Vann i baklykter

Startet av Svk, torsdag 17. oktober 2024, klokken 17:40

« forrige - neste »

Svk

Synes høyre lykta mi er veldig fuktig.
Dekkes kun av garanti om det ligger vann i lykta,dråper på glass er ikke nok.

Er ikke dette å anse som en mangel?

chargedup

Ingen dekker dugg og dråper lenger, såvidt jeg vet. Alle dekker vann eller akvarium. Dugg er helt normalt dersom man vasker bilen eller det er regn/fuktig da LED ikke skaper nok varme til å få bort fukten og ingen lykter er 100% vanntette.

Tipset mitt er å vaske bilen like før man drar til forhandler, gitt at man har hatt vann (ikke bare dugg) i lyktene tidligere.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Svk

Er jo ingen damm,men venstre er knusktørr. Dugg er greit. Men her her det mange store dråper

chargedup

Må være vann (altså akvarium) for at forhandlere dekker det nå. For 5 år siden fikk man kanskje dekket store vanndråper (mye dugg), men har ikke lest om noen merker som dekker det nå. Slutter lyset å fungere pga fuktighet får man selvfølgelig ny, men den slutter normalt ikke lyse før vannstanden er høy. Dette er noe alle merker sliter med (Mercedes, Tesla og Jaguar som jeg har hatt og sett dusinvis VAG, BMW osv ha samme problem). Ekstremt mange som har dugg, sikkert fordi den tettemembranen virker best i sommertemp med LED, høst eller rett etter vask er selvfølgelig verste tiden.

Man kan klage seg til å få de byttet om vinteren dersom man har bilder av at lyset ikke synes pga is på innsiden av lykten.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Svk

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA