Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Undersøkelse-Hvilken farge velger du? (stem på nytt!)

Startet av Foleson, torsdag 02. mai 2013, klokken 08:22

« forrige - neste »

Foleson

Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

OleJA

Det har vel vært snakk om at Carpoint skal bli offisiell leasingpartner for Tesla i Norge.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

laumb

http://www.dagbladet.no/2013/05/13/nyheter/okonomi/firmabil/hegnarno/tesla/27149803/

Autolease sniker seg fram og stjeler Tesla sin modell?

Sitat- Momsutfordringen har hemmet bedriftenes interesse for elbiler. Dette er vi bevisst og har derfor en løsning hvor bedriften i stede for leasing kan lånefinansiere kjøpet med en garantert restverdi. Det gjør momsregnskapet mer gunstig, sier Marthinsen.

AttackOfTheMac

Da levering av bilen begynner om ca 2 mnd er det på tide at Tesla får på plass norsk leasing og finanserings- tilbud. Håper dette kommer på plass før jeg må ta finalize da prisene her kan avgjøre hvor dyr bil jeg går for.

jkirkebo

Sitat fra: Thorbjorn på mandag 13. mai 2013, klokken 14:57
Da levering av bilen begynner om ca 2 mnd er det på tide at Tesla får på plass norsk leasing og finanserings- tilbud. Håper dette kommer på plass før jeg må ta finalize da prisene her kan avgjøre hvor dyr bil jeg går for.

Hadde vært greit å fått på plass noe ja. Foreløpig har jeg siktet meg inn på Skandiabankens grønne billån til 4,9% rente med 25% EK. Men om Tesla kommer med noe bedre tar jeg selvsagt det isteden.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Havebigfun

Sitat fra: jkirkebo på mandag 13. mai 2013, klokken 17:42
Hadde vært greit å fått på plass noe ja. Foreløpig har jeg siktet meg inn på Skandiabankens grønne billån til 4,9% rente med 25% EK. Men om Tesla kommer med noe bedre tar jeg selvsagt det isteden.
Jeg trodde du hadde særdeles gunstig finansering via "jernbanebanken" med rentesats tilsvarende statens pensjonskasse- husker jeg feil??

jkirkebo

Sitat fra: Havebigfun på mandag 13. mai 2013, klokken 18:33
Sitat fra: jkirkebo på mandag 13. mai 2013, klokken 17:42
Jeg trodde du hadde særdeles gunstig finansering via "jernbanebanken" med rentesats tilsvarende statens pensjonskasse- husker jeg feil??

På huslånet ja. Har ikke noe ledig mulighet der for å legge bil under huslånet, pensjonskassa låner nemlig ut maks 1.7 mill. til 2,227% rente.

Balrog

Jeg hørte nettopp med Tesla om dette, men de hadde ikke noen som helst forbindelse med finansieringsselskaper sa "selgeren". Det renner imidlertid over av lånetilbud på nett til 5-8% effektiv rente.

Ingen av disse gir garantert tilbakekjøp, men vær klar over at slike tilbakekjøpsordninger sjelden er lukrative for kunden. Du garanteres kanskje halv pris på bilen etter 3 år, gitt at bilen er i "normalt god stand" Det blir fort store trekk for en bulk i en skjerm eller en rift i et setetrekk som fremgår av § 666-13. ledd på side 98 i vilkårene skrevet i fontstørrelse 5.

Mao: grei finansiering bør de aller aller fleste klare å finne selv, men det forundrer meg litt at ikke Tesla tilbyr noe for oss "late kunder som ønsker alt opp i fanget". Jeg tror at Teslas filosofi er litt internett-aktig og at de vil være veldig bra på det de kan og overlate til andre - uten noe form for samarbeid - å gjøre det som ligger utenfor kjernevirksomheten til Tesla. Det kan være lurt, også for oss kunder.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

Havebigfun

Jeg tror Tesla engasjerer seg i finansering først når nytegningen dabber av etter bilene har blitt sett av alle her på berget.
De har sikkert berettiget håp om knallomsettning i Norge og bruker sine krefter heller på andre tiltak.
Ellers enig med Balrog om at det nok er minst tap ved å låne penga selv og selge bilen etter noen år uten noen tilbakekjøpsavtale- slike "forsikringer" koster alltid noe for forbrukeren.

Balrog

For oss fattigslasker som låner med pant i kjerra - har noen funnet bedre lån enn Kirkebos alternativ "grønt billån" i Skandiabanken til 4,9% nominell rente inntil 75% av kjøpesum?

Driver akkurat og samler lånetilbud men finner ikke noe bedre..
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

jkirkebo

Sitat fra: Balrog på mandag 13. mai 2013, klokken 19:02
For oss fattigslasker som låner med pant i kjerra - har noen funnet bedre lån enn Kirkebos alternativ "grønt billån" i Skandiabanken til 4,9% nominell rente inntil 75% av kjøpesum?

Driver akkurat og samler lånetilbud men finner ikke noe bedre..

De reklamerer faktisk med 4,9% _effektiv_ rente.

petersv

cdabel

Mail i dag fra Tesla:

Hi Christian,

We will have a financing plan in Norway and the last update is that it should be ready this summer.
As soon as we have more information ready we will communicate this with you.

Have a nice afternoon.

Med vennlig hilsen

Kind Regards

Heidi Torgnes | European Ownership Experience Advocate
P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

den12mann

This summer. Som alt annet så ligger dette også bak plan?

christian1986

Nei, dette er på plass via Dnb. Problemet er bare at tilbudet er dårligere enn Skandiabanken sitt...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA