Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Fjernlys

Startet av 19quiz76, lørdag 05. januar 2013, klokken 14:26

« forrige - neste »

Epleskreller

Syns det er litt dårlig kundeservice å ikke fortelle datoen når priser og specs blir tilgjengelig. Blir gal av denne ventingen :P

Tesla-representantene sa første uka i desember da bilen var på demo..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

19quiz76

Kurssensitiv info - aksjemarkedet som bestemmer sånt.. :(
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Epleskreller

Nja, det er ikke værre enn å sende en melding om feks. at på den 20. desember vil priser etc for Eurpa offentliggjøres. Så offentliggjøres det som det skal, da spiller man hvertfall med åpne kort og skaper ikke en slik unødvendig ryktebørs der alle (også Tesla-representanter) forsøkter å tenke seg fram til når det blir kjent..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

19quiz76

Tror likevel det var smart å ikke spikre en dato for dette, er nok eksterne forhold som gjør at de ikke kan uttale seg ennå (typegodkjenning, lademuligheter i alle Europeiske land etc). Sånn sett er det fornuftig og forståelig at de ikke ha annonsert en dato, for så å måtte skyve på den når div instanser somler..
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

stor66

Og der kom det inn en epost om priser - uten å oppgi prisene...
SitatFirst, there will be no difference between U.S. and European standard equipment and options packages. We have taken U.S. pricing and added to it the cost to transport the car, pay all applicable import duties, fees and taxes, then added a slight amount to cover miscellaneous business expenses by country. This will then be converted to local currency and local VAT will be applied. All prices include delivery at your closest Tesla Service Center.
Jeg tolker dette som at prisene til Norge blir USA-priser pluss frakt. Noen som vet hva det koster å skipe en bil over Atlanteren?
-S- #1791 - VIN 15893 - Kongsberg - lev: 30/9 kl.10.00
Tesla S Std. 85kWh 19" hjul +alt, men ikke -bakoverseter -sikkerhet -pakkehylle -dobbeltlader

PAS

ENELIG MERE INFO FRA TESLA

Happy Holidays!

2012 has been a very exciting year for Tesla. We began delivering Model S to U.S. customers in June, Canadian deliveries are beginning this week, and now it's time to focus our attention on reservation holders in Europe. Many of you may have seen the recent press release regarding our new Tilburg Distribution Center. This is where most Model S cars will enter Europe. With our distribution site defined, it's now time to take the next two steps - announce European pricing for Model S and begin configuring Signature cars!

We will be announcing European pricing for Model S in the next few days and configurations for left hand drive Signature cars will begin in January.

We have taken a very straightforward, transparent approach to European pricing. First, there will be no difference between U.S. and European standard equipment and options packages. We have taken U.S. pricing and added to it the cost to transport the car, pay all applicable import duties, fees and taxes, then added a slight amount to cover miscellaneous business expenses by country. This will then be converted to local currency and local VAT will be applied. All prices include delivery at your closest Tesla Service Center.

A press release and blog will both be published in the next few days covering this pricing announcement. Our European websites will also be updated in the next few days to show pricing and options by country.

As we begin production of Model S for Europe, we will only be importing 60 and 85 kWh cars. We will not be importing the 40 kWh car. We may choose to import the 40 kWh car at some point in the future, but it is not planned as an option in Europe for 2013.

Many of you may have heard about our recent Model S price increase. It is very important that we implement European pricing in a way that recognizes those who already have a Model S reservation and those who may have been planning to get one in the very near future.

As a current Model S reservation holder, if you complete your configuration and finalize your order within four weeks after receiving your "Invitation to Configure" email, €1,700 (or the local currency equivalent in other countries) will automatically be deducted from the price of your Model S
(pre-VAT). This €1,700 deduction will also apply to anyone who makes a reservation by end of day on December 31, 2012 and configures their car and finalizes their order within four weeks after receiving their "Invitation to Configure".

We look forward to our first Model S Signature cars arriving in Europe. European left hand drive deliveries are scheduled to begin in Spring of 2013.

For those in the U.K., production of right hand drive Model S is planned to begin in late 2013, with final pricing to be announced approximately four to five months prior to the start of deliveries. The same €1,700 (local equivalent in GBP) deduction will apply as long as you have a reservation dated prior to end of day on December 31, 2012 and finalize your order within 4 weeks after receiving your "Invitation to Configure".

We are very excited to be taking these next very important steps to get ready to begin delivering Model S across the Atlantic Ocean. As always, we appreciate your ongoing support and look forward to getting you behind the wheel of your Model S as soon as possible.
Signaturrød 85P+,  Levert 23/8-13 VIN 14940
EL 22932

Leaffen

Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

RunarBT

Eg blir litt usikker på denne "then added a slight amount to cover miscellaneous business expenses by country".

Det blei jo sagt at det var ein EU pris for heile Europa. Dette stemmer da ikkje heilt..

Håper det er korrekt at det kun blir "a slight amount".. og ikkje Norge tillegg på 50k. :-/

Foleson

Det er to potensielle fallgruver her i forhold til pris. Det ene er hva "slight amount" blir i Norge. Det andre er hvilken kurs de bruker når de til slutt konverterer kostnader ved frakt, "slight amount", avgifter etc til NOK.

Jeg regner med de legger inn en margin på vekslingskurs også, og da kan det fort bli noe dyrt.
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

Frei

Jeg tror ikke Tesla kan legge noe stort påslag her i Norge, det vil bare åpne for privatimport fra naboland.. Jeg blir veldig overrasket hvis det kommer et stort påslag, og da er jo denne meldingen gode nyheter :)

Havebigfun

Jeg kjøpte bil i california- samme område- for 9 år siden. Frakten var da ca 1000 USD via California shipping incl mange miles med trucktransport- det ble altså overkommelig. Tesla får det nok en del billigere som storkunde...
Jeg tror vi kan slappe av og begynne å glede oss  :D

laumb

... Jeg gleder meg!
Mulig jeg må inn i priskonkurransen å regne om litt.

Det er litt synd at de ikke tar inn 40kwh versjonen, da jeg tror mange ønsker å velge denne - men, de velger kanskje å ta den inn når markedet begynner å bli mettet for dagens modell...

Ser ut som det blir fredag for priser da, siden next few days ofte er før helgen.
Henger på greip med tanken min om at de ønsker å gjøre det mest mulig vrient for de på gjerdet å ordne bestilling og depositum før nyttår.


Edit: litt skuffet over at jeg ikke har fått eposten.
Ikke bare fikk jeg aldri prøvekjøringsmailen, men ikke denne heller? Lukter at jeg må fyre av en Mail til Tesla og be dem huske på meg!

_____
Tapatalkin' from iTalatut.

mrjalle

Har du sjekket søppelfolderen? De første epostene jeg fikk fra Tesla havnet nemlig der... Og det tror jeg mange opplevde.

Epleskreller

Jeg har heller ikke fått mailen. Dette er veldig spennende!

60kW = 67400*6 inkl valuttapåslag+10000 for transport og 10000 for lokalt tillegg skulle bli: 424.400kr, legge til 60000k for 85kW.

Da er jeg fornøyd :)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

laumb

har sjekket søppelmappa. Fant til og med en mail fra et forummedlem der. Fikk i hvert fall svart på den!

Tror nok dette kan gjøre prisene levelige. Her er det muligheter for å se på Roadsterprisen i Norge kontra USA for å spekulere ytterligere i hva de faktiske kostandene med å drive butikk i Norge er. Ærlig talt tror jeg ikke lokalt tillegg er særlig mer enn 5k. Dette er "standard komminsjonen" vanlige bruktbilselgere tar for å omsette en bil, og således kan gi en liten pekepinn.

5000kr i "fortjeneste til å drive butikk" på ett snitt av 1000 solgte biler / år (Ja, jeg satser lavt), gir en inntekt på 5 mill. Dette er mer enn nok til å lønne ansatte og betale lokaler + tjene noen kroner til investeringer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA