og Canada - ofte kun hos en/få bruker(e).

Da har jeg noen spørmål til deg:
- Hadde du forventet at det ikke skulle være noen som helst feil på bilene? Hvilket antall feil / eventuelt hvilke feil er akseptable/ikke akseptable?
- Har du noen gang vært på bilforum for andre merker og sett hva som kommer frem av problemer der? VW forum? BMW forum? Audi forum?
- Jeg har forventet mer barnesykdommer enn hos VW/BMW/Audi. Har du?

Foreløpig er jeg faktisk imponert over hvor lite problemer det har vært........

Jeg/vi har hatt ganske mange nye biler fra BMW, VAG konsernet , MB, Volvo de siste 15 årene og jeg har ikke hatt hverken store eller små problemer bortsett fra vår Leaf har hatt noen små hicups, hjuloppheng, vinduer etc.

Når de gjelder hvor mange som opplever issues små og store så hvis resultatene fra denne er representative så er det godt under havparten som har fått feilfrie biler.... :

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/15513-POLL-Tracking-Model-S-s-Issues-Major-Minor-and-None

Dr.Ling

Sitat fra: ohh på fredag 19. april 2013, klokken 23:38
Rent bortsett fra kommentaren om monopol på service - det stemmer ikke.. :)

Jeg ser ikke helt for meg hvem som skal utføre den type service som Tesla legger opp til, og som de nok krever å gjøre selv for at garantien skal være gyldig. Tar jeg helt feil?
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

Leaffen

Sitat fra: SimenT på fredag 19. april 2013, klokken 23:30
Tror heller ikke dette er noe for deg.

Jeg ønsker å støtte det innovative. Hvis ikke tesla lykkes  - hvor lenge vil det ta før noen andre tørr og prøve mtp hvor opsiktsvekkende produkt de har klart å skape i et så ellers stusselig elbilmarked.

Der vet jeg at du tar skikkelig feil. Jeg tror det er få her på forumet som har vært mer positiv enn meg mht et skikkelig innovativt produkt. Du kan nok sikkert ta deg bryet med å lese noen av mine tidligere inlegg, så vil du nok se at det er få som har vært så positive som meg til Teslas initiativ.

Og for å gjøre det klinkende klart. Jeg skulle virkelig ønske at de lykkes i en verden av sirumpa bilprodusenter uten visjoner. Vi har vel aldri sett en bilprodusent med større visjoner en Tesla.

Derfor er det desto mer skuffende at de bommer på det helt elementære for å lykkes. Markedsføring og Kvalitet.

Det å ta ut for høy fortjeneste for tidlig har straffet seg for mange innovative grundere. Jeg er egentlig livredd på Teslas vegne for at etter den første bølgen av early adaptors har lagt seg, så kommer Tesla til å få det vanskelig.

Mitt råd, som jeg virkelig kunne håpet at Tesla ville hørt på er som følger: Sats på kvaliteten. Så tidlig som mulig i produktets levetid. Så kommer kundene løpende mangfoldig.

Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

jkirkebo

Sitat fra: Modelsn på fredag 19. april 2013, klokken 23:51
Ja ikke sant. En markedsføringsmessig skandale av dimensjoner. På forumet her sitter det flere fagfolk og spesialister på fagfeltet elektroteknikk og elektronikk. Det eneste vi har bedt om i månedsvis en en skikkelig spec på laderen, slik at vi kan frembringe gode råd om hvordan man skal forholde seg til sin hjemmeinstallasjon.

Og jeg skjønner ikke hvorfor folk stresser med dette nå. Flere måneder før de får bilene sine. Skulle tro det tok evigheter å få tak i en elektriker?

Selv fikser jeg en kabel ut til carport snart, men bare fordi jeg holder på med renoveringen av carporten og må trekke kabler før veggene lukkes. Jeg trekker en 3x10mm2 kabel til et underskap i garasjen, så er jeg sikret på alle mulige måter. Resten, fra skap til bil, tar jeg senere.

Men ellers hadde jeg ventet med dette til alt var klart. Om det så betød å fikse det etter at bilen er levert. Det hadde absolutt ikke vært noen krise å måtte klare seg noen uker med 13A schuko-lading.

Så mitt råd er, ikke stress med dette nå. Vent og se til alt er klart.

Det man må stresse med nå er bestilling av dobbeltlader eller ikke. Men det er da ytterst få som har behov for denne for å lade hjemme? Selv om enkeltlader skulle klare maks 3x16A 230V (som er mitt laveste anslag på hva den klarer på IT nett) er dette 6.4kW og fullading på ca.14 timer. Det må da holde? Hvis ikke kjøper man dobbeltladeren for å bruke hjemme også. Men poenget med denne er å kunne lade med 20kW når man er på tur, fra vanlige 3x32A Mode 3 uttak. Om man ikke tror man har behov for det er det bare å droppe dobbeltladeren.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Leaffen

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 20. april 2013, klokken 00:21
Sitat fra: Modelsn på fredag 19. april 2013, klokken 23:51
Ja ikke sant. En markedsføringsmessig skandale av dimensjoner. På forumet her sitter det flere fagfolk og spesialister på fagfeltet elektroteknikk og elektronikk. Det eneste vi har bedt om i månedsvis en en skikkelig spec på laderen, slik at vi kan frembringe gode råd om hvordan man skal forholde seg til sin hjemmeinstallasjon.

Og jeg skjønner ikke hvorfor folk stresser med dette nå. Flere måneder før de får bilene sine. Skulle tro det tok evigheter å få tak i en elektriker?

Selv fikser jeg en kabel ut til carport snart, men bare fordi jeg holder på med renoveringen av carporten og må trekke kabler før veggene lukkes. Jeg trekker en 3x10mm2 kabel til et underskap i garasjen, så er jeg sikret på alle mulige måter.

Men ellers hadde jeg ventet med dette til alt var klart. Om det så betød å fikse det etter at bilen er levert. Det hadde absolutt ikke vært noen krise å måtte klare seg noen uker med 13A schuko-lading.

Så mitt råd er, ikke stress med dette nå. Vent og se til alt er klart.

Det man må stresse med nå er bestilling av dobbeltlader eller ikke. Men det er da ytterst få som har behov for denne for å lade hjemme? Selv om enkeltlader skulle klare maks 3x16A 230V (som er mitt laveste anslag på hva den klarer på IT nett) er dette 6.4kW og fullading på ca.14 timer. Det må da holde? Hvis ikke kjøper man dobbeltladeren for å bruke hjemme også. Men poenget med denne er å kunne lade med 20kW når man er på tur, fra vanlige 3x32A Mode 3 uttak. Om man ikke tror man har behov for det er det bare å droppe dobbeltladeren.

Blir rett og slett litt oppgitt jkirkebo. I hvor mange måneder har ikke du, blant andre, forsøkt å komme med veloverveid og nyansert informasjon om hva den enkelte bør gjøre. Og jeg tror meg og deg er ganske enig (sikkert på grunn av at vi begge har elbilerfaring). Da ser vi jo at dette med hurtiglading hjemme rett og slett ikke er nødvendig (gjelder i hvert fall de 99% som har en normal måte å bruke elbil på). Og ikke minst det gjelder i hvert fall en Tesla med kjempestor batteripakke. Nødvendigheten av hurtiglademuligheter hjemme er omvendt proposjonal med størrelsen på batteripakken.

Hvor mange ganger har ikke akkurat dette budskapet blitt formidlet på dette forumet. Men allikevel så ser du hvor mange personer dette engasjerer. Rett og slett av ren uvitenhet. Det er helt tydelig at det er veldig mange uten elbilerfaring som sikler etter en Tesla. Det er akkurat derfor dette er en markedsmessig blunder fra Tesla sin side. Det er en haug med folk som sitter og lurer på om de skal ha en lader eller om de skal kaste vekk 10000,- på en dobbeltlader. Og man må bestemme seg NÅ! For det er nå man skal bestile. På sviktende grunnlag.

Jeg skjønner frustrasjonen veldig godt.
Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

ohh

Sitat fra: Modelsn på lørdag 20. april 2013, klokken 00:37
Sitat fra: jkirkebo på lørdag 20. april 2013, klokken 00:21
Sitat fra: Modelsn på fredag 19. april 2013, klokken 23:51
Ja ikke sant. En markedsføringsmessig skandale av dimensjoner. På forumet her sitter det flere fagfolk og spesialister på fagfeltet elektroteknikk og elektronikk. Det eneste vi har bedt om i månedsvis en en skikkelig spec på laderen, slik at vi kan frembringe gode råd om hvordan man skal forholde seg til sin hjemmeinstallasjon.

Og jeg skjønner ikke hvorfor folk stresser med dette nå. Flere måneder før de får bilene sine. Skulle tro det tok evigheter å få tak i en elektriker?

Selv fikser jeg en kabel ut til carport snart, men bare fordi jeg holder på med renoveringen av carporten og må trekke kabler før veggene lukkes. Jeg trekker en 3x10mm2 kabel til et underskap i garasjen, så er jeg sikret på alle mulige måter.

Men ellers hadde jeg ventet med dette til alt var klart. Om det så betød å fikse det etter at bilen er levert. Det hadde absolutt ikke vært noen krise å måtte klare seg noen uker med 13A schuko-lading.

Så mitt råd er, ikke stress med dette nå. Vent og se til alt er klart.

Det man må stresse med nå er bestilling av dobbeltlader eller ikke. Men det er da ytterst få som har behov for denne for å lade hjemme? Selv om enkeltlader skulle klare maks 3x16A 230V (som er mitt laveste anslag på hva den klarer på IT nett) er dette 6.4kW og fullading på ca.14 timer. Det må da holde? Hvis ikke kjøper man dobbeltladeren for å bruke hjemme også. Men poenget med denne er å kunne lade med 20kW når man er på tur, fra vanlige 3x32A Mode 3 uttak. Om man ikke tror man har behov for det er det bare å droppe dobbeltladeren.

Blir rett og slett litt oppgitt jkirkebo. I hvor mange måneder har ikke du, blant andre, forsøkt å komme med veloverveid og nyansert informasjon om hva den enkelte bør gjøre. Og jeg tror meg og deg er ganske enig (sikkert på grunn av at vi begge har elbilerfaring). Da ser vi jo at dette med hurtiglading hjemme rett og slett ikke er nødvendig (gjelder i hvert fall de 99% som har en normal måte å bruke elbil på). Og ikke minst det gjelder i hvert fall en Tesla med kjempestor batteripakke. Nødvendigheten av hurtiglademuligheter hjemme er omvendt proposjonal med størrelsen på batteripakken.

Hvor mange ganger har ikke akkurat dette budskapet blitt formidlet på dette forumet. Men allikevel så ser du hvor mange personer dette engasjerer. Rett og slett av ren uvitenhet. Det er helt tydelig at det er veldig mange uten elbilerfaring som sikler etter en Tesla. Det er akkurat derfor dette er en markedsmessig blunder fra Tesla sin side. Det er en haug med folk som sitter og lurer på om de skal ha en lader eller om de skal kaste vekk 10000,- på en dobbeltlader. Og man må bestemme seg NÅ! For det er nå man skal bestile. På sviktende grunnlag.

Jeg skjønner frustrasjonen veldig godt.
Føler man at man ikke har nok info, så bestiller man ikke, men søker etter denne infoen. Får altså hjelp fra Tesla. Hjelper ikke dette, så venter man med å bestille. Det er vel ikke vanskeligere enn det? Ingen som sier at du MÅ bestille NÅ...
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

OleJA

Sitat fra: ohh på lørdag 20. april 2013, klokken 00:48
Føler man at man ikke har nok info, så bestiller man ikke, men søker etter denne infoen. Får altså hjelp fra Tesla. Hjelper ikke dette, så venter man med å bestille. Det er vel ikke vanskeligere enn det? Ingen som sier at du MÅ bestille NÅ...
Man har vel bare 30dager på seg fra man får 'Time to Build' mailen før man mister plassen i køen og rabatten på 12.600,- for oss som bestilte før 31/12. Ihvertfall jeg frykter at denne fristen blir noe kort når Tesla nå f.eks har brukt 3-4 måneder på ikke å klare å komme opp med spec på 3fase laderen.
Jeg synes dette er et ganske utidig press, og trolig i strid med kjøpsloven, når de setter en tidsfrist for Finalize uten å kunne gi fullstendige opplysninger om produktet sitt. Dette får ihvertfall meg til føle at jeg holder på å bli lurt. ('A very special offer for you Mister if you by now right away...')
Dersom jeg fremdeles sitter med denne følelsen når det blir min tur så blir det nok kanselering på meg også - Så får jeg heller reservere på nytt når det ser ut til at de har fått ryddet opp.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Balrog

hvorfor bruker dere ikke sutretråden i stedet for å starte flere tråder uten annet tema enn generell sutring om ting som strengt tatt er uvesentligheter?

Når kommer tråden om manglende info om skjermen støtter nettbankløsninga til Nordea?

Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

Kallagtunet

Sitat fra: Havebigfun på fredag 19. april 2013, klokken 22:44
Det er på tide med denne tråden. De av oss som veier frem og tilbake har hjelp i strukturert diskusjon rundt ulempene. De som synes alt er bare gleden kan sløyfe å åpne denne tråden.

Celter

Jeg, som er erklært fanboy av enkelte, synes denne tråden er nyttig. Det blir mer og mer klart for meg at Model S ikke er for alle. Selv ser jeg alle faremomentene ved å være "early adopter", og regner ikke med å få en feilfri bil. Største betenkeligheten jeg har er at jeg i utgangspunktet hadde tenkt å ha Model S som eneste bil. Vi har klart oss godt med det til nå. Imidlertid er problemene med 12V batteriet og død bil såpass alvorlig at jeg vurderer å kjøpe en "konebil" som backup. I alle fall til jeg ser at alt fungerer som det skal. Jeg vil ikke risikere at helgeturen må avlyses p.g.a. død bil.( Jeg har gangavstand til jobben)
Når det er sagt, er jeg ikke i nærheten av å engang vurdere å kansellere min reservasjon. Hvorfor? Jeg har ærlig talt egentlig aldri vært særlig bilinteressert. (Mer opptatt av båt). Jeg har aldri vært inne på et bilforum, aldri kjøpt bilblader og når jeg har sett på "Topgear" og "Broom" så er det mer for underholdningsverdien enn p.g.a. bilinteressen.
Så blir jeg klar over Model S og hva skjer? Plutselig gleder jeg meg til høsten i stedet for sommeren. Plutselig bruker jeg mer til på bilfora enn jeg liker. Plutselig er det vanskelig å ta et par øl med gutta uten å nevne Tesla i en eller annen setning. Hvorfor er det slik? Det er jo bare en bil! Ikke er jeg opptatt av det globale miljøet heller. Jeg tror det dreier seg om å være med på noe nytt. Noe revolusjonerende. Model S har spesifikasjoner som gjør at dette er vanskelig å tro på. I tillegg er bilen, i mine øyne, en av de vakreste jeg har sett.
Så, ja, kall meg gjerne "fanboy". Kall meg naiv, kall meg hva som helst, men dette skal jeg være med på.
Ha en strålende helg både skeptikere og "fanboys"
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA