Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nissan OEM styling til Leaf

Startet av TorkEL10, onsdag 30. januar 2013, klokken 10:52

« forrige - neste »

Philip Marlowe

Jeg skjønner jo at man er opptatt av trafikksikkerheten, men jeg har kjørt piggfritt i mange år og har egentlig ikke hatt noen større problemer enn da jeg kjørte med piggdekk. Jeg er nok mye mer forsiktig når det er is på veien enn før og det er derfor det har gått bra.

Samtidig må vi jo også tenke på miljøet. Jeg mener derfor det blir feil å sette piggdekk på Tesla. Da blir jo den et kjøretøy som produserer skadelig svevestøv.  :'(

http://www.osloby.no/nyheter/Ikke-siden-2007-har-Oslo-luften-vart-sa-darlig-som-na-7404926.html#.Uqs-wP55mSM
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

janmb

Sitat fra: Kjellemann på onsdag 11. desember 2013, klokken 19:58
Janmb: les testen, så ser du at piggdekk er overraskende mye bedre på snø enn piggfritt.

Da har de i så fall testet på ekstremt hardpakket/glanset snø. I løs snø er det typisk ingen konkurranse i det hele tatt - i motsatt favør.

Nå er det jo uansett ikke løs snø som er den mest relevante betraktningen. Som jeg selv skrev tidligere hadde jeg klart valgt pigg på TMS om jeg kunne.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA