Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Norges første Model S kundebil er i Norge

Startet av kjølholdt, fredag 18. januar 2013, klokken 11:24

« forrige - neste »

Asarin

Sitat fra: Kim L på torsdag 05. mars 2015, klokken 16:39
På vei ut av Oslo Nordover... Skedsmokorset, Lillestrøm,Lørenskog hadde vært genialt  :)

Kløfta! Der hvor Marché ligger. Det ville jo nesten kunne bli en kopi av Lier.
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

Philip Marlowe

Utbyggingen av SC i 2014 gikk over det jeg forventet. Blir spennende å se hvor mange nye det kommer i år.

Enkelte ganger er det fullt på SC på blant annet Lillehammer og Brokelandsheia. Jeg håper derfor Tesla setter opp flere langs E6 og E18. Hadde jo også vært fint å fått SC på E16 i nærheten av Fagernes og rv 4 på Hadeland.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

krl

Kongsberg ville vært fint. I nærheten av Rema 1000 og E134.

MeTesla

peik

Sitat fra: langvass på mandag 23. februar 2015, klokken 09:26
Super Charger Gol.
Ladet på vei opp og ned fra fjellet. God plass. Også i år; søndag som avsluttet Oslos vinterferie. Advarer mot Tjafs-veikroa. Serverer ikke rundstykker eller smørbrød. Endte opp med hamburger og pommes frittes. Kastet opp allerede på Geilo. Et stykke å gå til selve Gol. - Ta med matpakke!
Omtrent samme meny på Tjafs, Elverum. Et godt alternativ å besøke Elgstua i stedet...
- for tiden uten elbil, solgt Tesla S 90D, kansellert M3

peik

Sitat fra: Sense på søndag 04. januar 2015, klokken 01:13
Sitat fra: ErikE på lørdag 13. desember 2014, klokken 12:30
Enig at Fagernes er det naturlig valg. Hvis man i tillegg legger det 4 km før Fagernes (På Leira) så dekker man trafikken vestover mot golsfjellet også.

Enig det, men det blir kanskje for nære Superladeren på Gol. Blir vel under 50 km mellom Gol og Leira, noe som gjør avstanden i minste laget.
Er redd den blir liggende nordvest for Fagernes med link til Sandane på Vestlandet.
Håper jeg tar feil for det er veldig mange som kjører E16 til Valdres og kunne trenge lading underveis.
Ønsker lader på Kiwi Aurdal eller på Bagn omgående. Dekningen langs E16 er ikke god... Det er ikke naturlig å svippe over til Gol hvis man er på vei til Beitostølen eller Tyin, 10 mils omvei og masse opp og ned. En ladestasjon på Bagn vil dekke mesteparten av hytteområdene i Valdres.

oleredv

Sitat fra: peik på søndag 22. mars 2015, klokken 08:40
Ønsker lader på Kiwi Aurdal eller på Bagn omgående. Dekningen langs E16 er ikke god... Det er ikke naturlig å svippe over til Gol hvis man er på vei til Beitostølen eller Tyin, 10 mils omvei og masse opp og ned. En ladestasjon på Bagn vil dekke mesteparten av hytteområdene i Valdres.

I følge superladerkartet til Tesla så dukker det opp en SC i området rundt Fagernes ila 2015 :)
Tesla Model S 75D i bestilling (bekr 01.08) - utlevering 13.12
Tesla Model S 70D - solgt

peik

Så flott. Har sendt epost til Tesla og foreslått Bagn eller Aurdal. Bagn ville dekke mesteparten av hytteområdene i Valdres, mens Fagernes ikke er praktisk for hytteeiere lenger nede i dalen. I Bagn er det både shoppingsenter og flere spisesteder som har åpent sent. I Nes i Ådal, hvor bensinstasjonen drifter en ladestasjon, stenger veikroa omtrent før middagstid (18:00 noen dager og 20:00 på fredag).

Amoss

Sitat fra: peik på mandag 23. mars 2015, klokken 16:05
Bagn ville dekke mesteparten av hytteområdene i Valdres, mens Fagernes ikke er praktisk for hytteeiere lenger nede i dalen. I Bagn er det både shoppingsenter og flere spisesteder som har åpent sent.

Dette høres ut som ett ideelt sted å sette opp noen "destination chargers". Dvs 22kW type 2. Kanskje en sak for Tesla når de utvider "destination chargers" til Europa? Eller en sak for ladefondet til TOCN? Uansett bør noen av hytteeierne gå på og bearbeide butikksenteret, spisestedene eller kommunen for å så frøet om at en ladestasjon her hadde vært en god ide.

"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

minimink

Ville vært genialt med Tesla lader på Bagn. Lett adkomst fra Etnedal, og ideellt for alle hytteområder vidre oppover.. Dersom ladestasjonen på Fagernes utvider med ett par ladere også blir livet lett.....

ksandal

Siden jeg som medeier i et kraftverk og har gratis strøm, har jeg bestemt meg for og bygge SC i garasjen min :-)  så kan folk komme innom... blir en ny måte og være sosial på :-) Og folk med Golf og BMW kan jo lade på samme kontakt, så de er også velkommen :-)
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

cra

Sitat fra: ksandal på onsdag 01. april 2015, klokken 13:13
Siden jeg som medeier i et kraftverk og har gratis strøm, har jeg bestemt meg for og bygge SC i garasjen min :-)  så kan folk komme innom... blir en ny måte og være sosial på :-) Og folk med Golf og BMW kan jo lade på samme kontakt, så de er også velkommen :-)

I see what you did there! ;)

Golf og BMW kan forøvrig ikke lade på Tesla SC. (Men ja, kontakten passer fysisk.)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

sturle

Eg gledar meg til å sjå garasja di på superladar-kartet! 

Set du opp ein kaffitraktar i tillegg, og gjerne deler ditt trådlause nett, bør du byggje på garasja med det same.  Evt setje ut ein boks der folk som ladar eller står i kø kan donere ein slant til påbyggingsfondet. :)

mariowing

Sitat fra: Amoss på mandag 23. mars 2015, klokken 16:38
Dette høres ut som ett ideelt sted å sette opp noen "destination chargers". Dvs 22kW type 2. Kanskje en sak for Tesla når de utvider "destination chargers" til Europa? Eller en sak for ladefondet til TOCN? Uansett bør noen av hytteeierne gå på og bearbeide butikksenteret, spisestedene eller kommunen for å så frøet om at en ladestasjon her hadde vært en god ide.

Fortum (http://map.chargedrive.com/) har nå fire 22 kW ladere oppover der (Hønefoss, Nes, Aurdal og Leira) samt at Valdres Energi har en i Fagernes sentrum så for såkalt semi-hurtiglading er man greit dekket. Superlading er jo dog alltid å foretrekke :-)
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

ksandal

Sitat fra: sturle på onsdag 01. april 2015, klokken 13:58
Eg gledar meg til å sjå garasja di på superladar-kartet! 

Set du opp ein kaffitraktar i tillegg, og gjerne deler ditt trådlause nett, bør du byggje på garasja med det same.  Evt setje ut ein boks der folk som ladar eller står i kø kan donere ein slant til påbyggingsfondet. :)

Hehe fristende tanke... Garasjen blir 160m2 og det er 1 april idag :-)( så får ikke noe sc) men jeg skal faktisk lage 22kw lader tenkte jeg :-) så er noen i beit i nærheten.. er det bare og ta kontakt... blir på Sotra like ved Sartor senter. og i Amcar kroken kommer det sofa bak mustangen... og storskjerm med underholdning :-)
( og det er ikke 1 april spøk) 

fortsatt god påske :-)
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA