Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Utgaver av tak - sort, vanlig, panorama...

Startet av KaiRK, fredag 19. april 2013, klokken 14:38

« forrige - neste »

Bobbulf

Sitat fra: hansrune på mandag 10. februar 2014, klokken 21:13
Har bytta ti sett originale på et halvår, og blei ikke fornøyd jeg heller. Forhandler hadde ikke noen løsning på problemet med at sentrale deler av ruta ikke holdes ren (kjente ikke til at det var noen problemer med viskere sa de - morroklumper). Ble litt overrasket, så jeg endte hos Biltema med varenummer 58-219 (16") og 58-239 (26"). Passet uten å bytte et klips / adapter engang og gjorde en mye bedre jobb de originale. Ikke perfekt de heller, men for 180 kroner kan man kanskje leve med det. Får se hvor lenge de holder i saltråket her i Rogaland
Skal vel være 229 her kanskje
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

Haahov

E-Niro 2019: "Evion"
Euro-Leaf 2013 med 6,6 kW lader: "Selma"

fws

Jeg oppdaget at den største vindusviskeren på frontruten begynte å skli ut av spore sitt. Gummien sklei ut mot venstre. Da begynte viskeren å viske dårlig, og det ble møkkstriper på ruta. Etter at jeg dro gummien tilbake på plass er den helt fin. Har ikke dratt innom Nissan for å høre ennå. Regner ikke med at gummien skal skli ut av spore sitt.
Nissan Leaf Acenta
Norsk
Levert oktober 2013

BE

Er det noen som har sjekket om en får kjøpt bare gummien originalt, eller leveres det bare komplette høyt priset viskere hos merkeforhandler? Mine originale har fungert greit siden bilen var ny, ikke verst med 37000 km på de skitne veiene våre.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

hansrune

Takk Bobbulf. Riktig varenummer er 58-219 (16"/400mm) og 58-229 (26"/650mm).

Ronny

Sitat fra: BE på tirsdag 11. februar 2014, klokken 09:48
Er det noen som har sjekket om en får kjøpt bare gummien originalt, eller leveres det bare komplette høyt priset viskere hos merkeforhandler? Mine originale har fungert greit siden bilen var ny, ikke verst med 37000 km på de skitne veiene våre.

Mine har gått 52000 i Bergensområdet ;)
el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

Thomas Parsli

#36
Dere ser nok ikke hvor dårlige viskerene er før dere bytter ;)
Våre varte to år og rundt 38.000km -men jeg har ikke tall på hvor mange liter spylervekse jeg har brukt...

Jeg skulle egentlig bytte for lenge siden, men bilen står ikke i katalogene til Torshov så jeg måtte ta de med inn for å finne lengde som passet. Det fleste skulle passe, bare de ikke er mer enn ca 10mm lengre enn de orginale totalt.
Torshov Bilrekvisita på Holmensenteret (Asker) vet hva som passer, der jeg kjøpte mine.

Thomas
(edit: skrivefeil)
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Powerflux

Sitat fra: Thomas Parsli på onsdag 12. februar 2014, klokken 17:38
bilen står ikke i katalogene til Torshov så jeg måtte ta de med inn for å finne lengde som passet. Det beste skulle passe, har de ikke er mer enn ca 10cm lengre enn de orginale.
Torshov Bilrekvisita på Holmensenteret (Asker) vet hva som passer (der jeg kjøpte min).


Du husker ikke delenummerene??
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Ronny

Sitat fra: Thomas Parsli på onsdag 12. februar 2014, klokken 17:38
Dere ser nok ikke hvor dårlige viskerene er før dere bytter ;)
Våre varte to år og rundt 38.000km men jeg har ikke tall på hvor mange liter spylervekse jeg har brukt...

Jeg skulle egentlig bytte for lenge siden, men bilen står ikke i katalogene til Torshov så jeg måtte ta de med inn for å finne lengde som passet. Det beste skulle passe, har de ikke er mer enn ca 10cm lengre enn de orginale.
Torshov Bilrekvisita på Holmensenteret (Asker) vet hva som passer (der jeg kjøpte min).

Thomas

Jeg er faktisk ganske nøye med viskerene, holder de og ruten ren. Jeg har prøvd biltema, bosch, og flere andre typer, men de holder skjelden mere enn et år. Biltema sine med vannavisende stoff på er fantastiske, i ca 3-4 mnd... Jeg tro mange blir lurt av at viskerene er kjempedårlige det første regnskyllet etter at det har vert tørt en stund.
el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12


jj44nn

Sitat fra: cra på tirsdag 16. april 2013, klokken 09:28
Hvis du med "turtles tilsvarende produkt" mener Clearview (som de har på bl.a. Jula) så har jeg hatt gode erfaringer med det stoffet. Jeg har riktignok ikke prøvd RainX, så jeg har ikke noe å sammenligne med, men etter å ha gjort en behandling med Clearview forsvinner vannet av ruta helt av seg selv. Behandlingen bør gjentas ca en gang i måneden for å beholde effekten på topp; kan det være her forskjellen fra evt RainX ligger?

Hvilket produkt snakker du om? Jeg finner ikke noe når jeg søker på clearview på jula sine sider.
Oslo/Lørenskog
Nissan Leaf Acenta - BNH Lillestrøm Mai 2014
Opel Ampera~E - Bestilt 11/04-16 - Produsert nei - anslått leveringsdato 2018

cra

Produktet jeg bruker heter ClearView (mulig det skrives ClearVue). Kjøpte det på Jula sist jeg kjøpte noen flasker, men det kan selvsagt ha gått ut av sortimentet.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

JBS

TEKNA Nov. 2012, købt som Demo bil Aug. 2013, 2000Km.
Mini-El 1986, ombygget til model City Cabriolet i 2012.
Mini-El 1988, under ombygning til model City Tanga.

lunitiks

#43
Kan bekrefte at denne vindusvisker bakrute passer som erstatning til original bakvisker (monterte den i dag):

Bosch H250 (250 mm / 10")


Kjøpes for under 200 kr, bl.a. her:
Bilpleiekongen
Mekonomen
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

ksandal

mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA