Hovedmeny

2025.2.x

Startet av sjokomelk, mandag 27. januar 2025, klokken 09:23

« forrige - neste »

sjokomelk

2025.2.6 kom på min legacy Model X fredag ettermiddag. Og i følge TeslaFi sin tracker er den på vei inn på 3300 biler akkurat nå, så det er en stor bølge som får den nå.
https://www.notateslaapp.com/software-updates/version/2025.2.6/release-notes
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Handyman

#31
Sitat fra: What-a-watt på lørdag 15. februar 2025, klokken 11:41Fremdeles leses fartssoner ikke fra skilt
Litt forvirrende hvilke skilt du sikter til. Fartsgrenser eller fartsgrensesoner? Det er jo ganske forskjellige skilt.
Sitat fra: What-a-watt på lørdag 15. februar 2025, klokken 11:41I tillegg har vi fått noe tullball som heter "Curve Assistant"...
Der jeg kjører så er oppfører ikke bilen seg forskjellig fra før dette varselet kom. Min erfaring er at det kun er det visuelle varselet som er nytt, og at bilen oppfører seg som før. Men du merker annerledes oppførsel?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Handyman

Sitat fra: sjokomelk på lørdag 15. februar 2025, klokken 11:502025.2.6 kom på min legacy Model X fredag ettermiddag. Og i følge TeslaFi sin tracker er den på vei inn på 3300 biler akkurat nå, så det er en stor bølge som får den nå.
https://www.notateslaapp.com/software-updates/version/2025.2.6/release-notes
Fikk også denne i går ettermiddag.
Notateslapp hevder at kupe-RADAR tas i bruk for overåking av forsetene.
I maualen på engelsk så står denne at den er montert i biler produsert fra nov 21.
I den norske manualen er det ingen info om dette.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

turfsurf

Sitat fra: Handyman på lørdag 15. februar 2025, klokken 13:50Notateslapp hevder at kupe-RADAR tas i bruk for overåking av forsetene.
I maualen på engelsk så står denne at den er montert i biler produsert fra nov 21.
Trodde kupe RADAR var noe som kom med Y facelift.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

What-a-watt

#34
Sitat fra: Handyman på lørdag 15. februar 2025, klokken 12:41Der jeg kjører så er oppfører ikke bilen set forskjellig fra før dette varselet kom. Min erfaring er at det kun er det visuelle varselet som er nytt, og at bile oppfører seg som før. Men du merker annerledes oppførsel?

Når den reduserer farten med meldingen uten at det finnes noe som tilnærmelsesvis kan kalles kurver eller rundkjøringer på en rett strekning, blir det tullete. Bare til irritasjon. Eller slår den ut på damer.....?

Handyman

Sitat fra: What-a-watt på lørdag 15. februar 2025, klokken 14:17
Sitat fra: Handyman på lørdag 15. februar 2025, klokken 12:41Der jeg kjører så er oppfører ikke bilen seg forskjellig fra før dette varselet kom. Min erfaring er at det kun er det visuelle varselet som er nytt, og at bilen oppfører seg som før. Men du merker annerledes oppførsel?

Når den reduserer farten med meldingen uten at det finnes noe som tilnærmelsesvis kan kalles kurver eller rundkjøringer på en rett strekning, blir det tullete. Bare til irritasjon. Eller slår den ut på damer.....?
Det er jeg helt enig i. Men bremser den på nye steder? Det har jeg ikke oppdaget enda.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

What-a-watt

Sitat fra: Handyman på lørdag 15. februar 2025, klokken 14:30
Sitat fra: What-a-watt på lørdag 15. februar 2025, klokken 14:17
Sitat fra: Handyman på lørdag 15. februar 2025, klokken 12:41Der jeg kjører så er oppfører ikke bilen seg forskjellig fra før dette varselet kom. Min erfaring er at det kun er det visuelle varselet som er nytt, og at bilen oppfører seg som før. Men du merker annerledes oppførsel?

Når den reduserer farten med meldingen uten at det finnes noe som tilnærmelsesvis kan kalles kurver eller rundkjøringer på en rett strekning, blir det tullete. Bare til irritasjon. Eller slår den ut på damer.....?
Det er jeg helt enig i. Men bremser den på nye steder? Det har jeg ikke oppdaget enda.
Skal sjekke, men hvis ja, så er det verre enn jeg trodde. Dette indikerer nemlig at Tesla allerede på en eller annen måte vet at den helt meningsløst kommer til å bremse på dette stedet. Da må de heller fikse problemet, og ikke bare synliggjøre det,

Handyman

Sitat fra: What-a-watt på lørdag 15. februar 2025, klokken 14:41
Sitat fra: Handyman på lørdag 15. februar 2025, klokken 14:30
Sitat fra: What-a-watt på lørdag 15. februar 2025, klokken 14:17
Sitat fra: Handyman på lørdag 15. februar 2025, klokken 12:41Der jeg kjører så er oppfører ikke bilen seg forskjellig fra før dette varselet kom. Min erfaring er at det kun er det visuelle varselet som er nytt, og at bilen oppfører seg som før. Men du merker annerledes oppførsel?

Når den reduserer farten med meldingen uten at det finnes noe som tilnærmelsesvis kan kalles kurver eller rundkjøringer på en rett strekning, blir det tullete. Bare til irritasjon. Eller slår den ut på damer.....?
Det er jeg helt enig i. Men bremser den på nye steder? Det har jeg ikke oppdaget enda.
Skal sjekke, men hvis ja, så er det verre enn jeg trodde. Dette indikerer nemlig at Tesla allerede på en eller annen måte vet at den helt meningsløst kommer til å bremse på dette stedet. Da må de heller fikse problemet, og ikke bare synliggjøre det,
Kan ikke bli mer enig!
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

What-a-watt

Kanskje dette blir Teslas permanente "løsning" på fantombremsing... ::)

turfsurf

i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

kaistian

Sitat fra: Handyman på lørdag 15. februar 2025, klokken 13:50Notateslapp hevder at kupe-RADAR tas i bruk for overåking av forsetene.
- Overvåke og måle størrelse på passasjerer i forsete for justering av airbag-utløsning.
- Detektere hjerteslag og pust.
- Detektering av gjenglemt/forlatt barn på rad 2 (kommer Q3), så man kan varsle eier/nødetater, sette på HVAC, åpne viduer med mer.

Kilde: Tesla
https://youtu.be/0HiUaMPfofQ?t=1829

Sitat fra: turfsurf på lørdag 15. februar 2025, klokken 14:17Trodde kupe RADAR var noe som kom med Y facelift.
Kanskje de installerte de i tidligere modeller for å hente inn data og at det først nå blir aktivt brukt.
Telsa lager vel dette selv istedenfor å kjøpe hyllevare software.

kaistian

#42
Sitat fra: What-a-watt på søndag 16. februar 2025, klokken 09:01
SitatTelsa lager vel dette selv istedenfor å kjøpe hyllevare software.

Tesla har aldri laget radarer. Det får jo være grenser på hva Tesla skal lage selv, og de benytter fremdeles ganske mange underleverandører.
Hvem har skrevet at de har laget radaren selv?
I hvertfall ikke meg, jeg skrev da vitterlig software.

What-a-watt


JorEl

Legger nå inn 2025.2.8  -Minor Fixes

 
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA