Hovedmeny

Tesla på finn.no

Startet av Quattro, lørdag 02. mars 2013, klokken 12:33

« forrige - neste »

Lars_G

Er det noen som har en god kalkulator som sammenligner flere Tesla modellers rekkevidde? Jeg googler og googler og finner ikke en god en. Jeg fant en for noen uke siden som jeg ikke klarer å finne igjen. Den jeg tenker på kunne man sammenligne to Model ser opp mot hverandre og skru av AC og bytte hjul, osv.

OlaM

Sitat fra: Vidar_H på fredag 27. april 2018, klokken 12:54
Er det noen som har en god kalkulator som sammenligner flere Tesla modellers rekkevidde? Jeg googler og googler og finner ikke en god en. Jeg fant en for noen uke siden som jeg ikke klarer å finne igjen. Den jeg tenker på kunne man sammenligne to Model ser opp mot hverandre og skru av AC og bytte hjul, osv.

Du kan gange batteritallet med 5, Model X med 4. Det er veldig cirka. De nyeste Model Sene er litt bedre enn det, ikke-P er litt bedre enn P, tohjuls er litt bedre enn firhjuls, 60 litt bedre enn 85, osv. Men det er ikke veldig signifikante forskjeller. Hvis en facelift 90 klarer 450 km men en pre-facelift 90 bare klarer 420, så betyr nok ikke det at du selger hytten som er 440 kilometer unna. I begge tilfeller lader du en slump på veien.
'21 3LR

kirky

Sitat fra: OlaM på fredag 27. april 2018, klokken 13:33

Du kan gange batteritallet med 5, Model X med 4. Det er veldig cirka. De nyeste Model Sene er litt bedre enn det, ikke-P er litt bedre enn P, tohjuls er litt bedre enn firhjuls, 60 litt bedre enn 85, osv. Men det er ikke veldig signifikante forskjeller. Hvis en facelift 90 klarer 450 km men en pre-facelift 90 bare klarer 420, så betyr nok ikke det at du selger hytten som er 440 kilometer unna. I begge tilfeller lader du en slump på veien.

Har ikke AWD bedre rekkevidde enn tohjulsdrift?
2023 Model S

Pondus1

Hva har dette med Tesla på Finn.no å gjøre? Blir mange innlegg som drukner i annen diskusjon søm hører hjemme i andre tråder. Så, en vennlig henstilling om å poste i en relevant tråd.

Lars_G

Beklager, jeg begynte å poste her da jeg vurderte en på Finn og så ble det en veldig forlenget diskusjon i lys av den brukte på Finn vs den nye hos Tesla. Når jeg begynte å sammenligne de ytterligere begynte jeg å lete etter en kalkulator! Skal ikke skje igjen ;)

Sandvika

Sitat fra: kirky på fredag 27. april 2018, klokken 14:12
Sitat fra: OlaM på fredag 27. april 2018, klokken 13:33

Har ikke AWD bedre rekkevidde enn tohjulsdrift?
Korrekt,

Muffinman

Ihvertfall ved temperaturer over +1. Lavere temperaturer og range mode av = høyere forbruk på grunn av måten momentfordelingen foran/bak er innrettet.

fonberg

Scroll nedover på Teslas offisielle side:

https://www.tesla.com/no_NO/models
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

erlendboe

Er det noen som har en god kalkulator som sammenligner flere Tesla modellers rekkevidde?

http://teslamotors.free.fr/#!/

Pondus1

Lurer litt på setehistorikken til Model S. Er disse setene de samme som kom på de første modellene? Eller har det kommet andre forbedringer utenom Nextgen også?

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=118547828&fks=118547828

Ser den har ligget ute en stund, har delskinn og ikke nextgen noe med det å gjøre?

fonberg

Sitat fra: Pondus1 på tirsdag 01. mai 2018, klokken 17:43
Lurer litt på setehistorikken til Model S. Er disse setene de samme som kom på de første modellene? Eller har det kommet andre forbedringer utenom Nextgen også?

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=118547828&fks=118547828

Ser den har ligget ute en stund, har delskinn og ikke nextgen noe med det å gjøre?

Ser vel ut som denne har Nextgen seter. Det kom nye seter i 16 eller 17 med justerbare nakkestøtter, jeg synes disse er vesentlig bedre enn NG. Men seter er jo svært subjektivt.
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

Øyvind.h

Nei dette er de gamle delskinn setene. Nextgen setene har annet design med bedre sidestøtte.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

HelectriC

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 01. mai 2018, klokken 22:23
Nei dette er de gamle delskinn setene. Nextgen setene har annet design med bedre sidestøtte.

I tillegg finnes det vel ikke next gen som ikke har fullskinn?
ioniq 5

Pondus1

Så med andre ord, disse tilsvarer de første som kom når modellen var ny, eller er det kommet en endring også før NG?

OlaM

Sitat fra: Pondus1 på onsdag 02. mai 2018, klokken 11:32
Så med andre ord, disse tilsvarer de første som kom når modellen var ny, eller er det kommet en endring også før NG?

Mulig de endret noen detaljer her og der etter tidlige feil, men ellers stemmer det at de er like som første versjon. Ser ut som de har klart seg greit gjennom 46 000 km.
'21 3LR

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA