Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nye hurtigladere for sommeren 2013, og distanse

Startet av TorkEL10, onsdag 10. april 2013, klokken 15:03

« forrige - neste »

Jærbuen

Såg en rød TMS utenfor lokalene der i dag på vei til jobb, litt over 0630, kan muligens være han det da? Stod på baksiden av bygget der disse TMS'ene leveres ut :)
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

luffe

Bedrev litt industrispionasje på Bilbyen Bilpleie i går ;D
Jaktet på min egen bil som skal leveres fredag, den var dessverre ikke der :(

Den røde med VIN 14521 sto til lading. Følgende sto også til klargjøring: 16008, 14467, 15223, 15979, 14487 og 16003.


Stolt eier av S85 Dolphin Grey :)

TerjeV

Jeg bare "måtte"  :P innom Bilbyen Bilpleie igår for å se på biler....
Det stod to stk blå S85 ute, men en ansatt kunne bekrefte at i dag morges skulle det ankomme en last med 9 stk.... tenker mange gleder seg til neste uke  :)
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

Jimpec

Sitat fra: BryneS på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 18:21
25 Oktober skal visst være den store dagen i Stavanger.  ;)

Vet du kanskje hvor den store dagen skal feires også?
Samme sted som utleveringene?
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Jærbuen

Lokalene blir vegg-i-vegg med Swedol, den store hallen hakket nærmere golfbanen eller Sola Bobil :)
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

NTesla

Noen som vet noe mer om det blir lademuligheter på Tesla store i Stavanger? SC, evt type2 slik det er på Alnabru?

Forøvrig noen som har gode tips vedr. lading i Stavanger-området? Fra ladestasjoner.no så er det kun chademo-ladere til Lyse og spredte schuko på kartet, dvs. lite med alternativ for Tesla.


luffe

Fikk utlevert min bil på fredag, med halvt batteri enda jeg ba om å få det toppladet (litt skuffet over det, for å si det mildt!). Etter litt klabb og babb fikk jeg mulighet til å låne en lader på Svanholmen i et par timer. De har 3-4 stk. røde industrikontakter i parkeringsgarasjen under bygget. Antar jeg da ladet med 400V 3-fase 16A, ga meg i hvert fall 50 km/t. Brukte en spesial-UMC som de hadde der.

De hadde et par elektrikere der som jobbet med å få lagt opp strøm til Servicesenter i etasjen over.
Stolt eier av S85 Dolphin Grey :)

upwego

Ingen her som kunne bidratt med en privat prøvekjøring av en tesla imorgen? Samboeren har fått det for seg å kjøpe tesla, men må jo selvfølgelig prøvekjøre før videre bestilling. ;) reiser på ferie på søndag, så hadde håpet på en liten kjøring enten i kveld eller imorgen:))


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

fortoggale

Har akkurat kjørt forbi Svanholmen ved Swaco. Ser ikke spor av aktivitet ifb med nytt Tesla Service Senter. En uke og en dag til Grand Opening.

Skjer det?
Sandnes
Model S - Neglelakk rød. Lyder navnet Tor

Jimpec

Jeg tror det skjer. Det skjer bare ikke akkurat der vi tror.
Var innom området der en tur i går på litt rekognosering.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

ArneS

Sitat fra: fortoggale på torsdag 17. oktober 2013, klokken 10:59
Har akkurat kjørt forbi Svanholmen ved Swaco. Ser ikke spor av aktivitet ifb med nytt Tesla Service Senter. En uke og en dag til Grand Opening.

Skjer det?

Snakket med Christian Hauge for 1 mnd siden og han så slutten av okt, men når der ringte en fra Tesla på mandag (husker ikke navnet) så sa han midten av nov.
P85+ Signature (solgt)
P85DL

Quintilian

Hei,

vi var og prøvekjørte i Stavanger i dag.

Fikk beskjed om at Teslasenteret her åpner i midten av november ca... Foreløpig er det bare en mann med en bil som foretar prøvekjøringer og utleveringer, men det kommer visstnok (kanskje) en bil til i neste uke...

Den de har nå er en rød P85+.... Dæven som den sparker fra.... Synd vi "bare" skal ha S85 ... :)

Ellers veldig godt fornøyd med typen; han fremsto som seriøs og svært sympatisk og ga uttrykk for at de mente at service og oppfølging etter kjøp var minst like viktig som salg av flere biler ...


Taubu

Det var akkurat en tysk trailersjåfør innom jobben her og spurte etter Tesla Motors, Svanholmen 19.
Siden det står en Tesla utenfor her, så var det iallfall godt  tenkt å spørre her.
Jeg burde vel egentlig spurt om innholdet, bare av nysgjerrighet... Menmen...
Viste veien videre, så jeg håper det er noen og tar imot!
Kanskje jeg svinger innom etter jobb og ser etter aktivitet i området.

Jimpec

De driver og gipser noe voldsomt i det lokalet som ligger vegg-i-vegg med Swedol. Det kan se veldig Tesla ut..
Er det dette som blir lokalet eller?
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

tyggah

Det blir dette lokalet ja.
Var på prøvekjøring i dag med Christoffer hos Tesla og han kunne bekrefte som andre også har nevnt at det blir ca i midten av november.

Jeg ble og er faktisk enda litt bilsjuk etter prøvekjøringen..  :P Satt bakerst halve turen med en kollega som til vanlig kjører Porsche og skulle teste akselerasjon og svinging noe inni h****....

GØY GØY GØY! :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA