Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Total kost ved eierskap på Model S Vs. billigere småbil.

Startet av kjølholdt, søndag 24. mars 2013, klokken 00:17

« forrige - neste »

kjølholdt

Med tech pakke på performance er prisen 637, da har jeg valgt pano barneseter, svart ,tech pakke ,ikke hatte hylle og ikke dobbel lader ikke ekstra lyd anlegg
På model s med pano,metallic lakk, skinn, barneseter,tech pakke luft fjæring dobbel lader, og lyd pakke 597

Altså 40 tusen i forskjell
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

OleJA

Dere frister meg :o Hadde igrunnen bestemt meg for standard.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

eclipse

Sitat fra: laumb på torsdag 07. mars 2013, klokken 09:12
Spørsmålet nå er ikke om Chademoadapter kommer, men når?
Kommer det i år? Om 3 år? Kan det påvirke beslutningen.

Sa han ikke ganske klart 39:30 ut i sendingen at Chademo adapter kommer med EU versjonen, slik tolker ihvertfall jeg det: http://www.ustream.tv/recorded/29780151
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

kjølholdt

40 tusen på 10 år 4000 ekstra i året for performance.  :) :)
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Cirion

Sitat fra: eclipse på torsdag 07. mars 2013, klokken 18:02Sa han ikke ganske klart 39:30 ut i sendingen at Chademo adapter kommer med EU versjonen
Joda, han sa det også i ambassadør boligen.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

jkirkebo

Sitat fra: thorstein på torsdag 07. mars 2013, klokken 16:21
Hadde vært artig å se en "statistikk" for hvor mange som går for "vollausstattung" (et begrep for fullutstyrte biler i DE) vs "vanlig" S 85 med diverse tilleggsutyr. Det har nå blitt et valgets kval for meg (har feks ikke behov for verken lyd, tec pakke & heller ikke 7 seter) men hva med ettermarked?

Jeg går for P85 med "full pakke" unntatt de ekstra setene som jeg uansett aldri vil få bruk for. Har mer bruk for den ekstra plassen det gir å droppe disse.

Tror det blir en ganske vanlig konfigurasjon. Havner vel på 658.450,- om jeg har regnet korrekt, etter fratrekk av 12.600,-.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

RunarBT

Sitat fra: kjølholdt på torsdag 07. mars 2013, klokken 17:45
Med tech pakke på performance er prisen 637, da har jeg valgt pano barneseter, svart ,tech pakke ,ikke hatte hylle og ikke dobbel lader ikke ekstra lyd anlegg
På model s med pano,metallic lakk, skinn, barneseter,tech pakke luft fjæring dobbel lader, og lyd pakke 597

Nøyaktig likt mine regnestykker dette og;-) bare at eg nok legger ved lydpakke etter å ha lyttet til denne i teslaene på Alnabru. 40k for å slippe anger, samt ha det beste... Vel verdt det vil eg påstå. Da kjører eg den til batteriet er nede på 50%..om 20år? ;-) så blir det ny tesla (eller nytt batteri) til eg går av med pensjon.

Elmo

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 07. mars 2013, klokken 12:23
Sitat fra: glaserud på torsdag 07. mars 2013, klokken 12:12
Den ekstra laderen kan du også kjøpe i etterkant (for US ligger den i nettsjappa).

Jepp, til $3600 istedenfor $1500. Direkte oversatt ca. 23.000 her i landet ferdig ettermontert, istedenfor under 10.000 levert fra fabrikk. Da vil jeg påstå at det koster litt mer enn det smaker etterhvert...

23.000  . . . . . Pluss MOMS
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Havebigfun

Sitat fra: kjølholdt på torsdag 07. mars 2013, klokken 18:25
40 tusen på 10 år 4000 ekstra i året for performance.  :) :)
Dette regnskapet gjelder for de som kjører sin TMS til bilen møter shredderen.
Om den selges brukt kan det hende du får hele mellomlegget tilbake- litt avhengig av hvor mange som ender med performance (og sevfølgelig mange andre faktorer).

glaserud

For min del blir det som med alt annet; prioriter noe, prioriter vekk noe annet.

Og jeg har en mistanke om at gadget-budsjettet får seg en ørliten knekk nå. ;)
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Nuvolari

Sitat fra: RunarBT på torsdag 07. mars 2013, klokken 18:44

Nøyaktig likt mine regnestykker dette og;-) bare at eg nok legger ved lydpakke etter å ha lyttet til denne i teslaene på Alnabru. 40k for å slippe anger, samt ha det beste... Vel verdt det vil eg påstå. Da kjører eg den til batteriet er nede på 50%..om 20år? ;-) så blir det ny tesla (eller nytt batteri) til eg går av med pensjon.

Det var stor forskjell i lyden altså eller har du kun hørt lydpakken?

Basert på hva jeg har lest på TMC er mitt inntrykk at standard lyd er ikke noe å skryte av. Lydpakke er litt bedre men fremdeles ikke noe å skryte av. Vanskelig å forstå om det er verdt oppgraderingen.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

thorstein

Ingen som tenker så: Eks Mitsubishi Grandis er en bil for storfamiliene. TMS er det oxo. Koster litt mer, men holder stil som MB S. Prisdiffen mellom grandisen & MS burde ikke være avskrekkende ... Eller?

RunarBT

Sitat fra: Nuvolari på torsdag 07. mars 2013, klokken 20:36

Basert på hva jeg har lest på TMC er mitt inntrykk at standard lyd er ikke noe å skryte av. Lydpakke er litt bedre men fremdeles ikke noe å skryte av. Vanskelig å forstå om det er verdt oppgraderingen.

Har bare hørt lydpakken, men uten får en ikkje sub.. Lyden med lydpakken synes eg var solid, og er redd den blir litt tynn om sub fjernes. Kn synsing fra meg, men mulig eg kan angre.. Og da vil eg heilgardere meg.

Nuvolari

Sitat fra: RunarBT på torsdag 07. mars 2013, klokken 22:08
Sitat fra: Nuvolari på torsdag 07. mars 2013, klokken 20:36

Har bare hørt lydpakken, men uten får en ikkje sub.. Lyden med lydpakken synes eg var solid, og er redd den blir litt tynn om sub fjernes. Kn synsing fra meg, men mulig eg kan angre.. Og da vil eg heilgardere meg.

hmm, kjenner at jeg er i ferd med å pådra meg en lydpakke også.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Tesladigger

Jeg er ikke så veldig opptatt av at lydanlegget skal være så veldig kraftig, og jeg har frem til nå ikke hatt noe å utsette på de std. lydanleggene de fleste nye blier kommer med i dag. For dere som har testet ut dette, vil std. lydanlegget i Tesla'en være av dårligere kvalitet enn hva man finner i andre nye biler? ???
Lykkelig eier av Tesla Model S 85 siden nov 2013
Tesla Model ≡ reservert

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA