Hovedmeny

Priser på service

Startet av drmunch, torsdag 16. januar 2025, klokken 09:56

« forrige - neste »

drmunch

Har bestilt lang id buzz og lurer på hva folk har betalt for service på de eldre modellene? Forhandler ønske å prakke på meg en såkalt service-avtale (-25% vs over disk ved service) til 5000kr. Men denne varer i 3 år, som i praksis betyr ÉN service på en bil med 2 års intervall. Jeg kan ikke forstå at det skal koste 5000+ for førstegangs service på en elbil, gjør det virkelig det? Lokalt verksted (MECA) har tatt 2-3000 for servicer på min Kia Soul. Ja Buzz er større men det er vel stort sett de samme delene som sjekkes?

Orbit

Sjekk om du kan få en 4-årsavtale, dvs to servicer. De koster som regel bare marginalt ekstra. 3-års er en standardpakke som brukes på leasingbiler, siden leasing også normalt går over tre år, men som er mindre relevant når du kjøper bilen.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

drmunch

De tilbydde 3 eller 5 års avtale, som kan oversettes til 1 eller 2 servicer forskuddsbetalt. 5-års kostet vel 11-12k eller noe sånt😬 Prisen virker helt sprø på meg..

Radial

Sitat fra: drmunch på torsdag 16. januar 2025, klokken 12:11De tilbydde 3 eller 5 års avtale, som kan oversettes til 1 eller 2 servicer forskuddsbetalt. 5-års kostet vel 11-12k eller noe sånt😬 Prisen virker helt sprø på meg..

Møller skal jo tjene penger, nå de ikke tjener stort på selve bilen👍😊
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

RJK

Sitat fra: drmunch på torsdag 16. januar 2025, klokken 12:11De tilbydde 3 eller 5 års avtale, som kan oversettes til 1 eller 2 servicer forskuddsbetalt. 5-års kostet vel 11-12k eller noe sånt😬 Prisen virker helt sprø på meg..
Møller vet ihvertfall å ta seg betalt. Jeg fikk sjokk da jeg skulle levere en A3 e-Tron til oljeskift for en kompis, i den tiden jeg lånte bilen hans pga at jeg var billaus og han var uten lappen midlertidig pga slag etter Oslo Maraton!

Helt klart at det kostet å kjøre Audi ihvertfall! Skulle likt å se prisforskjellen på en VW ID. Buzz og en Audi "e-BusTron" (samme kjerra, men med Audi-ringer foran).

Der er det mye penger å spare på å kunne gjøre dette selv, eller bruke et annet verksted som Oljeskiftexpressen, selv om du velger "Premium" helsyntetisk olje etter krav fra bilprodusenten.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Rosstopher

Sitat fra: drmunch på torsdag 16. januar 2025, klokken 09:56Forhandler ønske å prakke på meg en såkalt service-avtale (-25% vs over disk ved service) til 5000kr.

Altså de mener en vanlig service koster 6666 kroner?!

Det er ganske godt betalt. Her er hva som inngår i en slik service i følge Møller:
SitatHva inngår i service på elbil?
En typisk elbilservice starter med at mekanikeren gjør en grundig inspeksjon. Her sjekkes inntil 40 punkter både innvendig og utvendig hvor kanskje bremsene er det viktigste.

I løpet av en elbils første år på veien skiftes normalt pollenfilter og bremsevæske.

Pollenfilteret, som renser luften som kommer inn bilen, bør byttes på hver service. Bytte av bremsevæske gjøres hvert andre eller tredje år avhengig av bilmodell.

I tillegg nullstiller vi servicevarselet for service, noe ikke alle verksteder har muligheten til.
https://mollerbil.no/aktuelt/alt-om-elbil/service-elbil
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Svk

Timeprisen er jo 4000kr med mva. Så servicene er overpriset.
Får jo ny bremsevæske ,kupefilter og en liten sjekk av bil. De må jo ta det inn et sted når serviceintervallet er 2år

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA