Hovedmeny

Tesla på finn.no

Startet av Quattro, lørdag 02. mars 2013, klokken 12:33

« forrige - neste »

mthoring

Noe av grunnen kan vel være at en god andel bruktbiler står å støver ned. Men det koker uansett ned til tilbud og etterspørsel. Jeg ville aldri kjøpt brukt med de prisene som er nå.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

ludwig_holberg

En annen grunn er nok at mange henger seg opp i forskjellene i betalt ekstrautstyr - de overser at det er mange oppgraderinger i en helt ny S som man ikke får i en brukt. Mao. er "ribbet" utgave nå nokså sammenlignbar med en velspekket S fra to-tre år tilbake.

Pondus1

Vurderer en brukt, men må si at jeg blir skremt av prisene. S70D opp mot 600k med over to år og endel km på nakken. Ikke så ivrig på å kjøpe ny heller, usikker på hva som skjer med prisene når de store som BMW, Audi, VW og Mercedes alle kommer mer på banen om et par år.

Hadde håpet på å få tak i en direkte fra Tesla, men det ser dårlig ut.

Joachim@sancon.no

Hadde selv en april 2015 85d med hifi,techpakke, luft, skinn pano som jeg solgte i fjor høst for 585. Den hadde vel 56k km.

I dag er jeg i markedet igjen, og denne gang er det 75d ribbet som er aktuell.

Jeg mister hifi og pano, men pano var bare trøbbel med lekkasjer. Skinn ble veldig klamt når det var veldig varmt ute. Så i dag vil jeg ha delskinn. Nå er jo luft og el bakluke standard.

Ang forskjell på 75 og 85 batteriet betyr vel at jeg må bytte dager jeg lader på, samt at jeg bruker 5-10min lenger på en 2-3 Trondheim - OSLO turer  I året.

De jeg ser på ligger på 670 nye . Å vurdere 3 år gamle 85d for å spare 50 laken er helt uaktuelt for meg. Kjøp ny bil. :)

Snapcase

Tittet noen dager på Finn, men fant vel ut rimelig kjapt at en ny "ribbet" var ett mye bedre valg for meg.

Eneste jeg la til var fargen jeg ville ha og interiør. 650k ish.

Kjøpte bil for eget bruk, ikke hva jeg skal selge for engang i tiden. Autopilot har jeg ikke nytte av her jeg bor, og de 2 turene jeg tar i året får jeg styre selv. Hifi er heller ikke så viktig. Hvertfall ikke 40k viktig. Ikke så ofte jeg kjører langt alene og med familien har vi alltid på lavt og snakker som regel.

Ting som luftfjæring, glass tak, el-bakluke, adaptive lys, ambient lys, sikkerhetspakker, + sikkert noe mer er vel standard nå.

Så å betale 600k for en brukt 85d fra 2015 med 60k og 2 års garanti igjen er totalt uaktuelt for min del.

Superelbilen

Var en 60S til salgs forrige uke, mørkeblå 2014-modell med HIFI, luftfjæring og AP1. Lå ute til 389 fra forhandler. Det var en god pris. Jeg var for sen, hadde tatt den på sekundet om den kom igjen.

THE

Er det mulig med takstativ på glasstak, eller må man ha soltak da? I konfiguratoren ser det ut som soltak er nødvendig for å bruke takstativ. I så fall 16200,- ekstra på ny bil hvis mulighet for takstativ er et krav.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

1000kwh

Sitat fra: THE på torsdag 26. april 2018, klokken 10:40
Er det mulig med takstativ på glasstak, eller må man ha soltak da? I konfiguratoren ser det ut som soltak er nødvendig for å bruke takstativ. I så fall 16200,- ekstra på ny bil hvis mulighet for takstativ er et krav.
Du må ha soltak. Hvis ikke får du ikke festepunktene for takstativ. Man kan bruke sugekopper, men anser ikke det som trygt nok.

geear

En kombinasjon som er helt meningsløs. :(

cra

Tipper det har med forsterkninger å gjøre.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Lars_G

Den autopiloten i den nye p100den jeg testet var helt fantastisk. Utrolig deilig på motorveien og føltes dønn sikker og presis. Er AP1 mye dårligere? Er uansett overbevist: skal jeg kjøpe ny Tesla _må_ jeg ha med AP, hehe.

o.b.lix

Sitat fra: Vidar_H på torsdag 26. april 2018, klokken 13:09
Den autopiloten i den nye p100den jeg testet var helt fantastisk. Utrolig deilig på motorveien og føltes dønn sikker og presis. Er AP1 mye dårligere?

Er faktisk bedre.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Amoss

Sitat fra: o.b.lix på torsdag 26. april 2018, klokken 13:14
Er faktisk bedre.

Det er nok korrekt at det har vært sannheten så langt, men var det ikke så at det nylig har kommet en sw-oppdatering til AP2 som i det minste gjorde den like god?
Model S 85D

Klykken

Sporer litt av her, men er det en årsak til at de fleste P85D nesten ligger lavere i pris enn S85D? Noe jeg ikke har fått med meg vedr. 2015-utgavene av Performance med 4x4?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

MrBacardi

Sitat fra: Klykken på torsdag 26. april 2018, klokken 13:31
Sporer litt av her, men er det en årsak til at de fleste P85D nesten ligger lavere i pris enn S85D? Noe jeg ikke har fått med meg vedr. 2015-utgavene av Performance med 4x4?

De tidlige utgavene av P85D hadde sportsunderstell, altså litt stivere oppsett. Smaksak om man liker det eller ikke.
Men prisen burde uansett ikke ligge under vanlig 85D.
MineBiler.no - Følg dine biler etter ditt eierskap
Jeg koblet Teslaen til Slack

2025 ID.4 Pro 4MOTION Highline - Utlevert jan 2025
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA