Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Parkeringsapper

Startet av hanche, søndag 20. oktober 2024, klokken 11:16

« forrige - neste »

hanche

Mange av oss elbilister er jo glad i å syte og klage over de mange appene vi må forholde oss til for å kunne lade. Men floraen av parkeringsapper er ikke mye bedre, ser det ut til. Her er en artikkel fra NRK nylig om problemet, inkl et bilde av en telefonskjerm fylt med parkeringsapper:

https://www.nrk.no/rogaland/veldig-mange-parkeringsapper_-kommet-for-a-bli-1.17072949

Selv er jeg kanskje heldig, som har klart meg med bare tre stykker så langt: EasyPark, SmartPark og APCOA Flow (idiotisk navn forresten).

Hvilke og hvor mange du trenger, avhenger åpenbart av hvor du bor og hvor du kjører.

Men mest plagsomt må være å finne ut av parkering hvis man skal til et sted man ikke er kjent og ikke har parkert før. Og litt på siden: Skiltingen ved innkjørselen til en parkeringsplass. Er du ikke kjent bør du i prinsippet lese skiltet før du kjører inn. Men blir du fort stående i flere minutter og sperre trafikken.

Går det virkelig ikke an å løse dette bedre? Det er jo et fritt marked, sier man, og toer sine hender.

Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

Idiot

Bruker Easypark til mer enn 90% av parkeringer og ladinger så kunne ikke brydd meg mindre om hvor mange andre som finnes. Funka også veldig bra i Danmark. Folk må seriøst slutte å syte og klage så mye. Kansje prøve å huske hvordan det var å alltid måtte ha mynt til parkometeret burde få sytehuene til å holde kjeft et øyeblikk.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA