Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Sutretråd over Tesla S - saklig og usaklig

Startet av Havebigfun, mandag 07. januar 2013, klokken 01:14

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: haggen på søndag 26. oktober 2014, klokken 12:59
Mulig jeg har misforstått denne tråden, men det ser ut at utgangspunktet er at konkurrentene sover fordi de ikke har lansert en elbil på 2,2 tonn med 85kwh batteri enda.. og til dobbel i3 pris, og så lenge de ikke gjør det så sover de....???

Ser ut som om du har missforstått ja. Poenget er hverken å sette en bestemt vekt, en helt bestemt batteristørrelse eller pris, men at de ikke har en gang prøvd å lage en ren elbil med en tilstrekkelig rekkevidde til at den kan erstatte de vanlige eksosbilene også for folk som har behov utover å kjøre rundt i en by/ett bynært område.

Man kan kanskje si at Tesla sover siden de enda ikke har levert noen bil med hengerfeste, men det kommer som kjent i neste modell.

Sitat fra: haggen på søndag 26. oktober 2014, klokken 12:59
Vel, da vil jeg hevde at Tesla sover siden de ikke har en bil i markeder der de selges mest elbiler, nemlig i leaf, i3, Golf, etc segmentet. De ser imidlertid ut som at de våkner omsider, siden de har planer om å komme med en bil i dette segmentet i 2017. (eller blir det 2019??) Den skal vist få 300 km rekkevidde, men det er bare løse rykter/markedhype tror jeg. Og det er ett stort problem at de ikke kommer til å kunne bruke de flere hundre DC hurtigladdere som vil være på tilgjengelig innen den tid syns jeg.

Ikke noe rart i at en bil som koster halvparten eller en tredjedel selger bedre, selv om bruks-nytten for mange vil være amputert. Som du selv er inne på, så vil de komme med en bil i dette prissegmentet - med ett klart uttalt mål om å få disse på veien i 2017. At det ikke bare er løse rykter kan du lett få bekreftet på websiden til Tesla, men du må gjerne tro at det er en markedshype dersom det gjør deg glad ;) Men altså, tvert i mot hype er det altså dette som har vært målet deres helt i fra starten.


http://www.teslamotors.com/no_NO/blog/secret-tesla-motors-master-plan-just-between-you-and-me

PS: en annen måte konkurrentene sover på er at de tror "noen andre" skal fikse lade-infrastrukturen for dem...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Rio

Sitat fra: Amoss på søndag 26. oktober 2014, klokken 13:21
Sitat fra: haggen på søndag 26. oktober 2014, klokken 12:59
Mulig jeg har misforstått denne tråden, men det ser ut at utgangspunktet er at konkurrentene sover fordi de ikke har lansert en elbil på 2,2 tonn med 85kwh batteri enda.. og til dobbel i3 pris, og så lenge de ikke gjør det så sover de....???

Ser ut som om du har missforstått ja. Poenget er hverken å sette en bestemt vekt, en helt bestemt batteristørrelse eller pris, men at de ikke har en gang prøvd å lage en ren elbil med en tilstrekkelig rekkevidde til at den kan erstatte de vanlige eksosbilene også for folk som har behov utover å kjøre rundt i en by/ett bynært område.

Man kan kanskje si at Tesla sover siden de enda ikke har levert noen bil med hengerfeste, men det kommer som kjent i neste modell.

Sitat fra: haggen på søndag 26. oktober 2014, klokken 12:59
Vel, da vil jeg hevde at Tesla sover siden de ikke har en bil i markeder der de selges mest elbiler, nemlig i leaf, i3, Golf, etc segmentet. De ser imidlertid ut som at de våkner omsider, siden de har planer om å komme med en bil i dette segmentet i 2017. (eller blir det 2019??) Den skal vist få 300 km rekkevidde, men det er bare løse rykter/markedhype tror jeg. Og det er ett stort problem at de ikke kommer til å kunne bruke de flere hundre DC hurtigladdere som vil være på tilgjengelig innen den tid syns jeg.

Ikke noe rart i at en bil som koster halvparten eller en tredjedel selger bedre, selv om bruks-nytten for mange vil være amputert. Som du selv er inne på, så vil de komme med en bil i dette prissegmentet - med ett klart uttalt mål om å få disse på veien i 2017. At det ikke bare er løse rykter kan du lett få bekreftet på websiden til Tesla, men du må gjerne tro at det er en markedshype dersom det gjør deg glad ;) Men altså, tvert i mot hype er det altså dette som har vært målet deres helt i fra starten.


http://www.teslamotors.com/no_NO/blog/secret-tesla-motors-master-plan-just-between-you-and-me

PS: en annen måte konkurrentene sover på er at de tror "noen andre" skal fikse lade-infrastrukturen for dem...

Min profet er bedre enn din profet!

/ironi

Selvsagt er Tesla bedre på å være Tesla enn det andre bilfabrikanter er; på samme måte som Nissan er bedre til å være Nissan, VW er bedre til å være VW.

Som andre har påpekt, man kan akkurat like gjerne argumentere at Tesla har sovet i timen siden de tar så mange år på å utvikle en elbil i populær-segmentet, eller at de sover i timen siden de ikke har deres egen batterifabrikk (Nissan har hatt sin i flere år), eller...

Å sitte og påstå at "alle andre sover" er blindhet og tunellsyn, og minner mest om sekter som tror at akkurat deres profet er den eneste sanne, og "alle andre sover".

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

TS

Sitat fra: Rio på søndag 26. oktober 2014, klokken 14:19
Sitat fra: Amoss på søndag 26. oktober 2014, klokken 13:21
Sitat fra: haggen på søndag 26. oktober 2014, klokken 12:59
Mulig jeg har misforstått denne tråden, men det ser ut at utgangspunktet er at konkurrentene sover fordi de ikke har lansert en elbil på 2,2 tonn med 85kwh batteri enda.. og til dobbel i3 pris, og så lenge de ikke gjør det så sover de....???

Ser ut som om du har missforstått ja. Poenget er hverken å sette en bestemt vekt, en helt bestemt batteristørrelse eller pris, men at de ikke har en gang prøvd å lage en ren elbil med en tilstrekkelig rekkevidde til at den kan erstatte de vanlige eksosbilene også for folk som har behov utover å kjøre rundt i en by/ett bynært område.

Man kan kanskje si at Tesla sover siden de enda ikke har levert noen bil med hengerfeste, men det kommer som kjent i neste modell.

Sitat fra: haggen på søndag 26. oktober 2014, klokken 12:59
Vel, da vil jeg hevde at Tesla sover siden de ikke har en bil i markeder der de selges mest elbiler, nemlig i leaf, i3, Golf, etc segmentet. De ser imidlertid ut som at de våkner omsider, siden de har planer om å komme med en bil i dette segmentet i 2017. (eller blir det 2019??) Den skal vist få 300 km rekkevidde, men det er bare løse rykter/markedhype tror jeg. Og det er ett stort problem at de ikke kommer til å kunne bruke de flere hundre DC hurtigladdere som vil være på tilgjengelig innen den tid syns jeg.

Ikke noe rart i at en bil som koster halvparten eller en tredjedel selger bedre, selv om bruks-nytten for mange vil være amputert. Som du selv er inne på, så vil de komme med en bil i dette prissegmentet - med ett klart uttalt mål om å få disse på veien i 2017. At det ikke bare er løse rykter kan du lett få bekreftet på websiden til Tesla, men du må gjerne tro at det er en markedshype dersom det gjør deg glad ;) Men altså, tvert i mot hype er det altså dette som har vært målet deres helt i fra starten.


http://www.teslamotors.com/no_NO/blog/secret-tesla-motors-master-plan-just-between-you-and-me

PS: en annen måte konkurrentene sover på er at de tror "noen andre" skal fikse lade-infrastrukturen for dem...

Min profet er bedre enn din profet!

/ironi

Selvsagt er Tesla bedre på å være Tesla enn det andre bilfabrikanter er; på samme måte som Nissan er bedre til å være Nissan, VW er bedre til å være VW.

Som andre har påpekt, man kan akkurat like gjerne argumentere at Tesla har sovet i timen siden de tar så mange år på å utvikle en elbil i populær-segmentet, eller at de sover i timen siden de ikke har deres egen batterifabrikk (Nissan har hatt sin i flere år), eller...

Å sitte og påstå at "alle andre sover" er blindhet og tunellsyn, og minner mest om sekter som tror at akkurat deres profet er den eneste sanne, og "alle andre sover".
Av 3000 eGolfer som produseres i år, kommer 98% til Norge.
Det er et bevis på at de andre feiler totalt i normale markeder. Tesla har startet i luksussegmenet for finansiere volummodellen 3 til ca 300.000NOK og 30mil rekkevidde,  og vært åpen om det. De andre fabrikantene har midlene, men ikke viljen ..
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Kjell Leaf

Sitat fra: TS på søndag 26. oktober 2014, klokken 19:56
Sitat fra: Rio på søndag 26. oktober 2014, klokken 14:19
Sitat fra: Amoss på søndag 26. oktober 2014, klokken 13:21
Sitat fra: haggen på søndag 26. oktober 2014, klokken 12:59
Mulig jeg har misforstått denne tråden, men det ser ut at utgangspunktet er at konkurrentene sover fordi de ikke har lansert en elbil på 2,2 tonn med 85kwh batteri enda.. og til dobbel i3 pris, og så lenge de ikke gjør det så sover de....???

Ser ut som om du har missforstått ja. Poenget er hverken å sette en bestemt vekt, en helt bestemt batteristørrelse eller pris, men at de ikke har en gang prøvd å lage en ren elbil med en tilstrekkelig rekkevidde til at den kan erstatte de vanlige eksosbilene også for folk som har behov utover å kjøre rundt i en by/ett bynært område.

Man kan kanskje si at Tesla sover siden de enda ikke har levert noen bil med hengerfeste, men det kommer som kjent i neste modell.

Sitat fra: haggen på søndag 26. oktober 2014, klokken 12:59
Vel, da vil jeg hevde at Tesla sover siden de ikke har en bil i markeder der de selges mest elbiler, nemlig i leaf, i3, Golf, etc segmentet. De ser imidlertid ut som at de våkner omsider, siden de har planer om å komme med en bil i dette segmentet i 2017. (eller blir det 2019??) Den skal vist få 300 km rekkevidde, men det er bare løse rykter/markedhype tror jeg. Og det er ett stort problem at de ikke kommer til å kunne bruke de flere hundre DC hurtigladdere som vil være på tilgjengelig innen den tid syns jeg.

Ikke noe rart i at en bil som koster halvparten eller en tredjedel selger bedre, selv om bruks-nytten for mange vil være amputert. Som du selv er inne på, så vil de komme med en bil i dette prissegmentet - med ett klart uttalt mål om å få disse på veien i 2017. At det ikke bare er løse rykter kan du lett få bekreftet på websiden til Tesla, men du må gjerne tro at det er en markedshype dersom det gjør deg glad ;) Men altså, tvert i mot hype er det altså dette som har vært målet deres helt i fra starten.


http://www.teslamotors.com/no_NO/blog/secret-tesla-motors-master-plan-just-between-you-and-me

PS: en annen måte konkurrentene sover på er at de tror "noen andre" skal fikse lade-infrastrukturen for dem...

Min profet er bedre enn din profet!

/ironi

Selvsagt er Tesla bedre på å være Tesla enn det andre bilfabrikanter er; på samme måte som Nissan er bedre til å være Nissan, VW er bedre til å være VW.

Som andre har påpekt, man kan akkurat like gjerne argumentere at Tesla har sovet i timen siden de tar så mange år på å utvikle en elbil i populær-segmentet, eller at de sover i timen siden de ikke har deres egen batterifabrikk (Nissan har hatt sin i flere år), eller...

Å sitte og påstå at "alle andre sover" er blindhet og tunellsyn, og minner mest om sekter som tror at akkurat deres profet er den eneste sanne, og "alle andre sover".
Av 3000 eGolfer som produseres i år, kommer 98% til Norge.
Det er et bevis på at de andre feiler totalt i normale markeder. Tesla har startet i luksussegmenet for finansiere volummodellen 3 til ca 300.000NOK og 30mil rekkevidde,  og vært åpen om det. De andre fabrikantene har midlene, men ikke viljen ..
Dere har en ganske hjernevasket tankegang. Når man står utenfor menigheten og leser ser det ganske latterlig ut. Flere bilmerker kommer, men nye batterier som er både bedre og billigere å produsere er en forutsetning for å konkurrere i den virkelige verden (som Norge ikke er en del av). Dere tror også at Tesla er en bil alle vil ha, det er så meningsløst tullete at det kan bare komme fra frelste med skylapper.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

TS

#1654
Sitat fra: Kjell Leaf på søndag 26. oktober 2014, klokken 20:02
Sitat fra: TS på søndag 26. oktober 2014, klokken 19:56
Sitat fra: Rio på søndag 26. oktober 2014, klokken 14:19
Sitat fra: Amoss på søndag 26. oktober 2014, klokken 13:21
Sitat fra: haggen på søndag 26. oktober 2014, klokken 12:59
Mulig jeg har misforstått denne tråden, men det ser ut at utgangspunktet er at konkurrentene sover fordi de ikke har lansert en elbil på 2,2 tonn med 85kwh batteri enda.. og til dobbel i3 pris, og så lenge de ikke gjør det så sover de....???

Ser ut som om du har missforstått ja. Poenget er hverken å sette en bestemt vekt, en helt bestemt batteristørrelse eller pris, men at de ikke har en gang prøvd å lage en ren elbil med en tilstrekkelig rekkevidde til at den kan erstatte de vanlige eksosbilene også for folk som har behov utover å kjøre rundt i en by/ett bynært område.

Man kan kanskje si at Tesla sover siden de enda ikke har levert noen bil med hengerfeste, men det kommer som kjent i neste modell.

Sitat fra: haggen på søndag 26. oktober 2014, klokken 12:59
Vel, da vil jeg hevde at Tesla sover siden de ikke har en bil i markeder der de selges mest elbiler, nemlig i leaf, i3, Golf, etc segmentet. De ser imidlertid ut som at de våkner omsider, siden de har planer om å komme med en bil i dette segmentet i 2017. (eller blir det 2019??) Den skal vist få 300 km rekkevidde, men det er bare løse rykter/markedhype tror jeg. Og det er ett stort problem at de ikke kommer til å kunne bruke de flere hundre DC hurtigladdere som vil være på tilgjengelig innen den tid syns jeg.

Ikke noe rart i at en bil som koster halvparten eller en tredjedel selger bedre, selv om bruks-nytten for mange vil være amputert. Som du selv er inne på, så vil de komme med en bil i dette prissegmentet - med ett klart uttalt mål om å få disse på veien i 2017. At det ikke bare er løse rykter kan du lett få bekreftet på websiden til Tesla, men du må gjerne tro at det er en markedshype dersom det gjør deg glad ;) Men altså, tvert i mot hype er det altså dette som har vært målet deres helt i fra starten.


http://www.teslamotors.com/no_NO/blog/secret-tesla-motors-master-plan-just-between-you-and-me

PS: en annen måte konkurrentene sover på er at de tror "noen andre" skal fikse lade-infrastrukturen for dem...

Min profet er bedre enn din profet!

/ironi

Selvsagt er Tesla bedre på å være Tesla enn det andre bilfabrikanter er; på samme måte som Nissan er bedre til å være Nissan, VW er bedre til å være VW.

Som andre har påpekt, man kan akkurat like gjerne argumentere at Tesla har sovet i timen siden de tar så mange år på å utvikle en elbil i populær-segmentet, eller at de sover i timen siden de ikke har deres egen batterifabrikk (Nissan har hatt sin i flere år), eller...

Å sitte og påstå at "alle andre sover" er blindhet og tunellsyn, og minner mest om sekter som tror at akkurat deres profet er den eneste sanne, og "alle andre sover".
Av 3000 eGolfer som produseres i år, kommer 98% til Norge.
Det er et bevis på at de andre feiler totalt i normale markeder. Tesla har startet i luksussegmenet for finansiere volummodellen 3 til ca 300.000NOK og 30mil rekkevidde,  og vært åpen om det. De andre fabrikantene har midlene, men ikke viljen ..
Dere har en ganske hjernevasket tankegang. Når man står utenfor menigheten og leser ser det ganske latterlig ut. Flere bilmerker kommer, men nye batterier som er både bedre og billigere å produsere er en forutsetning for å konkurrere i den virkelige verden (som Norge ikke er en del av). Dere tror også at Tesla er en bil alle vil ha, det er så meningsløst tullete at det kan bare komme fra frelste med skylapper.

Leaf er ialle fall ikke løsningen for familier flest Leif, men Tesla har hele tiden planlagt salg av en 300km bil i størrelse med BMW 3serie med tilgang på SuperLadernettverk fra 2017.
Fra hvem kommer det konkurrenter og når?
Svaret er ingen. Derfor oppstår det du kaller en menighet .
Renault, BMW, Kia etc har vilje til å satse, men teknologien har vært der hele tiden. Model S inneholder ingen teknologirevolusjon, men satsningen er revelusjonerende.
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Rio

Sitat fra: TS på søndag 26. oktober 2014, klokken 20:22
Leaf er ialle fall ikke løsningen for familier flest Leif, men Tesla har hele tiden planlagt salg av en 300km bil i størrelse med BMW 3serie med tilgang på SuperLadernettverk fra 2017.
Fra hvem kommer det konkurrenter og når?
Svaret er ingen. Derfor oppstår det du kaller en menighet .

Men det er INGEN som tror at Nissan Leaf er det eneste som dekker alle folks behov, og er den eneste saliggjørende elbilen, og at alle andre enn Nissan "sover".

Dette på tross av at Nissan har solgt veldig mange flere elbiler enn Tesla, har en batterifabrikk i operasjon (i flere år), og var tidligere i salg enn Teslas.

Ingen benekter at Tesla er en god og spennende bil, og den er unik i at den har stor batteripakke, men den er også knalldyr (altfor dyr for de fleste).
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Rio

Sitat fra: TS på søndag 26. oktober 2014, klokken 19:56

Av 3000 eGolfer som produseres i år, kommer 98% til Norge.
Det er et bevis på at de andre feiler totalt i normale markeder. Tesla har startet i luksussegmenet for finansiere volummodellen 3 til ca 300.000NOK og 30mil rekkevidde,  og vært åpen om det. De andre fabrikantene har midlene, men ikke viljen ..

Det er vel heller et bevis for at de akkurat har startet, men likevel ligger de altså foran Tesla i det segmentet av markedet - ettersom Tesla da formodentlig "sover" siden de ikke kan tilby noe...?

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

TS

Sitat fra: Rio på søndag 26. oktober 2014, klokken 20:28
Sitat fra: TS på søndag 26. oktober 2014, klokken 20:22
Leaf er ialle fall ikke løsningen for familier flest Leif, men Tesla har hele tiden planlagt salg av en 300km bil i størrelse med BMW 3serie med tilgang på SuperLadernettverk fra 2017.
Fra hvem kommer det konkurrenter og når?
Svaret er ingen. Derfor oppstår det du kaller en menighet .

Men det er INGEN som tror at Nissan Leaf er det eneste som dekker alle folks behov, og er den eneste saliggjørende elbilen, og at alle andre enn Nissan "sover".

Dette på tross av at Nissan har solgt veldig mange flere elbiler enn Tesla, har en batterifabrikk i operasjon (i flere år), og var tidligere i salg enn Teslas.

Ingen benekter at Tesla er en god og spennende bil, og den er unik i at den har stor batteripakke, men den er også knalldyr (altfor dyr for de fleste).

Svar på spørsmålet mitt om jeg selv har feil svar:
Hvem kommer med en elbil med 300km rekkevidde til 300' NOK og når?
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Rio

Sitat fra: TS på søndag 26. oktober 2014, klokken 20:31
Sitat fra: Rio på søndag 26. oktober 2014, klokken 20:28
Sitat fra: TS på søndag 26. oktober 2014, klokken 20:22
Leaf er ialle fall ikke løsningen for familier flest Leif, men Tesla har hele tiden planlagt salg av en 300km bil i størrelse med BMW 3serie med tilgang på SuperLadernettverk fra 2017.
Fra hvem kommer det konkurrenter og når?
Svaret er ingen. Derfor oppstår det du kaller en menighet .

Men det er INGEN som tror at Nissan Leaf er det eneste som dekker alle folks behov, og er den eneste saliggjørende elbilen, og at alle andre enn Nissan "sover".

Dette på tross av at Nissan har solgt veldig mange flere elbiler enn Tesla, har en batterifabrikk i operasjon (i flere år), og var tidligere i salg enn Teslas.

Ingen benekter at Tesla er en god og spennende bil, og den er unik i at den har stor batteripakke, men den er også knalldyr (altfor dyr for de fleste).

Svar på spørsmålet mitt om jeg selv har feil svar:
Hvem kommer med en elbil med 300km rekkevidde til 300' NOK og når?


Nissan har annonsert en ny batteripakke, med bedre rekkevidde.

VW har annonsert en batteripakke med bedre rekkevidde, og forsker på en med opptil 800 km (4 ganger nåværende).

De rryktes at Tesla er visstnok også i gang med noe, når de engang blir ferdig med en bil i en klasse som folk flest har råd til.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

TS

Sitat fra: Rio på søndag 26. oktober 2014, klokken 20:30
Sitat fra: TS på søndag 26. oktober 2014, klokken 19:56

Av 3000 eGolfer som produseres i år, kommer 98% til Norge.
Det er et bevis på at de andre feiler totalt i normale markeder. Tesla har startet i luksussegmenet for finansiere volummodellen 3 til ca 300.000NOK og 30mil rekkevidde,  og vært åpen om det. De andre fabrikantene har midlene, men ikke viljen ..

Det er vel heller et bevis for at de akkurat har startet, men likevel ligger de altså foran Tesla i det segmentet av markedet - ettersom Tesla da formodentlig "sover" siden de ikke kan tilby noe...?

De fleste bekjente barnefamilier jeg prøver å overtale til å velge elbil som primærbil, backer ut når de får tenkt seg om og testet. De liker bilene som eGolf, Leaf og i3, men orker ikke tanken på å måtte byttelåne bil for å komme seg et stykke av gårde for å dra på hytter eller besøke familier.
30 mil teoretisk og 23 mil i praktisk rekkevidde vinter med flere 100kw hurtigladere hver 20ende mil vil være løsningen. Dvs Model 3. Model S kan økonomisk forsvares dersom man bruker bilen mye og ellers ville valgt en diesel/bensinbil til ca 300-400' kr
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

TS

Sitat fra: Rio på søndag 26. oktober 2014, klokken 20:34
Sitat fra: TS på søndag 26. oktober 2014, klokken 20:31
Sitat fra: Rio på søndag 26. oktober 2014, klokken 20:28
Sitat fra: TS på søndag 26. oktober 2014, klokken 20:22
Leaf er ialle fall ikke løsningen for familier flest Leif, men Tesla har hele tiden planlagt salg av en 300km bil i størrelse med BMW 3serie med tilgang på SuperLadernettverk fra 2017.
Fra hvem kommer det konkurrenter og når?
Svaret er ingen. Derfor oppstår det du kaller en menighet .

Men det er INGEN som tror at Nissan Leaf er det eneste som dekker alle folks behov, og er den eneste saliggjørende elbilen, og at alle andre enn Nissan "sover".

Dette på tross av at Nissan har solgt veldig mange flere elbiler enn Tesla, har en batterifabrikk i operasjon (i flere år), og var tidligere i salg enn Teslas.

Ingen benekter at Tesla er en god og spennende bil, og den er unik i at den har stor batteripakke, men den er også knalldyr (altfor dyr for de fleste).

Svar på spørsmålet mitt om jeg selv har feil svar:
Hvem kommer med en elbil med 300km rekkevidde til 300' NOK og når?


Nissan har annonsert en ny batteripakke, med bedre rekkevidde.

VW har annonsert en batteripakke med bedre rekkevidde, og forsker på en med opptil 800 km (4 ganger nåværende).

De rryktes at Tesla er visstnok også i gang med noe, når de engang blir ferdig med en bil i en klasse som folk flest har råd til.
Årstall?
Innen 2017?
Hvis ikke jobber de tregt med så mye ressurser ..


Tesla forsker nok de også  ;)
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

jkirkebo

Sitat fra: TS på søndag 26. oktober 2014, klokken 19:56
Av 3000 eGolfer som produseres i år, kommer 98% til Norge.

Ja, VW har det problemet at de selger generelt få biler i de markedene der elbilandelen er høy. Dvs. Japan og USA, snart også Kina. Her har f.eks Nissan og BMW et stort fortrinn.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Rio

Sitat fra: TS på søndag 26. oktober 2014, klokken 20:39
Sitat fra: Rio på søndag 26. oktober 2014, klokken 20:30
Sitat fra: TS på søndag 26. oktober 2014, klokken 19:56

Av 3000 eGolfer som produseres i år, kommer 98% til Norge.
Det er et bevis på at de andre feiler totalt i normale markeder. Tesla har startet i luksussegmenet for finansiere volummodellen 3 til ca 300.000NOK og 30mil rekkevidde,  og vært åpen om det. De andre fabrikantene har midlene, men ikke viljen ..

Det er vel heller et bevis for at de akkurat har startet, men likevel ligger de altså foran Tesla i det segmentet av markedet - ettersom Tesla da formodentlig "sover" siden de ikke kan tilby noe...?

De fleste bekjente barnefamilier jeg prøver å overtale til å velge elbil som primærbil, backer ut når de får tenkt seg om og testet. De liker bilene som eGolf, Leaf og i3, men orker ikke tanken på å måtte byttelåne bil for å komme seg et stykke av gårde for å dra på hytter eller besøke familier.
30 mil teoretisk og 23 mil i praktisk rekkevidde vinter med flere 100kw hurtigladere hver 20ende mil vil være løsningen. Dvs Model 3. Model S kan økonomisk forsvares dersom man bruker bilen mye og ellers ville valgt en diesel/bensinbil til ca 300-400' kr

Nissan, VW, BMW og andre bryr seg vel ikke om bilene brukes som bil nr 1, 17 eller 35. ;) De er interessert i å selge biler, og da er det et poeng at de ikke er så dyre. Nissan har solgt 150000 elbiler...

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Kjell Leaf

#1663
Sitat fra: TS på søndag 26. oktober 2014, klokken 20:31
Sitat fra: Rio på søndag 26. oktober 2014, klokken 20:28
Sitat fra: TS på søndag 26. oktober 2014, klokken 20:22
Leaf er ialle fall ikke løsningen for familier flest Leif, men Tesla har hele tiden planlagt salg av en 300km bil i størrelse med BMW 3serie med tilgang på SuperLadernettverk fra 2017.
Fra hvem kommer det konkurrenter og når?
Svaret er ingen. Derfor oppstår det du kaller en menighet .

Men det er INGEN som tror at Nissan Leaf er det eneste som dekker alle folks behov, og er den eneste saliggjørende elbilen, og at alle andre enn Nissan "sover".

Dette på tross av at Nissan har solgt veldig mange flere elbiler enn Tesla, har en batterifabrikk i operasjon (i flere år), og var tidligere i salg enn Teslas.

Ingen benekter at Tesla er en god og spennende bil, og den er unik i at den har stor batteripakke, men den er også knalldyr (altfor dyr for de fleste).

Svar på spørsmålet mitt om jeg selv har feil svar:
Hvem kommer med en elbil med 300km rekkevidde til 300' NOK og når?
Dersom enkelte av dere gjorde noen søk på nettet i stedet for kun å låse dere fast på et Tesla forumet så hadde dere kanskje vært litt bedre informert ? Linken under er Nissan 2016 (muligens høsten 2016 ?) med 30 mil rekkevidde. Da kommer selvsagt BMW, VW og andre som i dag har kortere rekkevidde etter + nye merker også. :) Jeg for min del har ikke noe særlig mer glede av 30 mil, jeg venter med å bytte bil til jeg får minimum 60 mil slik at kjøring mellom øst og vest blir uproblematisk selv om vinteren.

http://www.autoexpress.co.uk/nissan/leaf/88344/nissan-leaf-to-get-sharp-new-look-and-range-boost
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

TS

Sitat fra: Rio på søndag 26. oktober 2014, klokken 20:52
Sitat fra: TS på søndag 26. oktober 2014, klokken 20:39
Sitat fra: Rio på søndag 26. oktober 2014, klokken 20:30
Sitat fra: TS på søndag 26. oktober 2014, klokken 19:56

Av 3000 eGolfer som produseres i år, kommer 98% til Norge.
Det er et bevis på at de andre feiler totalt i normale markeder. Tesla har startet i luksussegmenet for finansiere volummodellen 3 til ca 300.000NOK og 30mil rekkevidde,  og vært åpen om det. De andre fabrikantene har midlene, men ikke viljen ..

Det er vel heller et bevis for at de akkurat har startet, men likevel ligger de altså foran Tesla i det segmentet av markedet - ettersom Tesla da formodentlig "sover" siden de ikke kan tilby noe...?

De fleste bekjente barnefamilier jeg prøver å overtale til å velge elbil som primærbil, backer ut når de får tenkt seg om og testet. De liker bilene som eGolf, Leaf og i3, men orker ikke tanken på å måtte byttelåne bil for å komme seg et stykke av gårde for å dra på hytter eller besøke familier.
30 mil teoretisk og 23 mil i praktisk rekkevidde vinter med flere 100kw hurtigladere hver 20ende mil vil være løsningen. Dvs Model 3. Model S kan økonomisk forsvares dersom man bruker bilen mye og ellers ville valgt en diesel/bensinbil til ca 300-400' kr

Nissan, VW, BMW og andre bryr seg vel ikke om bilene brukes som bil nr 1, 17 eller 35. ;) De er interessert i å selge biler, og da er det et poeng at de ikke er så dyre. Nissan har solgt 150000 elbiler...
Ja, akkurat som for de andre så er det et godt alibi for å få ned det totale utslippet på bilparken de selger, men det skaper ingen elbilrevolusjon.
De gjør det de må etter krav fra myndigheter.
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA