Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Fjernlys

Startet av 19quiz76, lørdag 05. januar 2013, klokken 14:26

« forrige - neste »

Cronos

Sitat fra: laumb på onsdag 19. desember 2012, klokken 10:29

Edit: litt skuffet over at jeg ikke har fått eposten.
Ikke bare fikk jeg aldri prøvekjøringsmailen, men ikke denne heller? Lukter at jeg må fyre av en Mail til Tesla og be dem huske på meg!

_____
Tapatalkin' from iTalatut.

Samme med meg, laumb. Men så hadde vi også prøvekjøring på samme tirsdag (den som ble kansellert), og ikke nok med det - når vi bestile ny time, så fikk vi jauggu på samme dag da også (etter det jeg har lest meg til). Må være noe med måten vi har registrer oss på..  :P










P85Sept 13
P85DMars 15Solgt
P85DMai 15Solgt
Model 331.03.16Reservert



cra

Begynn med å sjekke i spam-folderen dersom dere ikke har gjort det. Jeg har ikke sett en slik tesla-mail selv (har desverre ikke bestilt), men det kan jo tenkes den inneholder elementer (et typisk eksempel er masse "reklame"/linker i footeren) som gjør at den kan plukkes ut som spam.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Stig O

Det er i hvert fall mye spenning og underholdning å kjøpe en Tesla S på dette stadiet. Lurer på hvor mange timer det går med på div. forum før bilen står i garasjen.Jeg er vel i grunnen en veldig utolmodig persjon, men prøver å si til meg selv at planleggingen og ventetiden med å kjøpe seg noe stort er mye av gleden, eller hva?
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Real EoN

Da skulle en performance med alt jeg vil ha + ekstra dekksett komme på 530-540 000,- Tar man da bort det man sparer på en slik bil vil det si jeg kommer til å bruke ca 400 000,- på en BMW M5 beater. DET KAN JEG LEVE MED  :o 8)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

flux

Må en betale noe mer i forskudd enn reservasjonsgebyret på 31k etter at man har "complete your configuration and finalize your order" ?

mrjalle

Sitat fra: flux på onsdag 19. desember 2012, klokken 12:47
Må en betale noe mer i forskudd enn reservasjonsgebyret på 31k etter at man har "complete your configuration and finalize your order" ?

I USA har det fungert litt ulikt i fotskjellige stater. Hovedregelen virker å være at restbeløp betales ved overtakelse, mens det pga lovgivningen i enkelte stater har vært at restbeløpet må betales før levering kan skje.

I Europa vet vi vel ingenting sikkert enda? Men de kan nok ikke kreve betaling før kjøper har fått vite chassis-nr pga evt finansiering og forsikring vil jeg tro.

Team Lotus

Sitat fra: Real EoN på onsdag 19. desember 2012, klokken 12:20
Da skulle en performance med alt jeg vil ha + ekstra dekksett komme på 530-540 000,- Tar man da bort det man sparer på en slik bil vil det si jeg kommer til å bruke ca 400 000,- på en BMW M5 beater. DET KAN JEG LEVE MED  :o 8)
Vanskelig å argumentere med slik logikk, du tar bare litt for lite i. En M5 koster 40'000 mer i året bare i driftsutgifter før verdifall :-)
Nissan Leaf 2012, Lotus Evora 2010

darthy001

Sitat fra: Real EoN på onsdag 19. desember 2012, klokken 12:20
Da skulle en performance med alt jeg vil ha + ekstra dekksett komme på 530-540 000,- Tar man da bort det man sparer på en slik bil vil det si jeg kommer til å bruke ca 400 000,- på en BMW M5 beater. DET KAN JEG LEVE MED  :o 8)
540 for performance med full pakke tilsier at jeg glatt gir f i litt "dårlige" seter. Det er jo ett røverkjøp:)

Men nå blir jeg nesten skuffa hvis det blir mye dyrere. Absurd spent her!

teslaslaven

#38
Hvordan kommer dere frem til 540.000 for P85? Om jeg konfigurerer en US P85 med det jeg tenkte å ha med (tech, panoramatak, metallic, lydpakke etc.) kommer jeg ut med $100.350, dvs. knapt 559.000 kroner. Med levering, EU-påslag og vinterdekk ser jeg vanskelig at det kan bli under 610-620.000?

Er forresten glad de ikke tar inn 40KWh da det vil forringe verdien av bilene til oss som skal ha full pupp.

OleJA

Sitat fra: hybridslaven på onsdag 19. desember 2012, klokken 13:40
Hvordan kommer dere frem til 540.000 for P85? Om jeg konfigurerer en US P85 med det jeg tenkte å ha med kommer jeg ut med $100.350, dvs. knapt 559.000 kroner. Med levering, EU-påslag og vinterdekk ser jeg vanskelig at det kan bli under 610-620.000?

Er forresten glad de ikke tar inn 40KWh da det vil forringe verdien av bilene til oss som skal ha full pupp.

Har gjort meg de samme betraktningene selv. Mistenker at man her har glemt å ta hensyn til de 7.500 US$ som en får refundert i US, men som vi ikke får.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Real EoN

Obs!  ja stemmer... +7500 usd  :-[ 580 000 nok da.. uansett ikke så ille  ;)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

Havebigfun

Snakket med en hyggelig Danske under prøvekjøring idag.
Prisene kommer imorgen -sier han.

Nilsjohanf

NICE EMAIL TODY FROM GB TO RESERVATION HOLDERS

Happy Holidays!

2012 has been a very exciting year for Tesla. We began delivering Model S to U.S. customers in June, Canadian deliveries are beginning this week, and now it's time to focus our attention on reservation holders in Europe. Many of you may have seen the recent press release regarding our new Tilburg Distribution Center. This is where most Model S cars will enter Europe. With our distribution site defined, it's now time to take the next two steps - announce European pricing for Model S and begin configuring Signature cars!

We will be announcing European pricing for Model S in the next few days and configurations for left hand drive Signature cars will begin in January.

We have taken a very straightforward, transparent approach to European pricing. First, there will be no difference between U.S. and European standard equipment and options packages. We have taken U.S. pricing and added to it the cost to transport the car, pay all applicable import duties, fees and taxes, then added a slight amount to cover miscellaneous business expenses by country. This will then be converted to local currency and local VAT will be applied. All prices include delivery at your closest Tesla Service Center.

A press release and blog will both be published in the next few days covering this pricing announcement. Our European websites will also be updated in the next few days to show pricing and options by country.

As we begin production of Model S for Europe, we will only be importing 60 and 85 kWh cars. We will not be importing the 40 kWh car. We may choose to import the 40 kWh car at some point in the future, but it is not planned as an option in Europe for 2013.

Many of you may have heard about our recent Model S price increase. It is very important that we implement European pricing in a way that recognizes those who already have a Model S reservation and those who may have been planning to get one in the very near future.

As a current Model S reservation holder, if you complete your configuration and finalize your order within four weeks after receiving your "Invitation to Configure" email, €1,700 (or the local currency equivalent in other countries) will automatically be deducted from the price of your Model S
(pre-VAT). This €1,700 deduction will also apply to anyone who makes a reservation by end of day on December 31, 2012 and configures their car and finalizes their order within four weeks after receiving their "Invitation to Configure".

We look forward to our first Model S Signature cars arriving in Europe. European left hand drive deliveries are scheduled to begin in Spring of 2013.

For those in the U.K., production of right hand drive Model S is planned to begin in late 2013, with final pricing to be announced approximately four to five months prior to the start of deliveries. The same €1,700 (local equivalent in GBP) deduction will apply as long as you have a reservation dated prior to end of day on December 31, 2012 and finalize your order within 4 weeks after receiving your "Invitation to Configure".

We are very excited to be taking these next very important steps to get ready to begin delivering Model S across the Atlantic Ocean. As always, we appreciate your ongoing support and look forward to getting you behind the wheel of your Model S as soon as possible.

Sincerely,

George Blankenship

laumb

#43
Sitat fra: Nilsjohanf på onsdag 19. desember 2012, klokken 14:42

*lang epost fra GB*


Velkommen til forumet Nilsjohanf. Ser du har bare ett innlegg med en god video fra før, så velkommen er på sin plass.
Denne e-posten ble postet på forrige side av tråden. Flott om vi leser igjennom hele tråden før vi poster (I hvert fall siste døgns poster). Håper ikke jeg tråkker deg på tærne, og at vi kan ha mange gode diskusjoner framover. :)


Ser ellers at dere andre "kom på" at det må legges til $7500,- på de prisene på Tesla sine sider.
Enn så lenge er jeg så spent på prisene at jeg nesten mister matlysta. Det store spørsmålet når prisene er klare, skal man velge 60 eller 85kwt batteri... I mitt tilfelle bunner det hele rett og slett ned i økonomi. Jeg har sett for meg en fullt lastet 60 med tech-pakke, lydpakke, pano-tak, luftunderstell, skinninteriør osv, men om jeg dropper pano, luft, metallic lakk og skinn så kan man kanskje snuse mot 85kwt pakken... Jeg dør litt inni meg hver gang jeg sitter med kalkisen og gjetter priser...

Det er ~22'000kr i forskjell mellom startpris på US Roadster og Norsk pris på Roadster.
Det tror jeg er et godt startpunkt for prisene her. 22'000kr minus frakt, minus vrakpant, minus skiltgebyr, minus (er det?) avgift på papirarbeid ved registrering (??) burde gi Tesla i Oslo et solid påslag på rundt 5-10'000kr for å holde butikken ved like. Skrev om dette tidligere i dag, men det er fornuften jeg har kommet fram til.

Enn så lenge så vil det heller ikke bli billigere for oss å f.eks. kjøpe bilen i utlandet, da de andre europeiske butikkene koster nok omtrent like mye å drive.

Oreo

Sitat fra: laumb på onsdag 19. desember 2012, klokken 15:12
jeg så spent på prisene at jeg nesten mister matlysta. Det store spørsmålet når prisene er klare, skal man velge 60 eller 85kwt batteri.
...og jeg har ligget våken om natta  ???

synes egentlig 40kwt er ganske uaktuell, da kan jeg beholde Leafen like så greit. 85kwt er virker mer robust både når det gjelder "rekkeviddeangst"/bruk/lading/svekking av batteriet over tid osv. men det burde kanskje være et tema for en annen tråd  ::)
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA