Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Opprette ladepunkt privat

Startet av Joakim Sveli, tirsdag 08. januar 2013, klokken 00:17

« forrige - neste »

Joakim Sveli

På Statoil i Moss kjørte jeg en poleringsvask av en ett år gammel LEAF i helga. Plutselig løftet bilen seg litt og det sa PANG. Det var spoileren som ble revet av.

Andre som har opplevd lignende?

Spoileren må byttes siden alle festene er revet i stykker, ledningene m. fester ødelagt og spyleslange bakrute ødelagt. Hele moroa koster drøye kr 12 000. Synes litt synd på stasjonseieren.

Det værste er at jeg må kjøre bensinbil i flere dager. Eksos, bråk, fylling av drivstoff. Reduserer min livskvalitet.

Konklusjonen må være: Forsiktig med børstevask!
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

el nino

Takk for advarsel. Bruk høytrykkspyler heretter ;D

Leaffen

Har opplevd nesten det samme. Bilen ble løftet, men festene holdt.

Dette burde jo bekymre vaskemaskineierne / de som lager maskinene.
Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

cra

Det er da mange andre biler enn Leaf som har slike spoilere bake? Kan ikke tenke meg at dette skulle være et ukjent fenomen?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Joakim Sveli

Det var en kjedelig opplevelse å ha bilen på service og rep hos Brennes Auto i Sarpsborg. her er kopi av en klagemail:

Hei.



Jeg har nå hatt en Nissan Leaf over ett år med 27000 km og er veldig fornøyd med bilen. Hele opplevelsen og konseptet er veldig bra og tilfredsstiller alle transportbehov til min familie på 4.



Jeg har nylig hatt bilen på service og samtidig sett på reparasjon av en spoiler som ble slått av i vaskehallen. I forbindelse med dette fikk jeg min første nedtur som LEAF-eier.



- Leiebil

Jeg fikk leie en bil mens min stod på verksted, en Nissan Note. Det er ikke noe galt med denne modellen, men det er en bensinbil. En bråkete, støyende, bensinslukende bil. Det er så nedtur å måtte kjøre en slik bil etter å være vant med å kjøre bare Leaf, og langt unna mine forventninger til kundeservice. Jeg betaler gjerne 25% mer per dag i leie for å kunne kjøre en elbil mens muin Leaf er på service eller andre utbedringer. Hvis jeg formodentlig måtte ha bilen på verksted et par uker pga forsikrings- eller garantireparasjon ville jeg rett og slett blitt sur og gretten. En ting er opplevelsen og miljø, en annen ting er økonomien. Det er dyrt å kjøre fossilbil samtidig som man betaler faste kostnaden for en elbil. Dersom det skulle skje at jeg måtte min Leaf på reparasjon hos dere uten at dette er min skyld, vil jeg dokumentere og kreve erstatning for den merkostnaden det vil være for meg å kjøre fossilbil i den tiden - i tillegg til at jeg sitter igjen med en svært dårlig kundeopplevelse og sender masse sure epost til Nissan Norge og Nissan Nordic.



Denne gangen var reparasjonstiden begrenset, det samme var den dårlige kundeopplevelsen. Jeg har heller ikke sendt noen sure epost til Nissan. 



- Behandling av min leaf

Bilen var hos dere fra mandag til onsdag morgen. da jeg hentet den stod den ute, nediset, med kun to nivåer igjen på batteriindikatoren. Det var kaldt og batteriet hadde lav temperatur (2 streker). Dette er stikk i strid med hva som anbefales/formanes i brukerveiledningen til Leaf. Det står et at det er svært viktig å holde temperaturen oppe, og at man bør ha bilen plugget i ved kaldt vær for at batteriet skal varmes. Det er kanskje på tide at dere legger til rette for normallading på deres oppstillingsplass og behandler bilene i henhold til Nissans anbefalinger og like godt som eierne.



Dette er enkle ting for dere å utbedre. Håper på snarlig bedring.
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

Bergenseren

Tenkte å vaske min uke "gamle" Tekna 13-modell...og lurte på om dette fremdeles kan oppstå i slike maskiner? Er jo alltid best med håndvask, men men.
Grå Leaf 2013 Tekna fra september-13.

reptil

Maskiner vil *alltid* være et dårligere alternativ enn håndvask.
Men hvis det ikke er et alternativ, ville jeg kun kjørt børsteløs.
Hvis det igjen ikke er et alternativ ville jeg sjekket om det er noen i Bergen som har fått ny maskin i det siste. De nye som er kommet nå har andre typer børster som skal være bedre....
Svart Leaf Acenta

leaf-newbe

det er veldig lenge siden jeg maskin vasket en av mine egnene biler.
mye bedre med handvask selv om enkelte vaske plassene kan være litt brutale med trykkspylerne.
jeg står stortsett alltid å venter mens de vasker bilen.
pleier å betale 220 for utvendig og invendig vask.
de er ofte mer næye en det jeg hadde gjort invendig om jeg gjor det selv på en av selvvask stasjonene.
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA