Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

iX 2025 Facelift (MY 2026)

Startet av Trond.m, onsdag 16. oktober 2024, klokken 17:14

« forrige - neste »

Lacaixxa

Fått tilbud på 900k
IX60 Msport, fully charge, comfort, 4 hjuls styring, vinterhjul. Det er ca. samme tilbud jeg fikk før jul for IX50. Levering juni!
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d (solgt)
2022 TMYP i bestilling

turfsurf

Sitat fra: Lacaixxa på onsdag 29. januar 2025, klokken 21:32Fått tilbud på 900k
IX60 Msport, fully charge, comfort, 4 hjuls styring, vinterhjul. Det er ca. samme tilbud jeg fikk før jul for IX50. Levering juni!
Bra pris, galskap å kjøpe iX50 brukt til over 800k da. Er det da med storkunderabatt?
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

turfsurf

#32
Sitat fra: daktari på onsdag 29. januar 2025, klokken 20:15Det er visst 40k som skiller iX45 og iX60, ikke 100k.
Det virker som en fornuftig forksjell, gitt at forskjellen i rekkevidde og lading er såpass liten, og rekkevidden på iX45 i utgangspunktet er rimelig grei.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Chimp

Sitat fra: turfsurf på torsdag 30. januar 2025, klokken 06:15
Sitat fra: daktari på onsdag 29. januar 2025, klokken 20:15Det er visst 40k som skiller iX45 og iX60, ikke 100k.
Det virker som en fornuftig forksjell, gitt at forskjellen i rekkevidde og lading er såpass liten, og rekkevidden på iX45 i. Utgangspunktet er rimelig grei.

Antar de nå selger kun ix60 og melker facelift, så kommer ix45 med solid kampanje etterhvert. Ingen kjøper ix45 med kun 30000 i diff.

turfsurf

Sitat fra: Chimp på torsdag 30. januar 2025, klokken 14:26Antar de nå selger kun ix60 og melker facelift, så kommer ix45 med solid kampanje etterhvert. Ingen kjøper ix45 med kun 30000 i diff.
Nei, det vil jeg tro. Vet ikke hvor breakoff er der. For mange vil jo rekkevidden til iX45 aldri bli overskredet, så da er det jo ikke vits i å kaste bort de ekstra 10k. For min egen del så er nok betalingsviljen for de ekstra kWh maks 50k. Betalte 40k for å gå fra TMX90->100 en gang også.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Trond.m

Lavere vekt på iX45 er jo også et poeng. Det er synd at bevisst priser den mest attraktive modellen slik at den er usalgbar. De har gjort det samme med i4 e-drive 40, og det har de holdt fast på i flere år. Så det blir nok lenge å vente på en prisgunstig iX45.

turfsurf

Det er nok ikke stor forskjell i produksjonskostnad på iX45 og iX60, sånn sett  skal de jo ikke ligge langt fra hverandre i pris.

Hørte nettopp at X5 skal komme som iX5 (bygd på CLAR plattformen) om ett par år også, lurer på om iX får leve videre da, eller om det går som med i3?
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

SIS

Sitat fra: turfsurf på lørdag 01. februar 2025, klokken 09:17Det er nok ikke stor forskjell i produksjonskostnad på iX45 og iX60, sånn sett  skal de jo ikke ligge langt fra hverandre i pris.

Hørte nettopp at X5 skal komme som iX5 (bygd på CLAR plattformen) om ett par år også, lurer på om iX får leve videre da, eller om det går som med i3?
Det har vært sagt siden iX kom at den vil ikke få noen etterfølger. Iflg. BMWBlog, som ofte har rett i sine spådommer, virker som de har god kontakt innad i BMW, så lever iX "på lånt tid". Så det blir vel som med i3 ja. Et rullende test-laboratorium. Som en kanskje kan si alle biler er  :) .Men om det er god nok grunn til ikke å kjøpe bilen? Tja.Det vil vel bli deletilgang i minst 10 år etter de slutter å lage bilen. iX3 og iX5 vil gjøre iX overflødig, kan en si.

turfsurf

Sitat fra: SIS på lørdag 01. februar 2025, klokken 10:40Men om det er god nok grunn til ikke å kjøpe bilen? Tja.Det vil vel bli deletilgang i minst 10 år etter de slutter å lage bilen. iX3 og iX5 vil gjøre iX overflødig, kan en si.
Nei, tenkte mere på at det er litt synd om den forsvinner. Liker den bedre enn X5.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

SIS

Sitat fra: turfsurf på lørdag 01. februar 2025, klokken 15:03
Sitat fra: SIS på lørdag 01. februar 2025, klokken 10:40Men om det er god nok grunn til ikke å kjøpe bilen? Tja.Det vil vel bli deletilgang i minst 10 år etter de slutter å lage bilen. iX3 og iX5 vil gjøre iX overflødig, kan en si.
Nei, tenkte mere på at det er litt synd om den forsvinner. Liker den bedre enn X5.
Er igrunn enig i den. iX frister mer enn en elektrisk X5.

Leaf_2014

#40
Noen som har anelse hvor mye rekkevidde som forsvinner ved m-pakke 21" felger på IX60? Vil tro 22 og 23" virkelig er hvor det krymper, og at 21" gir relativt lite reduksjon?
Leaf 2014
Tesla Model 3 sr+ 2021

turfsurf

Sitat fra: Leaf_2014 på torsdag 06. februar 2025, klokken 22:57Noen som har anelse hvor mye rekkevidde som forsvinner ved m-pakke 21" felger på IX60? Vil tro 22 og 23" virkelig er hvor det krymper, og at 21" gir relativt lite reduksjon?
Du ser det i konfiguratoren. Rekkevidden endres når du velger de forskjellige felgene. F.eks synker rekkevidden med 15km ved å gå fra 21" til ett av 22" valgene. Kun ene 23" som gjorde ett drøy innhugg i rekkevidden og dro av hele fem mil.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

daktari

Jeg vil tro at mesteparten tapes ved overgang fra 235 brede 20" til 255 brede 21" og oppover.  Hva er bredden på nye 23"?

Siden det er mye akselerasjon i WLTP-testen vil jeg tro vekt på hjula også betyr endel.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

turfsurf

Bredden er nok den største synderen ja. Vekt får man jo litt igjen ved regen, og så kommer det jo an på hvor mye ekstra vekt felgene tilfører ifht dekkene.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Trond.m

Sitat fra: daktari på fredag 07. februar 2025, klokken 08:26Jeg vil tro at mesteparten tapes ved overgang fra 235 brede 20" til 255 brede 21" og oppover.
I følge konfiguratoren er det bare 12 km forskjell i WLTP fra 20-21. Men i praksis vil nok forskjellen bli høyere ved våt vei med bredere dekk.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA