Hovedmeny

Tesla på finn.no

Startet av Quattro, lørdag 02. mars 2013, klokken 12:33

« forrige - neste »

Dvergen196

Sitat fra: Torpedo Ted på fredag 29. januar 2016, klokken 12:15
Sitat fra: Cato76 på fredag 29. januar 2016, klokken 10:25
PS: om noen har en P85D skal selges, eller vet om noen (som ikke ligger på finn), så send meg en PM  8)

Har selv en hvit P85D med grå/carbon interiør som har gått 13 000km og så og si alt utstyr. Håper å få 830 000,- men forrige gang jeg prøvde var det ingen interesse.

Den har vel ikke 7seter?
M3P Hvit/Hvit bestilt 16/10.
Model X 90D AP2 Solgt
Ford Focus RS 2017 Solgt
BMW M3 Competition 2017 Solgt
P85D 2015 Solgt
P85 2013 Solgt

Epleskreller

Sitat fra: kristian86 på fredag 29. januar 2016, klokken 23:22
Sitat fra: Epleskreller på torsdag 28. januar 2016, klokken 22:10


Tja. Jeg ringte 7. Januar på en P85 som lå ute for 535800. Den var solgt og omregistrert før jul.. Fikk ikke tilbud om noen annen bil og tror dette kun er sløvhet med å fjerne annonsen.

Det ble forøvrig solgt en S60 fra Tesla for 430k for ca en uke siden.. Og en for 451k

Hehe, den hvite til 451 havnet hos oss, den lå ikke lenge ute :) Tror det var et bra kjøp når jeg har fulgt med på prisene på finn en stund. Den svarte forsvant noen timer senere. Henter i trondheim på torsdag.
gratulerer, var nok et bra kjøp. De la ut 7 p85/85 i dag
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Bjoris

Virker som Tesla kalkulerer seg frem til prisen uten tanke for markedsverdien på tidspunktet, det er jo interessant. Kanskje ett godt bildet på hva prisene ville vært om ikke vi hadde sånn prisstigning:)

Teslanewbie

#858
Vanskelig å spå i pris men jeg ser i grunn ikke noen skjær i veien for TMS bruktbilprisen.

- Det har vært 6-7 pris-høyninger siden TMS ble introdusert
( en P85 fra 2014 for 700k skulle idag ha hatt en pris på ca 950-980k hvis man følger prisstigningene de siste 2 år)

- det rasles i hovedstaden og andre byer med å innføre dieselforbud og miljøskatter

- Bomringene bygges ut i flere byer

- Vedlikehold for en TMS er minimal og brenselkostnadene er 1 kr / 10 km sammenlignet med ca 20 kr/ 10 km for fossile biler.

- Moms på elbiler planlegges fra 2018 ...


En TMS med lav km rundt  600000 kr er et meget godt kjøp!
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Djur1

Den norske kronen er en eksotisk valuta som kan svinge mye. Om en ser seg tilbake og ser hvor hurtig valuta og olje har beveget seg så skal det ikke mye fantasi til å skjønne at det kan fort regulere seg samme måte tilbake. Jeg har tro på at vi får en slik reversering. Norsk økonomi går ikke så dårlig som utenlandske investorer skal ha det til og oljeprisen er ikke bærekraftig på dette nivået slik at en stabilisering opp mot 60 burde være innen rekkevidde.. Ser en historisk på det har valutaen sjelden vært så lav som nå mot dollar.

En krrigering til 7 innen utgangen av året? Alt er mulig. Bruktmarked er svært riski akkurat nå. Ville ikke kjøpt dyrt nå.

Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

HelectriC

Sitat fra: Teslanewbie på mandag 08. februar 2016, klokken 13:59


- brenselkostnadene er 1 kr / 10 km sammenlignet med ca 20 kr/ 10 km for fossile biler


Stemmer det? Min Tesla bruker ca 2kWh/10km, som da koster ca 2kr. Min forrige fossildiesel brukte ca 0,7l diesel/10km, med literpris på 12kr blir det ca 8,40kr/10km. Det er fremdeles forskjell men ikke 20ganger mer.
ioniq 5

Teslanewbie

Sitat fra: HelectriC på mandag 08. februar 2016, klokken 19:43
Sitat fra: Teslanewbie på mandag 08. februar 2016, klokken 13:59


- brenselkostnadene er 1 kr / 10 km sammenlignet med ca 20 kr/ 10 km for fossile biler


Stemmer det? Min Tesla bruker ca 2kWh/10km, som da koster ca 2kr. Min forrige fossildiesel brukte ca 0,7l diesel/10km, med literpris på 12kr blir det ca 8,40kr/10km. Det er fremdeles forskjell men ikke 20ganger mer.

Jeg regner alle kostnader inkl ( bompenger og service )
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

pej

Regn inn verditap også så lander jeg på ca 55kr pr mil. ved 20k km pr år. 10 års avskrivning og 700k bilpris.
Tesla er ingen billig bil. Fredrikstad-Oslo-Fredrikstad koster da ca 1100,- med en Tesla og ca 400,- for tog.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

christian1986

Å kjøpe seg inn nå kan fort bil dyrt ja. For de av oss som har byttet underveis har verditapet så langt vært svært begrenset. Som nevnt har jeg for egen del kommet fram til at jeg i praksis har hatt null faktiske kostnader siden nov 2013. Det er fint det :). Da tåler en også bedre at en på sikt får et mer normalt verditap.

For egen del vil jeg ha rundt 490k i gjeld på min nye S90D. Når bilen da koster rundt 900k ny per i dag tar det lang tid før jeg har tatt igjen det jeg hadde beregnet som normalt verditap på den tiden jeg har hatt Model S.

Djur1

Sitat fra: Djur1 på mandag 08. februar 2016, klokken 16:14
Den norske kronen er en eksotisk valuta som kan svinge mye. Om en ser seg tilbake og ser hvor hurtig valuta og olje har beveget seg så skal det ikke mye fantasi til å skjønne at det kan fort regulere seg samme måte tilbake. Jeg har tro på at vi får en slik reversering. Norsk økonomi går ikke så dårlig som utenlandske investorer skal ha det til og oljeprisen er ikke bærekraftig på dette nivået slik at en stabilisering opp mot 60 burde være innen rekkevidde.. Ser en historisk på det har valutaen sjelden vært så lav som nå mot dollar.

En krrigering til 7 innen utgangen av året? Alt er mulig. Bruktmarked er svært riski akkurat nå. Ville ikke kjøpt dyrt nå.

For å vise hvor spesiell situasjonen er nå så legger jeg ved dette chartet klippet fra norges bank. Jeg har ingen tro på at dette er den nye normal situasjonen, og krona kan fort justere seg med 2 kroner. Det ser vi historisk at disse peaks går fort opp, forblir der en svært kort periode før det normalisere seg.

Jeg ville ikke ha kjøpt dyr Tesla nå, siden verditapet kan bli over 300 000 kroner for en ny pluss vanlig verditap. Dette vil også gjenspeiles i bruktmarkedet.
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Djur1

Sitat fra: christian1986 på mandag 08. februar 2016, klokken 21:04
Å kjøpe seg inn nå kan fort bil dyrt ja. For de av oss som har byttet underveis har verditapet så langt vært svært begrenset. Som nevnt har jeg for egen del kommet fram til at jeg i praksis har hatt null faktiske kostnader siden nov 2013. Det er fint det :). Da tåler en også bedre at en på sikt får et mer normalt verditap.

For egen del vil jeg ha rundt 490k i gjeld på min nye S90D. Når bilen da koster rundt 900k ny per i dag tar det lang tid før jeg har tatt igjen det jeg hadde beregnet som normalt verditap på den tiden jeg har hatt Model S.

Poenget er at du har sittet på en valutaeksponering som har gått riktig vei. Når tesla om ett år selger nye s90d til 670 alt inkl. og bilen din er verdt 570, så er egenkapitalen din nesten blåst.
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Teslanewbie

Sitat fra: Djur1 på mandag 08. februar 2016, klokken 21:08
Sitat fra: christian1986 på mandag 08. februar 2016, klokken 21:04
Å kjøpe seg inn nå kan fort bil dyrt ja. For de av oss som har byttet underveis har verditapet så langt vært svært begrenset. Som nevnt har jeg for egen del kommet fram til at jeg i praksis har hatt null faktiske kostnader siden nov 2013. Det er fint det :). Da tåler en også bedre at en på sikt får et mer normalt verditap.

For egen del vil jeg ha rundt 490k i gjeld på min nye S90D. Når bilen da koster rundt 900k ny per i dag tar det lang tid før jeg har tatt igjen det jeg hadde beregnet som normalt verditap på den tiden jeg har hatt Model S.

Poenget er at du har sittet på en valutaeksponering som har gått riktig vei. Når tesla om ett år selger nye s90d til 670 alt inkl. og bilen din er verdt 570, så er egenkapitalen din nesten blåst.


Jeg er ikke sikker på at Tesla kommer å sette ned prisen til tross for mulig svekkelse i USD .

Hvor mye har oljeprisen falt og hvor mye har bensinprisen falt ??
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Djur1

Sitat fra: Teslanewbie på mandag 08. februar 2016, klokken 21:17
Sitat fra: Djur1 på mandag 08. februar 2016, klokken 21:08
Sitat fra: christian1986 på mandag 08. februar 2016, klokken 21:04
Å kjøpe seg inn nå kan fort bil dyrt ja. For de av oss som har byttet underveis har verditapet så langt vært svært begrenset. Som nevnt har jeg for egen del kommet fram til at jeg i praksis har hatt null faktiske kostnader siden nov 2013. Det er fint det :). Da tåler en også bedre at en på sikt får et mer normalt verditap.

For egen del vil jeg ha rundt 490k i gjeld på min nye S90D. Når bilen da koster rundt 900k ny per i dag tar det lang tid før jeg har tatt igjen det jeg hadde beregnet som normalt verditap på den tiden jeg har hatt Model S.

Poenget er at du har sittet på en valutaeksponering som har gått riktig vei. Når tesla om ett år selger nye s90d til 670 alt inkl. og bilen din er verdt 570, så er egenkapitalen din nesten blåst.


Jeg er ikke sikker på at Tesla kommer å sette ned prisen til tross for mulig svekkelse i USD .

Hvor mye har oljeprisen falt og hvor mye har bensinprisen falt ??

Jeg tror Tesla er int i å selge mest mulig i dollar. Derfor kommer de til å være kjappe til å sette ned prisen. De har ikke justert prisen helt opp til dagens dollarkurs engang for å holde salgsvolumet høyt.

Oljepris og bensinpris vs dollarkurs og tesla bilpris er som epler og bananer, skjønner ikke helt hva du vil frem til her. Bensinprisen er jo mest avgifter.
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

lunitiks

#868
Jeg tror Tesla er int i å selge mest mulig i vietnamesiske dong. Min spec ligger p.t. på omlag 2,5 millarder VND (give or take noen hundre millioner)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

HelectriC

Sitat fra: Teslanewbie på mandag 08. februar 2016, klokken 19:44
Sitat fra: HelectriC på mandag 08. februar 2016, klokken 19:43
Sitat fra: Teslanewbie på mandag 08. februar 2016, klokken 13:59


- brenselkostnadene er 1 kr / 10 km sammenlignet med ca 20 kr/ 10 km for fossile biler


Stemmer det? Min Tesla bruker ca 2kWh/10km, som da koster ca 2kr. Min forrige fossildiesel brukte ca 0,7l diesel/10km, med literpris på 12kr blir det ca 8,40kr/10km. Det er fremdeles forskjell men ikke 20ganger mer.

Jeg regner alle kostnader inkl ( bompenger og service )

OK, blir lit vanskelig å følge når det står brenslekost og egentlig er det driftskostnader. Skjønner nå hva du mener  :)
ioniq 5

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA