Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAF Manager - Android app til LEAF med klima-timerkontroll

Startet av Lene Jensen, onsdag 09. januar 2013, klokken 13:38

« forrige - neste »

Lene Jensen

Da har jeg prøvekjørt en Think City 2008. Kjekk liten bil uten mye å klage på.

MEN, etter alt snakk om "lydløse" biler så var overraskelsen stor over hvor sinnsykt mye den bråkte innvendig. I 50 km/t var alt greit men i 70 og over det var det veldig mye støy synes jeg. Og jeg er IKKE godt vant siden jeg har en skranglekasse av en fossil varebil (ok nå har jeg kjørt Vitaraen en stund som er en drøm når det gjelder støy i forhold til skranglekassa, men allikevel).

Er det forskjeller på Thinker når det gjelder dette?

Noe jeg vil venne meg til?

Hvordan er det med kjørestøy i trilling og Leaf?
Kjører rød Think 2010 zebra fra januar 2013 - pendler 7 mil t/r
Ellers en Suzuki Grand Vitara 2009 som familiebil og trekkbil.

kula

Har kjørt TH!NK -08 115.000 km - og prøvekjørt MIEV og LEAF, 2 sistnevnte har betydelig mindre innvendig støy. Leaf helt magisk lite. Om det er forskjell på TH!NKer vet jeg ikke..
Du venner deg til støyen i TH!NK, en greijustering er å kompensere med en bedre DAB-radio   8) 
TH!NK City 2008 zebra 149.000km på 6 år før batteriet takket for seg januar 2015
e-Golf fra februar 2015 23.000 km første året
TMX 75 #255 fra oktober 2016

jkirkebo

Sitat fra: kula på onsdag 19. desember 2012, klokken 19:05
Har kjørt TH!NK -08 115.000 km - og prøvekjørt MIEV og LEAF, 2 sistnevnte har betydelig mindre innvendig støy. Leaf helt magisk lite. Om det er forskjell på TH!NKer vet jeg ikke..
Du venner deg til støyen i TH!NK, en greijustering er å kompensere med en bedre DAB-radio   8)

Om du mener det er "magisk lite" støy i Leafen er du ikke godt vant ;)
Leafen har et lavt støynivå, men det er fortsatt mye å gå på i forhold til en del andre (og dyrere) biler. Blir spennende å se hvor mye Model S støyer i forhold.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Lene Jensen

Arne skriver at det er mindre kjørestøy i Think 2011 enn i Think 2008.

Jeg finner ingen Think 2011 på Finn og lurer på hva slags batteri den har?

De jeg finner av Think 2012 har lithium-ion batteri.

Noen som vet om Think 2010 er bedre lydisolert enn Think 2008?
Kjører rød Think 2010 zebra fra januar 2013 - pendler 7 mil t/r
Ellers en Suzuki Grand Vitara 2009 som familiebil og trekkbil.

elektrolux

Du må antakelig se etter Gen2 PCU med gen2 motor (VIN U005373 ->) produsert etter fra ca mars 2010.

Vet ikke om noen av disse bilene er produsert i 2011 i det hele tatt.

Ellers er nok Leaf uansett stillere, men du blir fort vant med den lille viningen du hører i Gen2 Think'er.

Gen2 leveres med både Zebra og Litium batteri

Selv har jeg antakelig Norges mest støyende Elbil, nemlig Cree SAM'en min. Der er det påkrevet med hørselsværn om du skal et stykke. Helt utrolig hvor mye lyd der er av opphugget strøm.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Lene Jensen

Kjører rød Think 2010 zebra fra januar 2013 - pendler 7 mil t/r
Ellers en Suzuki Grand Vitara 2009 som familiebil og trekkbil.

Ingebrigt

Jeg vet ikke om jeg vil kalle det støy da det ikke er sjenerende nivå, men el-motoren i min Leaf er absolutt hørbar. Vindstøyen er heller ikke plagsom i mine ører.

elektrolux

Sitat fra: Lene Jensen på lørdag 22. desember 2012, klokken 19:34
elektrolux, kan dette være en slik?
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=38973712
1. gang reg. 03.12.2010

Det kan det være. Spør etter batteritype og chassis nr så finner du ut hva versjon dette er.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Lene Jensen

Jeg sendte følgende spørsmål:
Heisan! Er det zebra eller lithium-ion batteri? Er det 1. eller 2. generasjons CPU? Er det 1. eller 2. generasjons motor? Hva er understellsnummeret?

Og fikk til svar:
Vi har null erfaring med Think, og har kunnskap deretter :)
Bilen er kjøpt ny hos Røhne og Selmer – DL13089 ch.nr. YYCFT2689AU005868
Håper dette kan bidra på en oppklarende måte.

Så da må jeg være min egen detektiv fram til hverdagene begynner igjen. Etter det du sier om chassinr skulle dette være 2. gen. CPU og motor, da. Noen måte jeg kan gjette meg fram til batteritype?

Litt komisk at de skriver i annonsen "16 mils rekkevidde sommer som vinter" uten å vite hva slags batteri den har  ::)

Det står også "servostyring" i annonsen. Stemmer dette? Den Thinken 2008-modell som jeg prøvekjørte hadde ikke servostyring (og var merkbart tung på rattet i lav fart).

Kjører rød Think 2010 zebra fra januar 2013 - pendler 7 mil t/r
Ellers en Suzuki Grand Vitara 2009 som familiebil og trekkbil.

elektrolux

#9
Dette skal være en GEN2 bil med servo. Det rare er YYCFT2689AU005868 dette røde sifferet som burde vært en B eller C og ikke et 8 tall. Hvis vi antar at en B er forvekslet med 8 tallet blir dette en Zebra bil, noe som bekrefter rekkevidden selgeren antyder. ( Selv om dette ikke stemmer om vinteren med mindre bilen har ettermontert oljefyr. )

Til den prisen (og en farge du liker) ville jeg løpt og kjøpt. Få forhandler til å ta en bekreftende titt i ladeluken. Der står det nemlig hvilken type batteri bilen har. ;)

Siden det er en forhandler følger det sikkert med 3 måneders bruktbilgaranti. Det er greit å ha i tilfelle gruff med batteri eller varmeapperat. Få uansett montert et avlufter system på varmeapperatet, da det er bygget opp på en lite gjennomtenkt måte:

En smeltesikring i varmeapperatet vil ved overoppheting ( som følge av luft i systemet ) kortslutte strømtilførselen slik at en annen sikring på 50A i varmeren skal ryke og deaktivere varmeren. Alt dette er greit nok, men Think har montert sin egen sikring på 20A til varmeren, og denne ryker selvfølgelig før 50A sikringen, og er en 10t jobb å bytte.....
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Lene Jensen

Da har jeg prøvekjørt Think gen 2 Zebra (2010) og støyen var helt akseptabel. Varmeapparatet virket ikke noe selgeren ikke var klar over så bilen skal inn til RS og bli fikset før jeg skriver under og betaler. Snakket med en på RS som sa de hadde ikke noe historikk om varmeapparat-trøbbel på akkurat denne bilen, og at på denne modellen var det ikke det sikring-problemet som du nevner, Elektrolux, men mer vanlig med problem med varmekolben. Uansett går det på garantien fra RS. Han skulle ringe meg når de hadde fått den inn og sjekket feilen. Så det blir spennende å høre (hadde ikke trodd at jeg skulle synes det var spennende med noe teknisk på en bil, haha  :P
Kjører rød Think 2010 zebra fra januar 2013 - pendler 7 mil t/r
Ellers en Suzuki Grand Vitara 2009 som familiebil og trekkbil.

elektrolux

Varmeapparatet virket ikke

Da har vi i alle fall fått forklaringen på at rekkevidden var 16 mil både sommer som vinter.  ;D

Forresten. Gratulerer med ny bil. Interresant å høre at gen2 bilene har såpass mye mindre støy enn Gen1 bilene.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA