Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

iX 2025 Facelift (MY 2026)

Startet av Trond.m, onsdag 16. oktober 2024, klokken 17:14

« forrige - neste »

Trond.m

Sitat fra: hjgrosvold på torsdag 31. oktober 2024, klokken 12:36men bekreftet også at prisen vil øke en del som på andre facelifts, f.eks Taycan. Så ikke så interessant med faceliften for min del...
Litt interessant at selger bekrefter (gjetter) prisøkning, men husk at han gjerne vil selge deg dagens modell. Om faceliften får en prisøkning avhenger nok av konkurransesituasjonen. Det er ingen naturlov at en facelift blir dyrere enn utgående modell.

turfsurf

Nei, f.eks i4 som fikk facelift nå i sommer beholdt sånn ca prisen. Men blir det større batteripakke tror jeg nok prisen går opp.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

daktari

Folk har fått prøvekjørt. Autocar hadde en sak også.
https://www.bmwblog.com/2024/12/03/2025-bmw-ix-facelift-review-driving-impressions/
Noterer meg nye seter med litt mer sidestøtte ved lårene. Det er fortsatt uklart om det kommer to setetyper. Ikke noe konkret tom batteri, men finjustering gir kanskje 10-15 % bedre effektivitet.

Så foreløpig ser dette ikke ut som et lite steg fremover, men kanskje ikke innbyttegrunn.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

turfsurf

i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Carboy

Jeg følger også med på denne og vurderer å oppgradere til nye IX60.
Uten at det er helt bekreftet leste jeg nylig et troverdig sted at de mente IX45 får 96kwh netto og at IX60 får 109kwh netto, altså en marginal økning på IX50 når den bøkr IX60 og en stor økning på iX45 vs iX40. Det kan tenkes at de lager enda en iX40 med 75kwh senere om salget trenger dette.

Virker logisk at iX45 får den største økningen, men også at den plasserer seg under dagens iX50.
Den får sikkert lignende pris som dagens iX50, selv om det er lov å håpe på et sted mellom ix40 og ix50 også prismessig.

Det blkr spennende å se. Jeg vurderer kun biler med over 600km wltp neste gang da jeg har solgt SUVen med dieselåtter og tenker å gå for elbil som erstatning. IX40 er helt topp til sin pris og en brukt iX40 til 550-600 er mye supergod bil for pengene, men ikke god nok rekkevidde på lengre turer etter min smak, da jeg trenger å kjøre ca 400km på 110-motorvei sommerstid.
Nåværende elbiler:
BMW iX40 fully charged 2022
Tesla Model 3 LR 2025
+ diverse eksos-entusiastbiler
———
X Jaguar I-Pace HSE 2019
X MB EQC 2021
X VW Egolf 300 2018
X Audi e-tron 55 limited 2019
X BMW i3S fully charged april 2018
X BMW i3 marathon edition juni 2017

daktari

Det ble ikke nevnt nye eller større batterier i de sakene der de viste prototyper. Så jeg er litt usikker på om det ryktet stemmer. Tiden vil vise.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Egil Fonn

Ser ut til at de fortsetter med de rammeløse vinduene :-1:  Jeg er ikke fornøyd med disse i kulde mht fastfrysing.
BMW IX 40 fra sept.2022
Mercedes EQC fra 31.03.20
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
BMW i3 94ah Rex 2017 (solgt 31.07.20)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt 31.05.19)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
Mercedes B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)

daktari

Da er den lansert. Nye seter, nytt utseende, nye farger.

Mest interessant er kanskje iX45 med 94,8 kWh netto/100 kWh brutt, men bare hvis prisen går ned fra dagens iX50 med 105 kWh netto.

Såvidt jeg ser så får de et bra løft i rekkevidde. iX50 hade maks 630, mens nye iX45 får maks 600 km wltp. Med mer utstyr så faller jo det tallet.

Største ulempen med iX45 vs iX50 er ladefart ned fra ca 200 kW maks til 175 kW.

Jeg får ikke noe umiddelbart behov for å oppdatere.
https://www.bmwblog.com/2025/01/28/2026-bmw-ix-lci-updates-performance-design-price/

https://www.elbil24.no/nyheter/her-er-nye-bmw-ix/82593044
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Chimp

Bruktmarkedet ix40/50 bør ihvertfall korrigere ned nå. Ix60 m sport blir jo 900 , da har du kliss ny 2026 mod, dagens ix50 kan ikke ligge mellom 7-800 da.

turfsurf

Sitat fra: daktari på onsdag 29. januar 2025, klokken 08:31Største ulempen med iX45 vs iX50 er ladefart ned fra ca 200 kW maks til 175 kW.

Jeg får ikke noe umiddelbart behov for å oppdatere.
Tja, iX60 får jo lavere ladefart enn dagens iX50, med 195kW maks. Forskjellen på 175 og 195 er ikke veldig mye. I tillegg har iX45 fått vesentlig bedre ytelse enn iX40. Ellers så får man jo nå M-Sport pakke og M multifunksjonsseter i iX. I tillegg er det lavere forbruk og og 22kW lader.

Synes dette er en solid facelift, hadde lett tatt en ny iX45 over en lite brukt iX50. Tipper dette vil drive bruktprisene på iX ned.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

daktari

Konfigurasjonen hos BMW Norge er aktiv. Såvidt jeg ser så vil en iX45 med samme utsyr jeg har ligge brutto over utgående tilbudspris på iX50. Men nye utseende.

iX60 er ca 100.000 opp i startpris. Men denne har ifølge Autogefühl samme batteri som iX50, men litt mindre buffer. Det kan jo komme som oppdatering.

Så jeg tenker prisene på en såpass lite solgt modell som -23 og -24 iX bør holde seg bra.

En annen sak nevt av Autogefühl var ytterligere sportslig fjæring. Jeg er usikker på om det kler bilen. (Jeg bruker aldri sportsmodus som strammer fjæringen betraktelig).
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Dieselgubben

Med fully charged, msport pakke og vinterhjul koster ix60 930k på kampanje. Uten msport men med vinterhjul, 900 k - så samme som ix50 kostet på kampanje nylig.

Noen som vet om HK anlegget nå er standard slik Autogefuhl hevder? Da er jo ix60 i realiteten billigere enn ix50 var. Var riktignok en rentekampanje på 4,99% på ix50, det har jeg ikke sett på ix60.

Ellers, jeg har bestandig trodd at luftfjæring var standard på ix50 og nå på ix60. Må man betale ekstra for luftfjæring på ix60?

turfsurf

Sitat fra: daktari på onsdag 29. januar 2025, klokken 17:05Konfigurasjonen hos BMW Norge er aktiv. Såvidt jeg ser så vil en iX45 med samme utsyr jeg har ligge brutto over utgående tilbudspris på iX50. Men nye utseende.

iX60 er ca 100.000 opp i startpris. Men denne har ifølge Autogefühl samme batteri som iX50, men litt mindre buffer. Det kan jo komme som oppdatering.

Så jeg tenker prisene på en såpass lite solgt modell som -23 og -24 iX bør holde seg bra.

Kampanjen er jo selvfølgelig ikke så bra akkurat nå gi det noen måneder så dropper det nok. Spekket opp en iX45 "supercharged" med litt ekstra. Landet på 1.030,-. Burde ikke være noe problem å få 50k i avslag på den. Da må en ett år gammel iX50 ned i 800k for å være interessant i stedet for.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

daktari

BMW gir 4% rabatt til Akademikerne.

Det er visst 40k som skiller iX45 og iX60, ikke 100k.

Med Sportspakken (nye utseende og seter), luft, 4-hjulsving, pro-pakkene og massasje så ender iX60 på 1.06 før vinterdekk. Så det er litt opp.

"Fully charged" har nå gamle utseende, og ser ut som noe mangler.

H/K ikke lenger et tilvalg, heller ikke Drive recorder og Innenraumkamera, standard nå?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

SIS

Sitat fra: Simmelim på torsdag 17. oktober 2024, klokken 12:52Snart 7 måneder gammel artikkel. Bare synsing.
Da kan vi i etterpåklokskapens lys si at den 7 mnd. gamle artikkelen stemte ganske godt  :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA