Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla aksjer

Startet av hkaspenberg, torsdag 07. februar 2013, klokken 13:58

« forrige - neste »

Mhagen3

Betalte 3,5 kr / kwt på danmarkstur.

Heia Clever!

Nå må vi finne måter operatørene kan tjene penger UTEN å bygge store bruksbarrierer!

OddB

Sitat fra: Ronny på fredag 05. juli 2013, klokken 21:48
150kr pr gang tilsvarer jo ca 10 kr pr kWt, med klippekort slipper du unna med 6.66 kr pr kWt. Med et forbruk på 1.5 kWt pr mil så blir det ikke spesielt billig å bruke elbil...
Men har du en Tesla slipper du unna med 2 kr/kWh  ;)
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

hkaspenberg

Sitat fra: christian på lørdag 06. juli 2013, klokken 12:12
Trillingene med små batterier blir urimelig dyre å bruke med hurtiglading. Maksimal teoretisk opptak av energi er 12 kwt. Dette er uansett ikke økonomisk forsvarlig å kjøpe av noen av de tilbyderne som finnes, med ett mulig unntak som er Fortum. Blir nok å bruke fossilbil når turen er utenfor Oslo og nærområdet.

Like++;
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

OddB

Sitat fra: hkaspenberg på lørdag 06. juli 2013, klokken 15:05
Sitat fra: christian på lørdag 06. juli 2013, klokken 12:12
Trillingene med små batterier blir urimelig dyre å bruke med hurtiglading. Maksimal teoretisk opptak av energi er 12 kwt. Dette er uansett ikke økonomisk forsvarlig å kjøpe av noen av de tilbyderne som finnes, med ett mulig unntak som er Fortum. Blir nok å bruke fossilbil når turen er utenfor Oslo og nærområdet.

Like++;
Det virker som om både myndigheter og strømleverandører har bestemt seg for at elbiler=bybiler... 
(...Tror ikke Tesla hadde fått solgt mange biler med den forretningsmodellen..)
Det kan jo tenkes at ikke alle har tenkt å ta vare på sin gamle fossilbil..? 
Både prising og plassering av hurtigladere bør gjøres ut fra en motivasjon om å få opp elbilbruken, og for at folk skal kun klare seg med EN bil, så får inntjeningen komme etterhvert.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Persian2

abbonementsordningen hos  Ishavsveien  er JÆÆÆÆVLIG dyrt.
det er så dyrt at til og med logoen dems gjør meg kvalm!!!

erikf

Sitat fra: OddB på lørdag 06. juli 2013, klokken 15:16[...]Både prising og plassering av hurtigladere bør gjøres ut fra en motivasjon om å få opp elbilbruken, og for at folk skal kun klare seg med EN bil, så får inntjeningen komme etterhvert.
Enig, dette ser ut til å være en investering ingen gidder å gjøre.
Ansvaret du snakker om må vel det offentlige ta seg av men det er bare Hordaland som har gjort jobben på dette området.
Til slutt kommer de kommersielle aktørene til å ville påberope seg ansvaret for å drive tingene, når de ser at det er syke mengder med penger å hente her. Da skal vi vite at de var veldig tregt ute, og med en prising som virker ment for å skremme folk tilbake til fossilalderen.
Det virker ikke som de ønsker å motivere, det er bare en håndfull uavhengige aktører som skuler mot en mulig pengekilde og pirker litt i den med en stake.

På den annen side: Heia hurtigladeaktørene! Verden trenger dere, vi bør være takknemlige for innsatsen, og håper dere gjør en skikkelig jobb fremover. Betyr det noe for dere at verden trenger dere eller er dere bare ute etter profitt? Eller noe midt i mellom kanskje.
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

Kjell Leaf

Det må bli en slutt på at aktører tar blodpris for lading.
Jeg foreslår at EL-bil foreningen tar kontakt med vår nye regjering og legger frem problematikken.
Mitt forslag er at man setter årsavgiften på samme nivå som vanlige biler og at disse pengene går til utbygging av hurtigladere i statens regi. Så kan kraftselskapene drifte laderne med en max pris på 2 kr/KW.
Da kan staten om de virkelig vil være miljøvennlige sette fart på utbyggingen og samtidig hindre at private selskaper nærmest dreper el-bil salget. Husk at om noen år kommer el-bilene til å ha så stor kapasitet at det ikke er fornuftig å lade hjemme lenger.
Tenk om alle skulle betale samme beløp for å fylle bensin enten man kjørte moped eller en stor amerikaner? Ingen ville vel funnet seg i det? Heller ikke myndighetene eller forbrukerrådet?
Her MÅ myndighetene / miljøverndepartementet inn i bildet, tror ikke de skjønner hva som er i ferd med å skje.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

svingen

litt dumt man ikke alltid har noe valg....kjør selv en vei en vei som jeg nok etterhvert (når jeg får elbil) må lade så er 100 kr per gang noe kjipt,men bedr enn og lade 2 timer på vanlig lading :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Kjell Leaf

Sitat fra: svingen på mandag 04. november 2013, klokken 22:11
litt dumt man ikke alltid har noe valg....kjør selv en vei en vei som jeg nok etterhvert (når jeg får elbil) må lade så er 100 kr per gang noe kjipt,men bedr enn og lade 2 timer på vanlig lading :)
Mange av oss har også en fossil bil i tillegg til el-bilen. Vi bør tenke fremover og boikotte dyre ladestasjoner. Kjør fossilbilen på de lengre strekningene inntil de senker prisene og tar betalt pr. kw og ikke fastpris. Det er brukerne som har makten, vis dem det.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

snurre100

Sitat fra: Kjell Leaf på mandag 04. november 2013, klokken 22:51
Sitat fra: svingen på mandag 04. november 2013, klokken 22:11
litt dumt man ikke alltid har noe valg....kjør selv en vei en vei som jeg nok etterhvert (når jeg får elbil) må lade så er 100 kr per gang noe kjipt,men bedr enn og lade 2 timer på vanlig lading :)
Mange av oss har også en fossil bil i tillegg til el-bilen. Vi bør tenke fremover og boikotte dyre ladestasjoner. Kjør fossilbilen på de lengre strekningene inntil de senker prisene og tar betalt pr. kw og ikke fastpris. Det er brukerne som har makten, vis dem det.

Er ikke lønnsomt for meg å bruke elbilen til Strømstad.Balenoen bruker 0.9 pr mil til en pris av Kr.9.60 (E85)Dvs jeg kjører tur/retur Strømstad for ca.kr 170.Og jeg slipper å stå å lade i 20-30 min.På motorvei bør man lade 2 ganger for å være sikker.Så dessverre har Ishavsveien ødelagt for mange harryturer med elbil.
Venter på Kia E Niro

Persian2

ansattene hos ishavsveien har sikkert muligheter til gratis lading og derfor dritter dem i hva vi skal betale, hvis jeg skal betale 150kr plus vente 30min for å kjøre ca 90km (vinter) så tar jeg heller å kjøre bensin bil og jeg sliper å vente for lading.
Ishavsveien ER DET VERSTE JEG VEIT OM. Ta og skjerp dere!!!! helt ærlig!!!!!
Ishavsveien har gjort lang kjøringen både vanskelig og dyrt for oss elblister.
noen som er enig med meg? :)

Brødbilsjåfør

Sånn sett har vel Evpower i Trøndelag et bra abb løsning,300kr/lad så mye du vil. Dyrt om main trenger 1 gang men billigere enn d dere prater om tydeligvis.
HELL:)
har kjøpt Elbil:)
Ækte bila går på Bænsin:)

pottle

Persian2: Vi er helt enige. Jeg limer inn en gammel tekst jeg skrev på Leaf-siden. (Til glede for nye lesere)

Også EV Power i Trøndelag tar ublu priser på å hurtiglade. Skal du lade, selv bare en gang i blant, så må du først abonnere for å få tilgang til tjenesten gjennom å få en RFID-tag. Dette koster deg kr 600,- i året. Deretter så må du betale kr 100,- pr lading! Det sier seg selv at dette alternativet utgår, selv som en nødløsning.

Månedsabonnement, med fri bruk, har en grei pris på kr 300,- i måneden. Dette kan en tåle hvis en ikke har et god løsning for å lade hjemme.

Bransjen må begynne å finne enklere betalingsløsninger slik at en kan betale på maskinen, selv om du bare skal bruke den en gang, samt justere enhetsprisen per lading slik at maskinene blir brukt.
Blå Nissan Leaf Acenta 2013

Justerbar 16A/10A EVI portabel ladekabel for mer boost

www.ev-institute.no

Kjell Leaf

Sitat fra: Brødbilsjåfør på torsdag 07. november 2013, klokken 18:37
Sånn sett har vel Evpower i Trøndelag et bra abb løsning,300kr/lad så mye du vil. Dyrt om main trenger 1 gangtil  men billigere enn d dere prater om tydeligvis.
Bra løsning? Nei kjære deg. Skulle bensinstasjonene solgt bensin til 50 kr/liter til deg bare fordi du er på gjennomreise?
Eneste gode løsning er at alle betaler for det de bruker.
Dersom EL-bil skal bli eneste bil må den også kunne brukes på lange turer, da blir det virkelig dyrt. hvor mange abonnement mener du at en el-bil eier skal ha ?
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

sven erik

jeg mener nå nissan og de andre burde få pressa på prisene og  for å få opp salget i gjen du ser nå kjøper folk tesla  regner en på det over år vil en tjene inn tesla  om en regner  at skal en ade på forskellige opratører på 40 mil  vil det si ca 4 ganger å da 100 kr gangen er det 400 og da o an lader tesla gratis på dems  + at det koster kansje  40 kr å lade den jemme
ja de fleste har å abonomang men da  en kostnad på 500 for vær per måned og  en skal litt runt da 4 forskellige opratører  2000 per måned   ja om en kjører ekstremt selvklart blir det riligere men  vi får ha  et kort for hele landet som danmark har  i tyskland kan en betale 8 evro på laderen og snart et for hele landet  alle laderne otrent har fått støtte hvorfor ikke  forlange et kort til alle  var selv over i østfold og der har kortet fra grønn kontak funka alle  gangene men nei ikke nå  dermed hvar det å liste seg ned til eneste nissan  som er gratis 
men se og nissan er dyr  nå 88kr for 30 min  om de setter ned  ville en få konkuranse  og de andre måtte senke pris  men  det er vidt en forening at  lading skal bli dyr  ser selv at før var det kø steder  da det var gratis  nå er det ikke noen  da må de se det er feil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA