Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2024.44.X (inkl. holiday update)

Startet av CorsoDante, tirsdag 05. november 2024, klokken 10:55

« forrige - neste »

Jimnordb

Har forstått at kun iPhone brukere får notifikasjoner og kan se sentry klipp? Samsung S24 her. Har heller ingenting

anorway

Sitat fra: Jimnordb på tirsdag 17. desember 2024, klokken 20:42Har forstått at kun iPhone brukere får notifikasjoner og kan se sentry klipp? Samsung S24 her. Har heller ingenting

Virker sånn ja. Jeg er på min første Tesla som jeg hentet nå i høst (M3 Highland).

Vet ikke om det alltid har vært sånn at nye funksjoner osv. kommer først på iOS før det kommer til Android...? Er dette slik det alltid har vært på Tesla?

What-a-watt

iPhone får oppdateringer først, og noen ganger helt opp til én måned før Android.

What-a-watt

Electric cars in Norway

Sitat fra: Jimnordb på tirsdag 17. desember 2024, klokken 20:42Har forstått at kun iPhone brukere får notifikasjoner og kan se sentry klipp? Samsung S24 her. Har heller ingenting
Ja Android funker ikke. Med Elon time så tar det vel fort et halvt år før det er på plass  ;D

førategangtesla

Jeg kan se sentry/dashcam klipp på telefonen (ios) og det fungerer strålende. Kan også bruke klokka som eneste nøkkel hvis jeg vil (Apple watch)

Veldig kjekk oppdatering synes jeg.

What-a-watt

For et par dager siden fikk jammen både IoS og Android vers. 4.40.0 oppdatering med få timers mellomrom. Men oppdateringen brakte egentlig ikke noe nytt, og stort sett bare for Powerwall. 

Luring

Oppdaterte min X -17 modell til 2024.44.4 siste helg, og ladet den til 81% da, har stått siden og i dag (7 dager seinere) var den heilt tom, måtte nødåpne frunkt og lade 12V batteri for i det heil å få startet bilen. 4 V på 12V batteriet (som er nesten nytt).  Har ikkje hatt noko problem med "drain" før, kun den normale. Bruker ingen apper eller anna som kan trekke strøm, bakluka stod åpen men det gjer den ofte og lyset går av.

Er det endringer i updaten som er årsak? Andre gode tips?

What-a-watt

Ikke så galt som hos deg, men mye "våkentid" til tross for lite kjøring de siste 7 dagene (2018 TMS):

Lynet

Tror kanskje de har endret noen parametre.
Jeg hadde lite wampire drain tidligere, men siste to-tre ukene har den nesten ikke sovet.
Men en sjekk på batteriet viste bare 12,2V så det er bare å krype til korset og kjøpe nytt.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

What-a-watt

Kan man lese av spenningen på 12V batteriet fra Servicemenyen?

filtvet

Mye bra, mye dårlig. Hva f... er skjedd med energi-grafen? Og hva er vitsen med så små kontroller for å kontrollere klima? Bruker nesten hele skjermen på 2 tullete animasjoner.

What-a-watt

Sitat fra: What-a-watt på søndag 22. desember 2024, klokken 22:20Kan man lese av spenningen på 12V batteriet fra Servicemenyen?
Imponerende, Tesla! Ingen kunne svare på dette spørsmålet, så jeg sendte en serviceforespørsel gjennom appen. Lille juleaften kl 2045 kom svaret: Batteriet er helt i orden! :D

Electric cars in Norway

Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA