Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladning 101

Startet av Hejduk, onsdag 13. mars 2013, klokken 14:55

« forrige - neste »

Hejduk

Etter 1 år med Lithium ombygd Saxo, er nå 2012 Leaf kjøpt fra USA. Blir spennende å se om alt går greit med import, men når alle andre får det til, så må det vel gå greit for meg også. Føler at jeg kan leve med de ulemper en amerikansk Leaf medfører.

Spørsmålet nå blir om det er Saxo som må ofres eller om det blir fossilbilen? Må ta noen runder før jeg får tatt en avgjørelse på det kjenner jeg. Er jo blitt så veldig glad i Saxoen....
Reservert model 3
2017 i3 protonic blue
2012 US Leaf LS rød
2002 Saxo hvit

thoru

gratulerer ;) samme her. 2012 svart fra usa i eksport-prosess. la du ikke merke til at veldig mange amerikanere er skeptiske til selge til utlendinger?

Sitat fra: Hejduk på søndag 24. februar 2013, klokken 20:37
Etter 1 år med Lithium ombygd Saxo, er nå 2012 Leaf kjøpt fra USA. Blir spennende å se om alt går greit med import, men når alle andre får det til, så må det vel gå greit for meg også. Føler at jeg kan leve med de ulemper en amerikansk Leaf medfører.

Spørsmålet nå blir om det er Saxo som må ofres eller om det blir fossilbilen? Må ta noen runder før jeg får tatt en avgjørelse på det kjenner jeg. Er jo blitt så veldig glad i Saxoen....

Hejduk

Jo, i utgangspunktet ville de ikke selge til utlandet pga alt papirarbeidet. Jeg lokket med at Jetcarrier.com ordnet det meste og da gikk det greit. :)

Reservert model 3
2017 i3 protonic blue
2012 US Leaf LS rød
2002 Saxo hvit

Ingebrigt


edyrli

Virket jo veeeldig gunstig. Ser at man får en kurrant US Leaf for $20.000. Det blir jo ikke mer en omtrent 114.000kr.
Hvor mye ble påsalget på for alt som kom i tillegg?
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

thoru

#5
Sitat fra: edyrli på tirsdag 26. februar 2013, klokken 08:26
Virket jo veeeldig gunstig. Ser at man får en kurrant US Leaf for $20.000. Det blir jo ikke mer en omtrent 114.000kr.
Hvor mye ble påsalget på for alt som kom i tillegg?
sjøl måtte jeg ut med mye mer enn det for en 2012. i tillegg så var det omtrendt ingen som ville selge til utlandet. selv ikke når jeg nevnte jetcarrier. men mulig jeg var uheldig. var innom 3-4 som var super skeptisk til utlendinger.

Sitat fra: Ingebrigt på tirsdag 26. februar 2013, klokken 06:33
gratulerer og lykke til begge to  :)
;) leste nrk artikkelen.er du fornøyd ennå?

Hejduk

Reservert model 3
2017 i3 protonic blue
2012 US Leaf LS rød
2002 Saxo hvit

Ingebrigt

Fortsatt fornøyd ja. Har den berømte knirkingen i forstillingen under 273° K, men det ordner jeg til høsten.

Jeg spår pent brukte 2013 Leaf S til under 15000 daler i løpet av året, om det slår til er det mulig jeg begynner letingen  etter en med 'charge pack'.

Tråden jeg opprettet kan gjerne fylles på med deres erfaringer og så vi får samlet det, jo mer informasjon som er tilgjengelig for de som vurderer import jo bedre

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA