Hovedmeny

Utløpte henvisningskreditter

Startet av svenskeknug1, torsdag 05. september 2024, klokken 14:30

« forrige - neste »

svenskeknug1

Hei.

Jeg hadde 3500 kreditter liggende ubrukt fra tidligere henvisning som det i app står utløper 5. september.
Jeg hadde på kalendervarsling hvor planen var å bruke de i dag på å fornye premium connectivity. Men når jeg sjekker nå så står det at jeg ikke har noen kreditter tilgjengelig og med -3500 poeng som er utløpt i dag.
Åpenbart har jeg misforstått da jeg trodde de gjaldt t.o.m. i dag, men er det noen som har vært i lignende situasjon og fått refundert poengene slik at man får sjanse til å bruke de, eller er det ingen håp?

svenskeknug1

Til info tok jeg kontakt med support og fikk snakket med noen sentralt, og svaret var (som forventet) "I'm so sorry, we've had this issue before and been in contact with the managers, and there's unfortunately nothing we can do". Så da kan vel admin slette denne...

Klykken

Det er jo god informasjon, så ikke særlig vettugt å slette innlegget. Synd at du ikke fikk refundert poengene da...
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

What-a-watt

Hvis det ordrett står "utløper 5. september" så er det klart at du skal ha poengene. Hva er "noen sentralt"? Prøv igjen, og stå på kravet!

Andreas84

Dette er like mye ran som gavekort som "utløper på dato". De regelrett stjeler penger. >:(

What-a-watt

Hvis du får kontakt, så be om å få avslaget på e-mail. Viktig å dokumetere.

For alle løpende tilbud med tidsklausul, så er det en god vane å melde fra 2-3 dager i forveien.

svenskeknug1

Takk for input. Jeg ble rett og slett usikker pga. ordlyden, men da høres det ut som dere tenker det jeg opprinnelig gjorde.

"Noen sentralt" var en amerikansk dame jeg etterhvert snakket med hos Tesla da jeg ringte et av numrene jeg fant på hjemmesiden. Men da prøver jeg meg på å opprette en sak i appen via serviceportalen.

Her er for øvrig skjermdump fra appen:

Handyman

Det står jo at de utløper 5. sept.
Det betyr jo at straks det blir 5. sept så kan Tesla fjerne dem, og at man måtte bruke dem 4. sept for å unngå å miste dem.
Det er slik jeg alltid har tolket det.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

turfsurf

Enig med handyman her. Og hvorfor ta risikoen med en dag fra og til?
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

What-a-watt

Sitat fra: Handyman på fredag 06. september 2024, klokken 08:50Det står jo at de utløper 5. sept.
Det betyr jo at straks det blir 5. sept så kan Tesla fjerne dem, og at man måtte bruke dem 4. sept for å unngå å miste dem.
Det er slik jeg alltid har tolket det.
Da kunne de bare vært mere presise, så slapp man å tolke. Kan det være en av flere dårlige oversettelser?

Handyman

Tja. Jeg burde heller skrevet "forstått det", og ikke "tolket det".
Men de kunne skrevet; Må brukes innen 4. sept. Men det er alt for mange som bruker/forstår "innen" helt feil, så de burde kanskje heller skrevet; Må brukes før 5. sept.
En ting er sikkert.... Tesla har mange svært dårlige oversettelser.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Rosstopher

Jeg skjønner godt at dette misforstås, men "utløper 5. september" betyr jo at de utløper en eller annen gang mellom kl 00:00 og 23:59:59 på den 5. september. Det høres ut som du tolket det som at de utløper kl 00:00 på den 6. september, men det gjør de jo i hvertfall ikke. Trur nok ikke Tesla har gjort noe direkte feil her, de har bare brukt en annen ordlyd enn vi er vant med.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

svenskeknug1

I retrospekt så ser jeg jo at det helt klart var korttenkt av meg å ikke gjøre noe før, men har fra før et aktivt premium-abo som ikke utløper før senere i måneden, og derfor ville gjerrigknarken i meg vente med å fornye til siste dag med kredittene. Men la nå dette stå som et eksempel så slipper forhåpentligvis flere å gå i samme fella som meg  ;D

kaistian

Leser man denne https://sprakradet.no/spraksporsmal-og-svar/hva-betyr-innen/ samt legge høyesterettssaken de henviser til på slutten til grunn vil jeg tro at det i Norge med en slik formulering vil dagen være medregnet.

Så hvis man gidder å gå videre med det så har man en sterk sak.

svenskeknug1

Takk for input! Jeg fant ikke en epostadresse jeg kunne sende til, så måtte bare åpne en litt upresis servicehenvendelse i appen i første omgang. Setter pris på tilbakemeldingene 😀

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA