Hovedmeny

Actually Smart Summon

Startet av atele, torsdag 19. desember 2024, klokken 08:31

« forrige - neste »

What-a-watt

Jeg har ikke fått noen oppdateringer på "selvparkering" siden bilen var ny i 2018.

I videoen over viser de 2 TMS. Den sølvfargede fra 2017 klarte jobben, mens den nyere, svarte (2019), bommet skikkelig.  Omtrent som min.

Handyman

Da skjønner jeg godt at du ikke er imponert over autopark. Funksjonen du har er rett og slett dårlig, og kan ikke sammenliknes med det som TMY og TM3 (og sikkert nye S og X) har.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Handyman

Sitat fra: Lynet på fredag 20. desember 2024, klokken 23:57Varsle hele nabolaget med nødblink når man skal parkere
Hvor har du dette fra?

Lynet

Sitat fra: Handyman på søndag 22. desember 2024, klokken 13:15
Sitat fra: Lynet på fredag 20. desember 2024, klokken 23:57Varsle hele nabolaget med nødblink når man skal parkere
Hvor har du dette fra?
Min setter på nødblink når den skal parkere.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Handyman

Javel. Det gjør ikke vår Y. Det er også slutt på "nervøst ratt".

daktari

Sitat fra: kaistian på søndag 22. desember 2024, klokken 11:06
Sitat fra: daktari på lørdag 21. desember 2024, klokken 20:14Her er en fin sammenligning. Har et veldig bra system på BMW også nå.

https://youtu.be/nsb2XBAIWyA?
Denne videoen dere diskuterer er nesten 2,5 år gammel, så ikke veldig relevant for biler som får oppgraderinger i levetiden av modellen.
2,5 år er ikke lenge siden. Men klart alle gjør oppdateringer. Har du en nyere video av europeiske biler?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

CorsoDante

Sitat fra: What-a-watt på søndag 22. desember 2024, klokken 11:23
Sitat fra: kaistian på søndag 22. desember 2024, klokken 11:06Denne videoen dere diskuterer er nesten 2,5 år gammel, så ikke veldig relevant for biler som får oppgraderinger i levetiden av modellen.
Hva mener du med "levetiden av modellen"? Når "dør" de?

Videoen er på ingen måte representativ for TM3 HW3 eller TMY HW4, hvor autopark fungerer knallbra, selv uten linjer.

Men det er jo en gjenganger at enkelte drar frem videoer som setter Tesla i et negativt lys, selv om sannhetsgehalten mangler. Agendaen kan vi bare spekulere i, for selv om man ikke har Tesla selv skjønner alle og enhver at en video som er 2,5 år gammel ikke er relevant lengre - selv på legacy-biler.
TMYP HW4 / TM3P Atom

CorsoDante

Sitat fra: Handyman på søndag 22. desember 2024, klokken 22:38Javel. Det gjør ikke vår Y. Det er også slutt på "nervøst ratt".

Ikke 3 heller.

Veldig rart at (tilårskomne) X gjør dette. Her er en som ikke bruker nødblink under autopark;

TMYP HW4 / TM3P Atom

CorsoDante

Sitat fra: daktari på søndag 22. desember 2024, klokken 22:44
Sitat fra: kaistian på søndag 22. desember 2024, klokken 11:06
Sitat fra: daktari på lørdag 21. desember 2024, klokken 20:14Her er en fin sammenligning. Har et veldig bra system på BMW også nå.

https://youtu.be/nsb2XBAIWyA?
Denne videoen dere diskuterer er nesten 2,5 år gammel, så ikke veldig relevant for biler som får oppgraderinger i levetiden av modellen.
2,5 år er ikke lenge siden. Men klart alle gjør oppdateringer. Har du en nyere video av europeiske biler?

Har ikke du eid Tesla? 2,5 år er veldig lenge.

Autopark er mye av samme i Europa som i USA, og bruker ikke FSD-koden. Noe som er åpenbart, ettersom FSD-stadig ikke kan parkere selv, uten at man aktiverer autopark.

Du kan jo ta en skikkelig råsjans og stole på nåværende eiere av (dels moderne) Teslaer, som forteller deg at de nyeste videoene er representative (merkelig at du ikke omgås noen...).
TMYP HW4 / TM3P Atom

CorsoDante

Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 22. desember 2024, klokken 10:11Men ikke godt levert fra Tesla da...

At den gml versjonen i tmy var bedre enn den nyere versjonen var også overraskende. Og det forteller meg at Tesla må trolig bli bedre da.. Han testet jo både ute og innendørs på disse bilene.

Noe annet... han sier jo på slutten at han vil senere teste tesla summon og stå på utsiden å parkere...vet noen om han har leget den YT videoen og i såfall en lenke plz

?

Selvparkeringa på TMY er knallgod. Behøver ikke linjer engang. Her er en relativt fersk versjon (som siden bare har blitt bedre);

TMYP HW4 / TM3P Atom

hELgenen

Sitat fra: What-a-watt på lørdag 21. desember 2024, klokken 14:04Aldri behov, akkurat som ved lukeparkering. Men mange kommuner bruker fremdeles 230 cm. som standard bredde på parkeringsplasser. Når bilen er 196 cm bred blir det ofte snaut hvis nabobilen ikke har parkert sentrert.

Dersom man bruker slike trange plasser så risikerer man også parkeringsbulker.....
Selv har jeg opplevd dette til stor frustrasjon og kostnad. Det er det ikke verdt i mine øyne så jeg parkerer
så langt vekk jeg bare kan for å unngå slike smeller. Det positive er at jeg får mer trim - jeg reduserer sansynligheten for uhell og frustrasjon og jeg har null bruk for selvparkering av noe slag og slipper å tenke på om det fungerer - eller ikke fungerer.

Det er vinn-vinn på alle fronter og kan anbefales på det sterkeste.

daktari

Ingenting i den videoen som skiller Tesla fra de andre merkene. Hvorfor er det så vanskelig å akseptere at Tesla ikke har noe forsprang?

Så vet vi det har vært rettsaker om ultralydsensorer og masse klaging fra brukere. Neida, "best!"

Alltid de samme unnskyldningene "gammel sw", "kommer oppdatering snart", "Elon har sagt", "førerfeil", "EU-reglene".

Hva er motivasjonen for å pushe Tesla-salg? Vervepremiene, aksjer, hurtig kjøp og videresalg av egne biler? Man kan spekulere.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

What-a-watt

Sitat fra: CorsoDante på mandag 23. desember 2024, klokken 12:28Agendaen kan vi bare spekulere i, for selv om man ikke har Tesla selv skjønner alle og enhver at en video som er 2,5 år gammel ikke er relevant lengre - selv på legacy-biler.
Legacy-biler (S/X før 2021), og som jeg har, har ikke fått noen oppdateringer på "Autopark" siden jeg fikk bilen i 2018. Bekymrer meg lite da funksjonen brukes ytterst sjelden.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA