Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

CCS vs CHAdeMO

Startet av Quattro, tirsdag 19. mars 2013, klokken 14:57

« forrige - neste »

erlanddf

Ja, få tatt noen freshe bilder som øker havelysten... :)
2014 P85+

cirys1

Sitat fra: tklev på mandag 24. august 2015, klokken 15:29
Er vel kanskje ikke lov å drive egenreklame her, men jeg prøver meg allikevel:
http://www.finn.no/finn/car/used/object?editAd=true&finnkode=62296889

Synes dere prisen er for drøy? Mener jo bilen min er "unik" - og vil jo nødig selge den - men greit å få tilbakemelding om prisen er for høy?

Annonsen er grei nok den, litt mye tekst men det viser at man vet hva det dreier seg om.

Personlig så synes jeg den er altfor dyr, jeg kjøpte en P85 i begynnelsen av mars for samme sum. 2014 (førstegangsreg 01.15) med alt utenom vinterdekk, AP++ den hadde gått 4700 km.


turbolurbo

Fin bil tklev!

Pluss-understell bør etter min mening trekke opp. En utdøende art, siden Tesla ikke leverer det mer.
Ikke alle som liker det, men for de som skjønner greia så er det midt i blinken.

Jeg personlig, ville ikke kjøpt Tesla Model S uten pluss. (Forøvrig: Ikke la dette bli nok en pluss/ikke pluss diskusjon. Smaken er forskjellig)
2019 TM3P

cirys1

Sitat fra: turbolurbo på mandag 24. august 2015, klokken 22:42
Jeg personlig, ville ikke kjøpt Tesla Model S uten pluss.

Da har du veldig få valg i fremtiden, kun de første P85D i senere tid som fikk + pakken, nå har ingen det lenger.


pej

Den mangler jo TACC. Personlig skal jeg ikke ha bil uten dette. Det er rett og slett noe man blir avhengig av. Særlig på motorveipendling.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Car for a Civilized Age

Hei.
Lurer på om det er noen som vet hvordan man foretar eierskifte hos Tesla ved levering av ny bil? Eller er dette kinkig da man kan fremstå som spekulant? Jeg har bare ombestemt meg og vil selge for å kjøpe brukt Model S..

Takknemlig for gode svar

ELTesla

Bare kontakte Tesla og send de en kopi av del2 av vognkortet. Samt gi de info om hvilken mytesla konto bilen skal på.

Sjøhyene

Er det riktig observert at det nå er veldig liten prisforskjell på S85 og P85(+) i bruktmarkedet? Kanskje noe å gjøre med at P85 ikke lenger har det værsting stempelet, så de som har pengene går heller for P85D eller S85D?
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Teslanewbie

#413
Sitat fra: Sjøhyene på fredag 28. august 2015, klokken 09:06
Er det riktig observert at det nå er veldig liten prisforskjell på S85 og P85(+) i bruktmarkedet? Kanskje noe å gjøre med at P85 ikke lenger har det værsting stempelet, så de som har pengene går heller for P85D eller S85D?

Er avhengig av utstyr. P85 er fremdeles en svært morsom bil og forskjellen mellom P85 og P85d er 3-400 tusen kr med ikke stor forskjell i akselerasjon fra 40 km/h og oppover :-) 

Frunkplassen er også betydelig større i P85.

Pris for en P85 bør ligge mellom 550-600kr, jeg noterer at prisene ser ut å ha gått opp for de mest velutstyrte modellene. En barskrapt S/P kan sikkert selges for 510-520 men med litt utstyr ( pano, Tech, luft , vinter, alarm, 7 seter etc) tangerer +600 000kr for 2014 modellene, 2013 modellene er seff billigere.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Teslanewbie

#414
P85D med mye utstyr , 16000km ... 749000kr...
Må si at prisene faller rask:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=64081839


Tesla Model S P85D Performance 4WD 700HK 4x4 Luft
Autopilot Next gen.seter+++ 2015, 16 764 km, kr 749 000,-


Panorama glasstak
21" Turbine Wheels
Tan Next Generation Seats
Obeche Wood Gloss decor
Sort Alcantara taktrekk
Karbonfiber spoiler
Røde kalipere
Supercharger
Tech-pakke med Autopilot
Smart Air Suspension
Premium interiørpakke
Ultra High Fidelity Sound
Subzero Weather-pakke
Sikkerhetspakke
Doble ladere
3-ph Red IEC309 (3 Phase, 16A)
Type 2 Blue Connector
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Epleskreller

Da  var den solgt.. Ellers hadde jeg kjøpt den.. :P
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

SurSnasen

Sitat fra: Sven-E på tirsdag 08. september 2015, klokken 18:28
Enda en som har kjøpt bil med 700HK ?

Lurer på om jeg kan kreve kompensasjon eller heving dersom jeg kjøper P85D av en av de mange som annonserer slike med 700hk på Finn? 19 stk pr nå som reklamerer med 700hk.

Cookie Monster

Jeg hadde ikke turt å selge min med 700hk i beskrivelse. Hadde satt det samme som i vognkortet og bare sakt hakke peiling, hør med Tesla ;D

Man har når man kjøper bil selv av privatpersoner veldig store rettigheter. og hvis noen kjøper bilen og det sto i annonsen at den hadde 700hk og selger sa det kan man få problemer.
2015 P85D

Teslanewbie

749000 for en topputrustet  p85d var billig.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

krl

I praksis vil saken bare bli videresendt til Tesla, så jeg tror ikke det er så mye å risikere med såpass nye biler. Men det er riktigere å annonsere med verdien som står i vognkortet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA