Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Total kost ved eierskap på Model S Vs. billigere småbil.

Startet av Maartensommer, torsdag 28. mars 2013, klokken 13:46

« forrige - neste »

weld77

Ja whispbar. Festene er strengt tatt den berømte millimeteren for trange men det går med litt lirking. Om boksen skal ofte av og på ville jeg byttet festene (koster noen få hundrelapper)

Lawerve

Da prøver jeg thule flow boksen på whispbar også ;) Hva heter de festene du anbefaler?
70D, Solid Black Paint, Pano, Premium Interiør, NextGen, Autopilot og Vinterpakke - Bestilt 7. des - Utleveres 30. des - VIN 112xxx.

weld77

Husker ikke,
Men de vet på butikken

satheesh.net

Til informasjon kan jeg meddele om at TOCN er i samtaler med Thule om en mulig medlemsrabatt. Vi kommer tilbake med mer informasjon om ikke så lenge.

o.b.lix

Sitat fra: weld77 på mandag 08. februar 2016, klokken 21:03
Ja whispbar. Festene er strengt tatt den berømte millimeteren for trange men det går med litt lirking. Om boksen skal ofte av og på ville jeg byttet festene (koster noen få hundrelapper)

Jeg har Thule Dynamic 800 med trange fester på whispbar, kuttet rett og slett av 5 mm på hver krok, nå går den kjapt av og på. En annen ting er at denne passer dårlig til model S da den kommer for langt bak, så bakluken går ikke langt opp, men boksen er "arvet" fra mercedesen jeg hadde før, så da så.

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

weld77

Jeg skulle egentlig ha de andre festene, men hun som var helgehjelp e.l. på BilExtra visste ikke hvordan man tok av de eksisterende festene. Siden ingen ansvarlig voksne var på jobb den dagen så gav jeg faen.... får se om jeg modder de eller bytter. I utgangspunktet har jeg sansen for konseptet med "gripeklo" under siden det er minimalt med pes å feste og løsne boksen. Men erfaringsmessig står den på flere måneder i slengen for mitt vedkommende.

Lawerve

Haste hentet boks i dag og med litt kraft fikk vi den på, skulle ha den av i kveld og det var enda verre. De gripekloene får man rett og slett ikke åpnet nok spesielt trangt på bakre whispbar. Måtte klippe av litt på klørne bak for å få boksen av til slutt. Så thule takstativ anbefales til denne boksen :(
70D, Solid Black Paint, Pano, Premium Interiør, NextGen, Autopilot og Vinterpakke - Bestilt 7. des - Utleveres 30. des - VIN 112xxx.

Toror

Noen som har noen takbokser å anbefale om en skal frakte fjellpulken barnepulk?
Vurderer skiguard 860 som noen har nevnt, men usikker om Calix Nordic loader og lignende får pulk oppi?
2014 BMW i3
2016 Tesla Model S P90DL (Levering Mars)

weld77

Thule flow takler pulk med ski under. Fikk med pulk, to par langrenn for voksne, to par langrenn for barn og to par slalåm for voksne + staver og diverse dill i poser. Jeg har standard fjellpulken.

Toror

#54
Det hørtes jo meget imponerende ut. Hvilke takbøyler bruker du til dette?

Edit: leste opp i teksten at du brukte whispbar. Ser mange bruker disse, men muligens greit å gå for thule sine egne om disse krokene ikke er helt optimale.
2014 BMW i3
2016 Tesla Model S P90DL (Levering Mars)

weld77

Sitat fra: Toror på torsdag 10. mars 2016, klokken 22:58
Det hørtes jo meget imponerende ut. Hvilke takbøyler bruker du til dette?

Edit: leste opp i teksten at du brukte whispbar. Ser mange bruker disse, men muligens greit å gå for thule sine egne om disse krokene ikke er helt optimale.

Ja, den rommer overraskende mye. Jeg hadde med pulken i butikken da jeg kjøpte og undervurderte nok hvor mye plass ski faktisk tar også, men det gikk forsåvidt greit når jeg skjønte trikset med å legge skiene underst og pulken opp-ned oppå slik at bindingene på da "forsvinner" inn i bulken og følgelig bygger minimalt i høyden. Dette begrenser noe hva man kan ha inne i pulken, men for vår del trenger vi strengt tatt ikke ekstra bagasjeplass når vi skal på tur - vi trenger kun plass til ski, staver og pulk.

Du må for øvrig ikke finne på å kjøpe en boks som kun kan åpnes bak. Bilen er bred og det blir tungvidt å laste boksen når den kun kan åpnes bakfra. Særlig når pulk skal inn.

twinpeaks

#56
Jeg har brukt Thule Excellence i mange år, først på Skodaen, nå i vinter på Teslaen. Jeg har ikke prøvd pulk (har ikke), men takboksen er svær, således ville jeg ikke være bekymret å få en pulk + ski opp i den. Jeg bruker Thule sitt takstativ og har gått for den bredeste modellen Thule 753 Wingbar. Jeg ser for meg å ta av takstativet igjen når slutten av vinteren nærmer seg siden jeg synes at bilen er mye penere uten. Takboksen tas av med hjelp av "heis" i carporten når den ikke er i bruk, tar 2 minutter.
Gikk for den bredeste i håp å ha mulighet for 1 sykkelstativ ved siden av takboksen (og jeg er veldig sikker at det passer, men ikke testet enda og som man se på bildene må den da flyttes helt ut mot siden fordi den er så bred). Dette ville i hvert fall ikke være mulig med Whispbar.

"Silberstreif", 85D, sølv metallic

twinpeaks

Sitat fra: satheesh.net på tirsdag 09. februar 2016, klokken 06:54
Til informasjon kan jeg meddele om at TOCN er i samtaler med Thule om en mulig medlemsrabatt. Vi kommer tilbake med mer informasjon om ikke så lenge.

Veldig bra jobbet, men selger Thule direkte? Går ikke alt Thule salg gjennom forhandler? Kanskje bedre å prøve å få til et avtale med for eksempel autoload.no eller lignende?
"Silberstreif", 85D, sølv metallic

Toror

Sitat fra: weld77 på fredag 11. mars 2016, klokken 13:04
Sitat fra: Toror på torsdag 10. mars 2016, klokken 22:58
Det hørtes jo meget imponerende ut. Hvilke takbøyler bruker du til dette?

Edit: leste opp i teksten at du brukte whispbar. Ser mange bruker disse, men muligens greit å gå for thule sine egne om disse krokene ikke er helt optimale.

Ja, den rommer overraskende mye. Jeg hadde med pulken i butikken da jeg kjøpte og undervurderte nok hvor mye plass ski faktisk tar også, men det gikk forsåvidt greit når jeg skjønte trikset med å legge skiene underst og pulken opp-ned oppå slik at bindingene på da "forsvinner" inn i bulken og følgelig bygger minimalt i høyden. Dette begrenser noe hva man kan ha inne i pulken, men for vår del trenger vi strengt tatt ikke ekstra bagasjeplass når vi skal på tur - vi trenger kun plass til ski, staver og pulk.

Du må for øvrig ikke finne på å kjøpe en boks som kun kan åpnes bak. Bilen er bred og det blir tungvidt å laste boksen når den kun kan åpnes bakfra. Særlig når pulk skal inn.


Da blir det Thule Flow med Wingbars på meg.
BilXtra får inn på Tirsdag  :)
2014 BMW i3
2016 Tesla Model S P90DL (Levering Mars)

satheesh.net

Sånn i tilfelle noen ikke har fått det med seg :):

Medlemsfordeler hos BilXtra
http://www.tocn.no/medlemsfordeler-hos-bilxtra/

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA