Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nye hurtigladere for sommeren 2013, og distanse

Startet av TorkEL10, onsdag 10. april 2013, klokken 15:03

« forrige - neste »

Olemann


Ikke særlig rasjonelt det der, finnes knapt nok en krone i Rogaland regionen som ikke er tjent på oljen på en eller annen måte....og bilen må jo betales med lønns-inntekt.....så kan en oljepamp som lever av oljen renvaske seg ved å brenne av sine olje-kroner på en Tesla (eller Reva for den saks skyld...)

Jeg var sikkert litt lemfeldig i mitt utgangspunkt, har selv bodd i Stavanger og mer enn en gang havnet bak en traktor av giga-size, så noen lever av annet enn oljen...


Sitat fra: gosaland på fredag 22. mars 2013, klokken 10:59
Sitat fra: 19quiz76 på fredag 22. mars 2013, klokken 09:08
Kanskje det er noe symbolsk i at elbilprodusenten vender oljehovedstaden ryggen? Bare en tanke ;)

Bor her selv og det hadde vel egentlig vært mye kulere å virkelig innvadere oljefolket, og overbevise alle oljepamper med denne fantastiske bilen :)
Tror det er MYE å hente på å legge et showroom til Forus og en SC langs E39 mot Oslo..

den12mann

Sitat fra: gosaland på fredag 22. mars 2013, klokken 10:59
Tror det er MYE å hente på å legge et showroom til Forus og en SC langs E39 mot Oslo..


Uten tvil
Den dagen folk får sett, tatt på og prøvekjørt bilen så skal en nok at antall reservasjoner i Stavangerområdet får fart på seg

Har selv prøvekjørt TMS og havnet på reservasjonslisten

tokverne

Model S Signature #2 i Europa, havner på Bryne, og #3 i Hafrsfjord.
Det har vært lenge å vente, men ser ut til å nærme seg.
I mellomtiden har Thinken og El-Partneren gjort god jobb.
Har vært "herlig ensomt" å kjøre El-bil de siste 10-12 årene, men nå treffer en jo elbiler overalt i distriktet.

Tror nok også at interessen vil øke når det kommer Tesla-er på veien.
8)
Think Classic, 2001 mod., 88000km
Peugeot Partner, 1998 mod., 42000km
Tesla Mod S Signatur Perf. ##2, 2013 mod(?), 0km

Jimpec

Jeg snakket med en "chief of reservations (ett eller annet)" i Geneve for et par uker siden. Stavanger er definitivt på planen kunne han fortelle, men de fokuserer på å få opp Tr.Heim og Bergen først nå ettersom de ble besluttet.

Tror nok Tesla tenker mer geografisk dekning enn hvor bilene er reservert.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

takktakk

Sitat fra: OleJA på fredag 22. mars 2013, klokken 11:56
Sitat fra: PAS på fredag 22. mars 2013, klokken 11:53
på  tesla sine service sider er STavanger oppført!
kommer nok snart !

http://www.teslamotors.com/findus/service

Men ikke Trondheim.  :o

Men under careers står Trondheim også. Tror bare mn skal være litt tålmodig. Alle får... :)
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

Kallagtunet

Sitat fra: OleJA på fredag 22. mars 2013, klokken 07:54
Stavanger har også historisk hatt betydelig lavere elbil tetthet enn de andre store byene. Det har nok betydd endel når Tesla har planlagt plassering av de første senterne sine.
Nå ser det ut til at det kan endre seg med Model S så 'alle får', men kanskje ikke like tidlig som Bergen og Trondheim.

Poenget med en bil somTesla er vel at den først og fremst er en kul, stor, luksuriøs uhyre rask bil som også går på strøm. Den konkurrerer med Porsche Panamera, Mercedes CLS, BMW femmere med store motorer etc. Biler det går veldig mange av i Stavanger. Når de mange som har råd til eller nesten har råd til disse finner ut at de kan få en bil til 650 tusen som konkurrer i ytelse med biler som koster 1 million mer så er jeg sikker på at publikummet i Stavanger (gitt at Tesla bilene virker og Tesla overlever) kommer til å kjøpe i bøtter å spann. Distriktet har mange kjøpesterke familier som ikke har noe i mot å vise det, mange fler enn i trondheimsområdet. Se bare på utvaget av butikker med luksus og gourmet produkter (mens OBS på Lade er gourmet shappa i Trondheim... (Jepp jeg har bodd i Trondheim i 8 år.:-))

Cobos

Jeg mistenker at de som har bestilt Tesla Model S idag i Stavanger er nok mer enn middels interresert i elbiler/Tesla, spesielt med tanke på at elbiler ikke vært veldig populære i Stavanger de siste 5 årene. Dermed er det relativt sett få bestillinger men flere % som er aktive på sånt som dette forumet og kartet hvor man legger inn bestillingen.
Tror nok det er stort potensiale i Stavanger hvis de får en Get Amped tour bort dit i noen dager/uker.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

eclipse

#22
Sitat fra: TorkEL10 på fredag 22. mars 2013, klokken 06:56
Stavanger er Norges oljehovedstad.
Regionen finansierer hele landet.
Her har Tesla valgt å legge følgende:
Showroom: 0
SuperChargers: 0
Hva skjer Tesla?

Jeg har både snakket med Tesla på Telefoen og fått det eneretten på Mail, Tesla kommer til å åpne service senter i Stavanger.

http://www.teslamotors.com/no_NO/service/Stavanger

For meg så betyr det mer enn et showrom.

P85 #432
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

fortoggale

Jeg har jo ikke tallene for de ulike byene men at Trondheim blir prioritert før Stavanger/Sandnes/Jæren er helt uforståelig. Man kan sammenligne med andre luksusbiler og ser f.eks at Porche har kun to utsalg i Norge der det ene ligger her. Dessuten er det jo et større befolkningsgrunnlag her i syden. Jeg tror derfor at enten er Trønderene eksepsjonelt opptatt av elbiler og har fortjent førsteplassen eller så har Tesla Norge gjordt elendig research.

Det er imidlertid flott at de setter opp et service senter her og jeg håper det kommer kjapt. Hvis ikke er jeg redd det kommer mange brukte TMS på Finn om et par år.
Sandnes
Model S - Neglelakk rød. Lyder navnet Tor

Espen Hugaas Andersen

Tesla konkurrerer ikke mot Porsche i spesielt stor grad. F.eks så solgte Porsche 316 biler i 2012, som er vel i samme område som Tesla kommer til å selge på 2-3 måneder.

I norge konkurrerer Tesla mot biler som VW Passat og Toyota Avensis, og da gjelder det å dekke de største befolkningskonsentrasjonene med butikker. Jeg sier ikke at Stavanger ikke bør ha en Tesla-butikk, men det er absolutt kortere fra Stavanger til Bergen enn fra Trondheim til Oslo.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Kallagtunet

Jeg er helt sikker på at Stavanger/Sandnes er de byene i Norge som har størst tetthet (og kanskje og av biler over NOK 550k. Jeg vil tro at for Tesla er det her en finner de fleste kjøperne.... 

Men tiden vil jo vise dette, mitt bet er at denne regionen stikker avgårde med flest salg etter Oslo.

Havebigfun

Tesla har antakelig tenkt strategisk mtp geografien og tatt Trondheim for å gi en håndsrekning til Teslaeiere i Nord-Norge.
Hvis dere i Stavangerregionen kjøper en del biler er etablering av butikken ikke langt unna for dere -vil jeg tro ;).


jkirkebo

Sitat fra: fortoggale på mandag 01. april 2013, klokken 17:53
Jeg tror derfor at enten er Trønderene eksepsjonelt opptatt av elbiler og har fortjent førsteplassen eller så har Tesla Norge gjordt elendig research.

De trenger da ikke gjøre noen research overhodet, jeg regner med at de har full oversikt over hvor i landet bilene er reservert og handler deretter. Om det var reservert f.eks 300 biler i Bodø-Tromsø-området hadde det sikkert vært en butikk på gang i Harstad elns. også nå.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

fortoggale

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 01. april 2013, klokken 18:08
Jeg sier ikke at Stavanger ikke bør ha en Tesla-butikk, men det er absolutt kortere fra Stavanger til Bergen enn fra Trondheim til Oslo.

Tesla legger inn de service sentrene og show rooms de mener de er tjent med, ikke det kundene føler de fortjener. Kunder som ikke føler seg tilstrekkelig betjent selger ganske enkelt bilen mens den fortsatt har verdi.

Derfor tror jeg Jæreiere av TMS vil tendere til å selge bilen fremfor å være henvist til Bergen og to ganger 5 timers kjøring hvis de vil møte sin leverandør.

Jeg er nokså sikker på at Tesla Norge følger med. Hvis det er en del biler i omløp her i vest vil de nok legge til rette for et fornuftig ettersalg og service. Håper bare at de er raske nok på banen.
Sandnes
Model S - Neglelakk rød. Lyder navnet Tor

RunarBT

Kan nesten garantere at ingen selger sin model s pga dette. Har du først fått kjøre ein, så går du ikke tilbake til fossilt frivillig, og tviler leaf duger.

Enten ranger tjeneste, ein tur til Bergen eller holde ut til service senter i stavanger kjem. Selge bilen? Aldri i verden;-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA