Skoleoppgave - Hjelp

Startet av SNA, mandag 28. januar 2013, klokken 19:18

« forrige - neste »

SNA

Hei

Jeg jobber med et skoleprosjekt der jeg ser på mer fremtidig lading. Jeg lurer litt på om noen her vet hvilken frekvens batteriet kan ta opp strøm på?

Jeg ser på hvordan tog får strøm til togsettene i dag via berøringspunkt, og tenker det kan være noe i dette når man ser på fremtidig lading av elbiler. Jeg trenger bare tekniske data på hvordan batteriene fungerer i en el-bil i dag. Har sett på induksjon for fremtiden, men tror dette er noe som ikke fungerer i fart på veldig lenge. Alle svar blir satt pris på:)

Noen som vet om det hadde vært mulig å benytte seg av det samme prinsippet som togene gjør? Altså en spore fra bilen som har kontkt med en elektrisk flate i veien?

Ideer er vel tatt i mot. Prosjektet dreier seg om en fremtidig (25 år) ladestruktur for elbiler og er inne i konseptfasen nå.

Hva er teoretisk mulig for batteriene å ta imot av strøm? Hvorfor er det "kun" 55kW på CHAdeMO lader i dag? Er dette begrensninger i batteriet eller strømforsyning?

elektrolux

Foreslår at du holder deg til en tråd. F.eks denne som dekker samme tema: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,7013.0.html
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA