Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ikke bestill VW nå

Startet av turfsurf, fredag 07. mars 2025, klokken 17:57

« forrige - neste »

Tødding

Sitat fra: Effektstyrer på søndag 09. mars 2025, klokken 08:01Etter det jeg kan finne har VW rundt 300.000 ansatte i Tyskland. AfD fikk 20 % oppslutning i det tyske valget. Kjøper man VW støtter man antakeligvis 60.000 "nazister"
??? Har du sett på det politiske landskapet i Europa i de siste årene? Finnes det noen land hvor høyrepopulistene ikke ligger mellom 15 og 30 prosent?

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Effektstyrer på søndag 09. mars 2025, klokken 08:01Etter det jeg kan finne har VW rundt 300.000 ansatte i Tyskland. AfD fikk 20 % oppslutning i det tyske valget. Kjøper man VW støtter man antakeligvis 60.000 "nazister". I tillegg støtter man også Qatar. Ikke bra

I så fall er 51% av amerikanere nazister  :D
AfD har i 8 år vært Trumps hurragutter, så de virker å være like galne.

I Tyskland har valgvinnerne, kristendemokraterne, sagt de utelukker samarbeid med AfD, så AfD blir nok satt i et hjørne i parlamentet, uten særlig makt.

https://moneyweek.com/economy/german-election-results-key-takeaways
Tesla Model Y                         2021-

Effektstyrer

Sitat fra: ToWalkOrDrive på søndag 09. mars 2025, klokken 08:39
Sitat fra: Effektstyrer på søndag 09. mars 2025, klokken 08:01Etter det jeg kan finne har VW rundt 300.000 ansatte i Tyskland. AfD fikk 20 % oppslutning i det tyske valget. Kjøper man VW støtter man antakeligvis 60.000 "nazister". I tillegg støtter man også Qatar. Ikke bra

I Tyskland har valgvinnerne, kristendemokraterne, sagt de utelukker samarbeid med AfD, så AfD blir nok satt i et hjørne i parlamentet, uten særlig makt.

Det var et forsøk på å poengtere hykleriet ved å erstatte Teslaen med en ny tysk bil på grunn av en "nazistisk" CEO. Jeg synes det er komisk at enkeltpersoner gis så mye oppmerksomhet og hat

hELgenen

Sitat fra: Effektstyrer på søndag 09. mars 2025, klokken 08:56
Sitat fra: ToWalkOrDrive på søndag 09. mars 2025, klokken 08:39

Det var et forsøk på å poengtere hykleriet ved å erstatte Teslaen med en ny tysk bil på grunn av en "nazistisk" CEO. Jeg synes det er komisk at enkeltpersoner gis så mye oppmerksomhet og hat

Det er ingenting hyklersk å holde seg borte fra amerikanske produkter. Ved å handle Tesla,Ford,Microsoft,Apple osv..så støtter man Trump indirekte. Når Trump stopper støtten til Ukraina og truer med å ødelegge Nato,så synes jeg det er verdt å gjøre det lille vi kan for å ødelegge prosjektet til Trump ved å ramme amerikansk økonomi...Å ikke handle Tesla er kanskje det enkleste signalet verden kan gi..

turfsurf

Sitat fra: hELgenen på søndag 09. mars 2025, klokken 09:06Det er ingenting hyklersk å holde seg borte fra amerikanske produkter.
Enig i dette isolert sett, det er ett verdivalg man gjør. Men det er å kaste stein i glasshus hvis man kjøper kinesisk (eid eller produsert) eller VAG som denne tråden handler om.

Enten så er verdivalg en ting man tar hensyn til ved bilkjøp, ellers så holder man det unna.

Håper virkelig du ikke støtter regimer som internerer minoritetsgrupper i konsentrasjonsleirer, sperrer befolkningen inne eller driver med slavearbeid og kvinneundertrykkelse.

Det er mange her på forumet som sitter på sine høye hester og mener at alle som kjøper Tesla nå er nazister og som selv kjører rundt i doninger produsert av et firma hvor en stor del er eid av Qatar. Det er IMO hyklersk.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

hELgenen

Sitat fra: turfsurf på søndag 09. mars 2025, klokken 09:44
Sitat fra: hELgenen på søndag 09. mars 2025, klokken 09:06Det er ingenting hyklersk å holde seg borte fra amerikanske produkter.
Enig i dette isolert sett, det er ett verdivalg man gjør. Men det er å kaste stein i glasshus hvis man kjøper kinesisk (eid eller produsert) eller VAG som denne tråden handler om.

Enten så er verdivalg en ting man tar hensyn til ved bilkjøp, ellers så holder man det unna.

Håper virkelig du ikke støtter regimer som internerer minoritetsgrupper i konsentrasjonsleirer, sperrer befolkningen inne eller driver med slavearbeid og kvinneundertrykkelse.

Det er mange her på forumet som sitter på sine høye hester og mener at alle som kjøper Tesla nå er nazister og som selv kjører rundt i doninger produsert av et firma hvor en stor del er eid av Qatar. Det er IMO hyklersk.

Vel - ingen som kjører rundt i Tesla i dag anser jeg som nazister - like lite de som kjører rundt i VW.
Men med den verden som Trump administrasjonen legger opp til så handler dette om mye,mye mer enn nazistempel eller ei.

Det handler om Europas og verdens frihet og sikkerhet.

Dette snakket om Nazi stempel og Musk galskap betyr altså lite i denne sammenheng - det er større verdier på spill nå. Sånn sett håper jeg folk får øyene opp og handler alt annet enn produkter fra USA - hver lille krone man IKKE handler fra USA vil bidra til å svekke Trump sine drømmer.

Svk

Selv om Trumpf er en tosk.så bor det jo vanlige mennesker der også.
Som jobber et sted å prøver å tjene til livet.

Så en boikott vil jo ramme alle

hELgenen

Sitat fra: Svk på søndag 09. mars 2025, klokken 11:11Selv om Trumpf er en tosk.så bor det jo vanlige mennesker der også.
Som jobber et sted å prøver å tjene til livet.

Så en boikott vil jo ramme alle

Akkurat.. og det er jo hele poenget..vi rammer noen som kan ramme Trump..Når det går dårlig i USA så vil det påvirke republikanerne som så vil kunne stoppe Trump til å gjøre grep som skader vesten

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA