Hovedmeny

Brukt ID4/evt ID5

Startet av casall, tirsdag 08. oktober 2024, klokken 12:13

« forrige - neste »

casall

Hei.

Skal hjelpe mine foreldre i kjøp av brukt ID4/ID5. Budsjett rundt maks 350k.

Syns dere disse to er gode kjøp? Tanker?

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=372002886
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=365599359

kvakke

I den prisklassen ville jeg heller sett på ID4 GTX. Da får du også firehjulstrekk og led matrix.

Jeg har kun søkt på merkeforhandlere og fikk opp flere så og si fullt utstyrte til under 400 000, de har gått litt, men noen av de har også utvidet garanti til 150000 km.

Sjekker du privat salg er det nok enda flere :)

Electric cars in Norway

Sitat fra: kvakke på tirsdag 08. oktober 2024, klokken 13:21I den prisklassen ville jeg heller sett på ID4 GTX. Da får du også firehjulstrekk og led matrix.

Jeg har kun søkt på merkeforhandlere og fikk opp flere så og si fullt utstyrte til under 400 000, de har gått litt, men noen av de har også utvidet garanti til 150000 km.

Sjekker du privat salg er det nok enda flere :)
Ja det er mye å velge mellom ift ID4. Se etter de med det utstyret du mener de må ha. Ev fargevalg, krok, ryggekamera el. seter type vinterdekk osv. de som ligger på Finn privat kan du trygt prute litt ned på for det er sirup bilsalgmarked nå om dagen.

Olemann

Pass på mye upresist og også tilsnikelser i FINN annonser.   Bl.a. ser jeg at noen averterer med trafikkassistent+ uten at bilen har de knappene på rattet som alle som har denne + pakken har.   

Mange lister lange oversikter over standardutstyr, men slurver med det viktige, nemlig hva de har betalt ekstra for og som skiller bilen fra de som ikke har lagt på ekstrautstyr.

Electric cars in Norway

Sitat fra: Olemann på tirsdag 15. oktober 2024, klokken 17:20Pass på mye upresist og også tilsnikelser i FINN annonser.  Bl.a. ser jeg at noen averterer med trafikkassistent+ uten at bilen har de knappene på rattet som alle som har denne + pakken har. 

Mange lister lange oversikter over standardutstyr, men slurver med det viktige, nemlig hva de har betalt ekstra for og som skiller bilen fra de som ikke har lagt på ekstrautstyr.

Artigste jeg ser er den med «elektriske seter» men alle bilene er tatt akkurat litt for høyt opp på stolen så man ikke ser den delen der det er sete justeringen  :o

Og når du kommenterer det i butikken at her er det jo ikke elektriske seter! Så skylder de på «hu på kontoret har registrert feil»

Men de som vet vet... for man kan uansett se det på Setetypen - hvis man vet. Men alle vet ikke det

Det samme gjelder hengerfeste som står i annonsen men som ikke er på bilen og ingen bilder tatt bakfra. 

Stay away fra slik bruktbil sjapper. Kan ikke kalles butikker

casall

Takk for tilbakemeldinger.

Hva tenker dere om å kjøpe brukte 2021 1st modeller? Kontra 22/23.

TJV

Ville valgt 1st Max pga utstyrsnivået visst du går for 1st.
Eneste den vanlige mannen i gaten kan gå på en skikkelig kostnadssmell er skjevslitasje på dekk. Disse bilene er ca 3,5 år, normal km tilsier at dekkene bør holde en stund til, men jeg ville faktisk vært litt skeptisk til om det er nye dekk på bilen med normal km.
Er ingen hemmelighet at noen ID biler sliter med skeivslitte dekk. Virker ikke ut som det er så enkelt å gjøre noe med da noen har byttet dekk mange ganger selv etter hjulstilling.
Står en sak på nettet idag om akkurat dette. https://www.motor.no/aktuelt/hevder-moller-biler-har-unormal-dekkslitasje/293790
VW ID.4 Pro Perf Max
Nissan Leif 40kW

hakotorg

Usikker på forskjellene på 2021 kontra 22/23 mod. 23mod har kanskje en annen software?

Jeg har en 21 mod 1st, og har ikke noe problemer med å anbefale den.
Det største problemet med ID4 var vel skjev dekkslitasje. Jeg hadde det på min, men har ikke hatt det problemet etter forhandler byttet dekk på garanti. Det var vel to år siden nå.
Det har blitt byttet/fikset noen småting når bilen har vært inne på service/software-oppdatering, men det er ikke problemer jeg har oppdaget selv, men som har ligget inne som en fiks fra volkswagen. Så regner med alle 1st har fått fikset eventuelle barnesykdom-problemer.

TJV

Jeg har opplevd uforventet mye småfiks med min bil, men ingen driftsstans eller ting som gjør at det må utbedret med en gang.
Begge dørlåsene på venstre side, begge lenkearmer foran, sporadisk knirk i panoramatak og nå sist vannlekkasje i bagasjerom. Viste seg at det var en fuge bak baklykten som ikke var 100% tett. Har jo selvfølgelig oppstått én og én gang, så uventet mange turer på verksted synest jeg. I tilleg til bytte av 12v batteri som alle måtte på tilbakekalling.
Men bilen er god å kjøre, så sånn sett liker jeg bilen 😄
VW ID.4 Pro Perf Max
Nissan Leif 40kW

vinterdekk

Sitat fra: TJV på fredag 25. oktober 2024, klokken 10:01Ville valgt 1st Max pga utstyrsnivået visst du går for 1st.
Eneste den vanlige mannen i gaten kan gå på en skikkelig kostnadssmell er skjevslitasje på dekk. Disse bilene er ca 3,5 år, normal km tilsier at dekkene bør holde en stund til, men jeg ville faktisk vært litt skeptisk til om det er nye dekk på bilen med normal km.
Er ingen hemmelighet at noen ID biler sliter med skeivslitte dekk. Virker ikke ut som det er så enkelt å gjøre noe med da noen har byttet dekk mange ganger selv etter hjulstilling.
Står en sak på nettet idag om akkurat dette. https://www.motor.no/aktuelt/hevder-moller-biler-har-unormal-dekkslitasje/293790

Ja, det er 100% riktig som det hevdes at det er noen ID.4 biler som har problemer med gjentagende skeiv slitasje. De fleste bilene er antagelig i orden. Problemet er nok og importørens og/eller fabrikkens håndtering for de bilene det gjelder. Det framstår som at problemet ikke eksisterer for importøren. NAF og eiere sitter med ett annet inntrykk. Jeg antar at forhandlere i all hovedsak gjør det importøren forteller dem.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

Electric cars in Norway

Sitat fra: vinterdekk på fredag 25. oktober 2024, klokken 12:02Ja, det er 100% riktig som det hevdes at det er noen ID.4 biler som har problemer med gjentagende skeiv slitasje. De fleste bilene er antagelig i orden. Problemet er nok og importørens og/eller fabrikkens håndtering for de bilene det gjelder. Det framstår som at problemet ikke eksisterer for importøren. NAF og eiere sitter med ett annet inntrykk. Jeg antar at forhandlere i all hovedsak gjør det importøren forteller dem.
Ja rotete håndtering der

vinterdekk

Ser at Skoda Enyaq får gode skussmål for det mekaniske i bilene, i denne danske bruktbiltesten. Skoda Enyaq og VW ID.4 deler plattform og er som kjent søstermodeller fra VAG-konsernet.  :)

https://youtu.be/m9sg4YlbUkI
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA