Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Model s uten tech pakke

Startet av Stig O, lørdag 16. februar 2013, klokken 16:11

« forrige - neste »

Øggen

Sitat fra: krister461 på tirsdag 08. april 2014, klokken 17:50
Mange takk for svar!

Om jeg leser rett på felgene så er innpress 45. Burde ikke det vært ok?

Mutterne er 34mm, så der vil det nok hjelpe med f.eks. de fra Martins. Da mangler egentlig bare noen senterkopper som går nok ut til at det er plass til bolten i midten.  :-\

Tør jeg spørre hvem som har solgt deg disse felgene?? Virker litt merkelig  :o

krister461

Tja. Vil ikke henge noen ut, så jeg venter i alle fall til jeg har sett hvordan de håndterer saken videre. :-)

El-boy

Sitat fra: krister461 på tirsdag 08. april 2014, klokken 20:56
Tja. Vil ikke henge noen ut, så jeg venter i alle fall til jeg har sett hvordan de håndterer saken videre. :-)
Voksent og bra gjort av deg.
Gi leverandøren en sjanse å ordne opp først. Det går bra i 99% av tilfellene. Håper du ikke er en av de uheldige...  :)

Teslafrank

Da har sommeren kommet- i alle fall på bilene:)

erot


Kjærra

OT: hvilken solfilm har du? 35/20?
TMS P85, april 2014
VW E-Up!, februar 2015

tjomswrx

Hvilke felger og dimensjon er det på siste bildet? Pent!
S85

Cowboystrekk

Jeg er ikke ekstremt interessert i felger og dekk (skulle tro det ut ifra stickyen), men her om dagen observerte jeg en bil på Levanger med det jeg tror var Avante Garde Swag:

og Vredestein Sessanta (middels gode sommerhjul, men designmessig tøffe):


Den komboen var skikkelig stilig! Kosta sikkert en hel del, men det trakk virkelig opp utseende på en svart TMS :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Stig O

Sitat fra: Teslafrank på tirsdag 08. april 2014, klokken 21:56
Da har sommeren kommet- i alle fall på bilene:)

Perfekt setup da. Nydelig med de lyse Vossen til sort bil. Du er jo tydeligvis kvalifisert til å uttale deg om komfort, økt dekkstøy og forbruk i forhold til orginale 21". Er det P+ i så fall?
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Teslafrank

Jeg synes støy er litt redusert   med 22", falken fk453. Har p+ ja. Målte i dag, ligger på 78-80db i 80km/t. Skal måle den andre med 21" i morgen:)

Teslafrank


perlarsen

Super FLOT TeslaFrank!!! jeg er fra Danmark og har købt 100% samme bil og fælge til vores TMS som leveres medio Maj  ;D hvor brede er din dæk dimision? vi har købt Vredstein 295/25/22 bag og 255/30/22 front. Valgte Vredstein for den lave støj men efter og have set mange gode anmeldelser af FK453 er jeg bange for og må bytte ud disse. glæder mig til og høre støj forskel på 21" og 22"

Tempe Dekkservice

Sitat fra: krister461 på tirsdag 08. april 2014, klokken 16:30
Da har jeg vært innom dekksjappen og prøvd med nye muttere, fortsatt uten hell. Når felgen trykkes helt på plass så stikker bolten i midten så mye ut at den ville gått igjennom senterkoppen. I tillegg klarer vi ikke stramme til med de mutterne jeg fikk i dag fordi boltene når "bunnen" av mutteren. Selgeren sa at det kanskje kan løses med en spacer i mellom felg og bil, men var usikker på om det ble en lovlig løsning. Han skulle først prøve å få fatt i leverandør av felgene.  :-\

Hei, finnes ingen spacere pr.dags dato (iallefall i Norge) som er tilpasset Tesla, med bruk av spacer får du ingen navsentrering i det hele tatt pga det svært korte navet til Tesla og du vil garantert få kraftig vibrasjoner. Altså sterkt anbefalt, ikke bruk spacer på Tesla (ennå) ;)

krister461

Sitat fra: Tempe Dekkservice på torsdag 10. april 2014, klokken 11:01
Hei, finnes ingen spacere pr.dags dato (iallefall i Norge) som er tilpasset Tesla, med bruk av spacer får du ingen navsentrering i det hele tatt pga det svært korte navet til Tesla og du vil garantert få kraftig vibrasjoner. Altså sterkt anbefalt, ikke bruk spacer på Tesla (ennå) ;)
Takk for gode råd, både her og på e-post! :)

Teslafrank

Per:  Takker, er veldig fornøyd selv! Ser du skal ha 255, jeg har 245/30-22 foran.  Mulig 255 blir litt bredt?

Bilen min er også senket en del.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA