Hovedmeny

2025.2.x

Startet av sjokomelk, mandag 27. januar 2025, klokken 09:23

« forrige - neste »

sjokomelk

2025.2 begynte med en liten utrulling 25. januar. Ser ut til å kun gjelde 3/Y og nye S/X i første omgang.
Release notes: https://www.notateslaapp.com/software-updates/version/2025.2/release-notes

Nye ting skal være:
  • Forvarming av batteri ved navigering til tredjeparts hurtigladere
  • Rear Cross-Traffic Chime
  • UWB-støtte på Android for automatisk åpning av trunk/frunk
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Stjerneglis

Fikk denne i natt og startet dagens tur med diverse varsler om adaptiv fjernlys som må aktiveres manuelt (skrur seg av igjen etter 1 min), "USB minnepinne som må settes i" og svarte skjermer ved rygging (dødvinkelkamera virker med blinklys under kjøring). Dette til tross for en rutinemessig restart med begge knapper på rattet før turen...

Vi får se om en dypere restart med endring av språk på skjermen hjelper i ettermiddag.
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric - solgt
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt

Handyman

Ingen av de nevnte feilene her.
På vei til jobb i går i duskregn så gikk viskerne mer/fortere enn jeg er vant til. Viskerne er noe slitt og det lå et tynt lag dugg/vann på ruta så det er kanskje forklaringen. Viskerne gikk også inni tunnel, frem til ruta ble tørr. Det har jeg ikke opplevd tidligere. Lurte derfor på om autoveksere er endret noe. Tørt på vei tilbake fra jobb (ingen visking), så fikk derfor ikke noe mer erfaring.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

OlaM

Har vært såpass plaget med tørrvisk (spesielt på TACC) at jeg har satt S3XY-buttons commanderen til å stoppe autovisk. Du kan se at viskeskjermen dukker opp når den stopper et visk, på min første kjøretur etter denne oppdateringen kom det en god del tørrvisk-forsøk rett etter jeg hadde kjørt inn i en (knusktørr) tunnel. Så kan godt tenkes de har endret noe ja.
'21 3LR

TeddyT

Noen opplevd bedring i fantombremsingen og plagsom «curve assist» som oppstod i oppdateringene etter sommeren?
S75D 09/2018 // Red Multi-Coat & Hvitt interiør // Twin Turbine // MCU2 // FSD

OlaM

Sitat fra: TeddyT på torsdag 30. januar 2025, klokken 20:37Noen opplevd bedring i fantombremsingen og plagsom «curve assist» som oppstod i oppdateringene etter sommeren?

Jeg har spesielt et sted den slår ganske hardt inn. Den var ganske ørlite bedre der, men fremdeles et problem. Mulig det var tilfeldigheter som gjorde at den opplevdes litt bedre.
'21 3LR

Handyman

Sitat fra: OlaM på torsdag 30. januar 2025, klokken 20:32Har vært såpass plaget med tørrvisk (spesielt på TACC) at jeg har satt S3XY-buttons commanderen til å stoppe autovisk. Du kan se at viskeskjermen dukker opp når den stopper et visk, på min første kjøretur etter denne oppdateringen kom det en god del tørrvisk-forsøk rett etter jeg hadde kjørt inn i en (knusktørr) tunnel. Så kan godt tenkes de har endret noe ja.
Jeg er ikke plaget med tørrvisking, men har heller hatt problemer med at den stopper visking 3 visk etter å ha kjørt inn i tunnel, selv om ruta blir våt og jeg har behov for visking. I går visket den overraskende også i tunnel da det var behov.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Stjerneglis

Sitat fra: Stjerneglis på torsdag 30. januar 2025, klokken 08:05Fikk denne i natt og startet dagens tur med diverse varsler om adaptiv fjernlys som må aktiveres manuelt (skrur seg av igjen etter 1 min), "USB minnepinne som må settes i" og svarte skjermer ved rygging (dødvinkelkamera virker med blinklys under kjøring). Dette til tross for en rutinemessig restart med begge knapper på rattet før turen...

Vi får se om en dypere restart med endring av språk på skjermen hjelper i ettermiddag.

Fungerer stabilt nå etter 2 språkbytter og en skru av/på bilen via skjermen. Antar det var softwarerelatert

Fjernlysvarslene var nok forbundet med kameraene sluttet å virke
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric - solgt
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt

sjokomelk

Da fikk jeg 2025.2.3.2 på min Model X i går kveld.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Elmo

Sitat fra: sjokomelk på mandag 27. januar 2025, klokken 09:232025.2 begynte med en liten utrulling 25. januar.
Ser ut til å kun gjelde 3/Y og nye S/X i første omgang.

Fikk den på min TM3 2019 i natt
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

ToWalkOrDrive

#11
Sitat fra: sjokomelk på mandag 27. januar 2025, klokken 09:232025.2 begynte med en liten utrulling 25. januar. Ser ut til å kun gjelde 3/Y og nye S/X i første omgang.
Release notes: https://www.notateslaapp.com/software-updates/version/2025.2/release-notes

Nye ting skal være:
  • Forvarming av batteri ved navigering til tredjeparts hurtigladere
  • Rear Cross-Traffic Chime
  • UWB-støtte på Android for automatisk åpning av trunk/frunk

Det med forvarmingen til tredjepart har de vel på en måte hatt om du velger en på listen i navigasjonen. Nytt nå ser ut til at du kan skrive inn laderen i navigasjonen, selv om den ikke er på ladelisten, og at den begynner å forvarme.

Synes og det er kult at de har fått opp "anbefalt dekktrykk" på siden av der det står faktisk dekktrykk, så fruen slipper å ringe :-) Selv om 42 er 1 for mye for min smak :-)

Er jo og kult en har mulighet å legge inn data om hengeren, sånn at gjenværende rekkevidde justeres.
Tesla Model Y                         2021-

Lucifer-

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 06. februar 2025, klokken 08:47Er jo og kult en har mulighet å legge inn data om hengeren, sånn at gjenværende rekkevidde justeres.

Ser dessverre ut til at det kun gjelder Cybertruck. Det hadde vært en fin funksjon, synes jeg :)

Lynet

Jeg føler at min X justerer rekkevidde bra allerede, uansett om det er med campingvogn, liten henger eller uten.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Lucifer-

Det verste er egentlig sykkelstativ.. Den tror den har henger, så den bommer kraftig både på motorveikjøring (fordi jeg kjører alt for fort) og på landeveiskjøring (fordi jeg ikke har henger)..

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA