Kun 28 kW på supercharger

Startet av Milzit, søndag 11. august 2024, klokken 09:54

« forrige - neste »

Milzit

Har en Model X 75 2018 modell. Bilen har advarsel på 12 V batteri lavt, venter på service. På Tesla Supercharger får jeg nå veldig ofte kun 28 kW og den står der hele ladesesjonen. Selv om batteriet ikke har vært helt oppvarmet så har jo ikke hastigheten vært så lav, iallefall at den går opp til 60-70 kW.
Tenkte å nevne dette når den skal på service for å bytte batteri. Noen andre som har erfaring med dette?

Milzit

Sitat fra: What-a-watt på søndag 11. august 2024, klokken 10:00Du kan ta en titt på denne tråden.

https://elbilforum.no/index.php?topic=67337.0

Dette har vært på V3 ladere (Ullevål og Kløfta) så deling av lader med annen bil skal ikke være issuet her.

What-a-watt

Samme ladetype jeg bruker. For meg løses det når det skjer å bytte stolpe.

Polestar

Du har prøvd ulike ladestolper? Jeg vil jo anta du har det, men V3 med defekt kjølesystem på ladestolpen kan i hvert fall gi så lav effekt.
2016 Tesla Model S
2011 Mitsubishi i-Miev

Ellemelle

Sitat fra: Milzit på mandag 12. august 2024, klokken 09:07
Sitat fra: What-a-watt på søndag 11. august 2024, klokken 10:00Du kan ta en titt på denne tråden.

Dette har vært på V3 ladere (Ullevål og Kløfta) så deling av lader med annen bil skal ikke være issuet her.
På Ullevål-laderen opplever jeg nesten hver gang ladehastigheter rundt 30. Hvis det er andre ledige stolper anbefaler jeg å bytte. Sist gang byttet jeg fire ganger før jeg fikk riktig hastighet.

Milzit

Sitat fra: Ellemelle på tirsdag 13. august 2024, klokken 08:20
Sitat fra: Milzit på mandag 12. august 2024, klokken 09:07

På Ullevål-laderen opplever jeg nesten hver gang ladehastigheter rundt 30. Hvis det er andre ledige stolper anbefaler jeg å bytte. Sist gang byttet jeg fire ganger før jeg fikk riktig hastighet.

Interesant å høre at det ikke bare er meg. Er for tiden uten hjemmeladning så vi har ladet  veldig mye på Ullevål nå i sommer. Trodde først det var lader der og ikke bilen, men så fikk jeg det samme på Kløfta. Jeg har notert meg en lader som gir bra effekt, men den har vært opptatt de neste gangene jeg har vært der.

Milzit

Sitat fra: Polestar på mandag 12. august 2024, klokken 18:27Du har prøvd ulike ladestolper? Jeg vil jo anta du har det, men V3 med defekt kjølesystem på ladestolpen kan i hvert fall gi så lav effekt.
Ja, den ene gangen byttet jeg 2-3 ganger med samme resultatet. Men etter jeg skrev dette har jeg fått 60 kW med kaldt batteri som nok er som forventet. Det virker bare veldig rart at det er så mange ladere som har dette problemet.

What-a-watt

Selv har jeg møtt på problemet på Fokserød, Liertoppen, Ullevål, og Strómstad.

Milzit

I dag var jeg på samme lader på Ullevål som jeg fikk 60 kW på med kaldt batteri, nå var det kun 32 kW...Har software versjon 2024.20.1 pga defekt 12 V batteri, får håper det blir bedre etter service og oppdatering.

Milzit

På Ullevål dag også. 30 kW på første, men jeg fant ut at min favorittlader var ledig. Opp til 100 kW på kaldt batteri. Må være et kombinasjon av min gamle 2018 modell og disse laderne.. :D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA