Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

CCS vs CHAdeMO

Startet av Quattro, tirsdag 19. mars 2013, klokken 14:57

« forrige - neste »

staleand

Da har jeg satt ned prisen litt. Krysser fingrene for at den går straks.
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

TRM

Sitat fra: staleand på torsdag 23. juli 2015, klokken 16:19
Da har jeg satt ned prisen litt. Krysser fingrene for at den går straks.
Hva er høyeste bud du har mottatt?
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Djur1

Nå som euroen går over 9 igjen.  Er det noe nivå som en får mer for bilen ved å selge den i utlandet?
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Øggen

Om du selger den billig nok, slik at prisen MED moms og toll til det respektive landet er ok, da ja.....
Men har hørt fra kjenninger og på det dabske og svenske forum at det blir advart mot å kjøpe utenlandske biler. Hvorfor vet jeg ikke.

ZOE_dk

Om nogen ønsker deres Tesla S85 solgt med det samme, så PM mig gerne. Jeg skifter min ZOE ud med en Tesla indenfor få uger. Er din bil allerede på Finn.no har jeg dog allerede set den:)

Budget <530k NOK (må betale DKK told + moms)

chress41

Det samme gjelder meg! Budsjett 550.000,- NOK. Ligger den på finn.no har jeg sett den alt.

Øyvind.h

Jeg vurderer å selge min, men ønsker egentlig å vente til desember  :-\ Venter på Model X som kommer rundt årsskiftet, men kan muligens skaffe meg ventebil.

2013, S85, grå metallic, sort nappa skinn, dobbeltlader, smart luftunderstell, lydpakke(ultra hifi), panotak, sort skinn, matt abachi dash, techpakke, premium belysning, parksensorer, umc, Nokian R2 vinterdekk på Tesla orig. felger, 5 års servicepakke hvorav en service er benyttet. Gått 33.000km ca.
Oppgradert siden ny: div bremsedetaljer, førersete, titanskjold, ledningsnett lader, hovedskjerm og sikkert diverse annet stort og smått :) Noe småtteri skal utbedres i midten av august når jeg kommer tilbake fra ferie.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

TRM

Sitat fra: chress41 på lørdag 25. juli 2015, klokken 20:40
Det samme gjelder meg! Budsjett 550.000,- NOK. Ligger den på finn.no har jeg sett den alt.
Hva mangler på de som ligger på finn?
Min er til salgs, men ikke før i månedskiftet august/ september.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

timingbeltkiller

@TRM:

For kjøpere som ønsker å gardere seg mot dyre problemer i framtida og derfor skygger unna panotak, 21 hjul,
luftfjæring, mv, er det omtrent ikke biler å finne på finn.no. Heller ikke hos Tesla.

Ser ut til de som er fornuftige nok til å velge utstyr med omhu,
også er fornuftige nok til ikke selge bil med få år og km logget.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Øyvind.h

Det er omtrent ikke solgt biler uten panotak. Det gjenspeiler seg naturligvis i bruktmarkedet. Du trenger ikke konstruere din egen virkelighet bare fordi du foretrekker trauste og utstyrsfrie biler :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Dennis

#370
Jeg foretrekker biler som er vanntette og som ikke har 50-60kg dødvekt på taket :)

Øyvind.h

Sitat fra: Cookie Monster på søndag 26. juli 2015, klokken 15:29
Jeg foretrekker biler som er vanntette og som ikke har 50-60kg dødvekt på taket :)
At du har kjøpt uten har ingenting med statistikk å gjøre :) Ei heller med timingbelts ønske om å finne steder han kan snakke ned Tesla.
Min bil er vanntett, og jeg merker ingenting til ekstra vekt. Det er uansett takstativ som er nøkkelordet.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Dennis

#372
Over 90% stemte for å få Hitler til makten, betyr ikke at det var det beste :P

Litt mer seriøst så forstår jeg godt at folk vil ha det for å få tak stativ.
Men problemet er at også andre bilfabrikanter sliter med å få panotak tett over tid så kan fort bli dyrt når garantien går ut.

jog

Om du vil ha en bil uten å kunne åpne taket så er det vel bare å bruke sort sikaflex 100% vantett
Leaf  63000km fra 2011 Des. hentet i -18 fra GOL.
Tesla P85 .   2369  Vin 16841 in Production 20.09.13
Levering 12.11.13  Ny S85D  utlev. 10 Juni kl 10 2015
Model 3 LR 19.02.19

cirys1

Sitat fra: Cookie Monster på søndag 26. juli 2015, klokken 15:29
Jeg foretrekker biler som er vanntette og som ikke har 50-60kg dødvekt på taket :) Med alle de andre problemene bilen har er det i det minste fint å kunne stå å vente på NAF i veikanten uten å bli våt i håret også :P

Mitt argument for pano er at man får litt "høyere"  kupeplass/rom, skal uansett ikke ha noe på taket.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA